Springer sikring. Typiske fejl?
Fra : Martin Petersen

Dato : 06-10-04 18:32

Hej NG,

Jeg har en brugt PGO BigMax der springer sikringen jævnligt. Er der nogle
der har en erfaring med typiske årsager på denne,
eller lignende modeller? Umiddelbart ser ledningsnettet rimeligt ud
(visuelt). Knallerten kan godt køre uden sikringen, men til tider
blinker/slukker lyset eller olielampen lyser kortvarigt.

Nogle gode ideér?

Mvh
Martin Petersen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-10-04 19:19

"Martin Petersen" <tmp@p o u n d b a n g . d k> skrev i en meddelelse
> Nogle gode ideér?

+ledningen kortslutter til stel, den kan fx. sidde i klemme eller måske er
der slidt hul på isoleringen.

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 07-10-04 15:20

> [...]
> (visuelt). Knallerten kan godt køre uden sikringen, men til tider
> blinker/slukker lyset eller olielampen lyser kortvarigt.

Jeg har oplevet at lade relæet lave denne fejl, hvis det er defekt .også en
PGO BigMax
Ham jeg købte den scootern af havede sat en forstor sikkring i og så smutte
statoren også.

Søren Jensen

Fra : RpR

Dato : 07-10-04 15:48

> [...]
> (visuelt). Knallerten kan godt køre uden sikringen, men til tider
> blinker/slukker lyset eller olielampen lyser kortvarigt.

Se det skete på min Aprilia Area 51 efter jeg satte benzinpumpen fra en Opel
Corsa B på den
Med andre ord: Når dit batteri er fladt, så falder spændingen. Og da et
eller andet på din scooter åbentbart trækker meget strøm, så skal der bruges
nogle watt:

watt = volt * ampere.
Hvis volten er lav, så stiger ampererne, og så går sikringen for at sikre at
din lysspole ikke skal stå af.
Hvad der trækker strømmen? Hvis du ikke har noget ud over det fra fabrikken
forspændt så er det sikkert en ledning der går til stel et eller andet sted.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine