Hvad for noget olie?
Fra : Karina[6600]

Dato : 10-10-04 22:19

Hej Ng.

Jeg har lige købt en Peugeot Speedfight fra 97. Hvad for noget olie skal man
investere i? Er der er særligt godt mærke?

Og er der nogen måde hvorpå man kan få pillet bagagebæret af uden at skulle
skille alt totalt ad? har prøvet at pille skjolde af, men kunne ikke komme
til at skrue bagagebæret af for tanken... grrr. man kan blive helt hidsig
på sådan noget... heheh :)

Mvh

Karina

Fra : Hekto

Dato : 10-10-04 22:34

In article <4169a749$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kwh@FJERNfoxylady.dk says...
> [...]
> til at skrue bagagebæret af for tanken... grrr. man kan blive helt hidsig

God semisyntetisk er udemærket.

Du er nødt til at tage tanken af også; men det er nu ikke så
vanskeligt, når skjoldene er afmonteret. Alternativet er en nedstryger!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 04:59

Karina[6600] skrev:

> Jeg har lige købt en Peugeot Speedfight fra 97. Hvad for noget olie skal
> man investere i? Er der er særligt godt mærke?

Som din er er = ej-tunet så skal du vælge en semi-syntetisk som Hekto
også er inde på.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 11-10-04 11:10

> Som din er er = ej-tunet så skal du vælge en semi-syntetisk som Hekto
> også er inde på.

Og når vi nu er igang så kan jeg anbefale Shell Advance Scoot 2

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Hekto

Dato : 11-10-04 12:57

In article <416a5bdb$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> Og når vi nu er igang så kan jeg anbefale Shell Advance Scoot 2

.... OK's Halvsyntetiske. Billig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 13:56

Hekto skrev:

> ... OK's Halvsyntetiske. Billig.

thansen.dk's halvsyntetiske. Billig = 59,-

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-10-04 15:31

Martin Johansen [6000] wrote:
> thansen.dk's halvsyntetiske. Billig = 59,-

Jeg er glad for den billige DELO fra louis.de.. den koster hvad der
svarer til ca. 30kr literen..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 16:57

Hans Joergensen skrev:

> Jeg er glad for den billige DELO fra louis.de.. den koster hvad der svarer
> til ca. 30kr literen..

Semi eller mineralsk?

Nu opfatter jeg tysk som en halssygdom (ikke selvvalgt, men fatter bare
hat tysk) når det skal læses.

Hvad koster det at få til landet og hvor store mængder skal der købes?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-04 13:46

Martin Johansen [6000] wrote:
> Semi eller mineralsk?

Den er delsystetisk, og med mindre der er sket noget nyt er den uden
de røg og smøringsnedsættende additiver.

> Hvad koster det at få til landet og hvor store mængder skal der købes?

Svjh er fragt fra louis omkring 50kr uanset hvor meget der købes..

Jeg plejer at købe en 3-4 4-liters dunke, og det plejer at holde ca.
en sæson på min gamle RD'er ;)

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : Karina[6600]

Dato : 11-10-04 21:30

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> In article <416a5bdb$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> rpr@mopedgallery.dk says...
> >
> ... OK's Halvsyntetiske. Billig.

Jeg er hørt af (u)pålidelige kilder at man ikke skulle købe olie der står OK
på... skulle efter sigener ikke være godt. Har det noget på sig?

Nu er jeg blevet anbefalet en 4-5 forskellige slags.. så er det vel snart
ligegyldigt hvad man køber... ?

Mvh
Karina

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 21:40

Karina[6600] skrev:

> Nu er jeg blevet anbefalet en 4-5 forskellige slags.. så er det vel snart
> ligegyldigt hvad man køber... ?

Ja. Stort set. Tag et smut forbi thansen.dk.

Bare lad være med at købe på tankstationerne... det er for dyrt.

Fra : Hekto

Dato : 11-10-04 22:21

In article <416aed54$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
kwh@FJERNfoxylady.dk says...
> [...]
> på... skulle efter sigener ikke være godt. Har det noget på sig?
>
> Nu er jeg blevet anbefalet en 4-5 forskellige slags.. så er det vel snart

OK-olie er dårligt. Ducati'er falder fra hinanden, PGO er noget l...!
BLA, BLA, BLA!
Den slags kommer som regel fra dem der skal have stivet selvtilliden
af, fordi de selv kører på noget andet l... og ikke vil indrømme over
for sig selv, at de hellere ville have haft noget andet!!!

Olie skal opfylde de API-normer og ISO-normer der stor i manualen. Det
gør selv den billigste, rygende, stinkende, mineralske 2T-olie.

Fra : RpR

Dato : 13-10-04 16:00

> OK-olie er dårligt. Ducati'er falder fra hinanden, PGO er noget l...!
> BLA, BLA, BLA!

Jeg har ikke for gode erfaringer med OK's 2-takts olier. Det var så i de
gamle FS-1 dage, vil da ikke udelukke der er sket noget siden da, men de
sælger da stadigvæk det samme olie i de samme dunke ser det ud til. Den
kørte rent ud sagt af pommern til. 4-taktede, satte ud, osv, og det skete
hver gang jeg blandede det stads i tanken.

Ducati'er falder btw ikke fra hinanden, de lyder kun som om de er ved det

Og PGO _er_ noget lort

Fra : RpR

Dato : 13-10-04 16:02

> Og når vi nu er igang så kan jeg anbefale Shell Advance Scoot 2

Vil iøvrigt lige fraråde Silkolene's olier. Samtlige olier fra deres
sortement soder uovertruffentmeget. Det er helt vildt. Alle de motorer jeg
har haft skildad der har kørt på deres olier har stempelringene siddet mere
eller mindre indgroede i stemplet på grund af koks, så gå en stor bue
undenom det mærke.

Fra : /Ole

Dato : 11-10-04 11:54

"Karina[6600]" <kwh@FJERNfoxylady.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skille alt totalt ad? har prøvet at pille skjolde af, men kunne ikke komme
> til at skrue bagagebæret af for tanken... grrr. man kan blive helt

Stæchman (tror jeg det staves) har noget fra Motul, som han anbefalede mig
til min PGO, og han plejer da at vide, hvad han taler om. Jeg mener det var
69.- for en liter.

/Ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-04 13:57

/Ole skrev:

> Stæchman (tror jeg det staves) har noget fra Motul, som han anbefalede
> mig til min PGO, og han plejer da at vide, hvad han taler om. Jeg mener
> det var 69.- for en liter.

Peugeot anbefaler mig en Esso olie.. de har vist noget samarbejde kørende
der

Det kan så henføres til Stæchmann - han har med garanti Motul som
primær salg derfor anbefaler han denne.

Fra : Ulf

Dato : 14-10-04 09:34

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.10.11.12.57.00.176407@website.tuxx.dk>...

> Peugeot anbefaler mig en Esso olie.. de har vist noget samarbejde kørende
> der
>
> Det kan så henføres til Stæchmann - han har med garanti Motul som
> primær salg derfor anbefaler han denne.

Jeg ville anbefale dig Shell Advance scooter eller scoot 2, kan ikke
lige huske om den hedder scooter eller scoot!

Den oser ikke, og lygter heller ikke særlig meget!
Dog er den rimlig dyr, 105 kr. literen.. :(

Fra : Elbarto

Dato : 21-10-04 17:50

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til min PGO, og han plejer da at vide, hvad han taler om. Jeg mener det

Ja ham i Kolding .. han fatter da bjælde
Iøvrigt motul der kostede tappen på min SSM

Elbarto

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-04 18:21

Elbarto skrev:

> Ja ham i Kolding .. han fatter da bjælde
> Iøvrigt motul der kostede tappen på min SSM

Jamen hva hulan skal man så bruge til f.eks en scooter der yder ca 10hk
ved ca lige så mange omdrejninger som en jetjager tager?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Hekto

Dato : 21-10-04 23:40

In article <4177f24c$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Jamen hva hulan skal man så bruge til f.eks en scooter der yder ca 10hk
> ved ca lige så mange omdrejninger som en jetjager tager?

Vegetabilsk premix?