Aflåslig benzin hane til Yamaha 4 gears?
Fra : Ulf

Dato : 04-10-04 20:24

Kan man godt få en benzin hane, som man kan låse?
Lige som en almindelig, men bare med en nøgle lås monteret?

Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes!
Da jeg tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner maskinen.. :(

Hilsen Ulf

Fra : Highserver

Dato : 05-10-04 09:02

Hej Ulf
Hvis din Yam ikke kan stå med benzin hanen tændt, så er der en defekt/juster
nålen i kaburatoren.
Det kan også godt være et slidt strålerør/nål
Hilsen Jakob.

Fra : Rasmus

Dato : 05-10-04 12:12

"Highserver" <jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
defekt/juster
> nålen i kaburatoren.
> Det kan også godt være et slidt strålerør/nål

Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset stiger
skal den lukke helt.

Fra : Ulf

Dato : 07-10-04 15:00

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message news:<41628162$0$273$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> >

> Nok nærmere den lille ventil i kaburatoren som trænger til en rensning,
> sinden den ikke lukker rigtigt. Når benzin niveauet i svømmerhuset stiger

Hej Rasmus

Du mener den som sidder oppe over svømmeren ikk?
Som blive presset op, og lukker for det lille hul, hvor benzinen kommer ind.

Hvis det er den, så er det jo rimlig nemt at lave!

Hilsen Ulf

Fra : Rasmus

Dato : 08-10-04 08:50

> [...]
ind.

> Hvis det er den, så er det jo rimlig nemt at lave!

J netop den ! Hvis den ikke lukker rigtigt så kan den drukne indsugningen i
benzin. Nogle oplever mystisk motorgang hvis det er slemt, netop pga. for
højt benzinniveau i svømmerhuset.

Fra : Ulf

Dato : 08-10-04 19:41

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message news:<4166468e$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> benzin. Nogle oplever mystisk motorgang hvis det er slemt, netop pga. for

Så ved jeg jo godt hvad jeg skal til og rense her i weekenden..

Tusind tak..

Hilsen Ulf

Fra : Micki

Dato : 25-10-04 14:02

Nu må i stoppe...

Hvis ventilen i svømmerhuset ikke lukker tæt så drukner knallerten ikke...!!
Så løber benzinen bare over hvilket resulterer i at benzinen pisser ud af
overløbet.. derfor den lille studs på bundkaret hvor man sætter et tyndt
stykke slange på og ned igennem hullet på blokken ved kaburatoren.,...!

Den kommer aldrig til at drukne af en ventil der ikke lukker tæt...
Der er også folk der siger at man drukner deres knallerter ved at dreje
gashåndtaget når den er slukket.. det er også noget fis... der er ikke nogen
Accelerationspumpe på en knallert...!!

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 14:15

"Micki" <micki@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overløbet.. derfor den lille studs på bundkaret hvor man sætter et tyndt
> stykke slange på og ned igennem hullet på blokken ved kaburatoren.,...!

Den er GOD NOK
Min Yamaha FS1 "drukner" også hvis man ikke lukker for benzinhanen.

Og der er ikke noget at tage fejl af så skal man stå 10-20 gange på
kickstarteren for at få den igang hvis man glemmer at lukke hanen. Det har
været sådan fra første dag jeg købte knallerten i 1980'.

Der har siddet både 10, 16 og 17.5 mm kaburatorer på den.

--
Tom

Fra : Tobias

Dato : 25-10-04 17:30

Der vil jeg sgu gi Tom ret
hvis jeg glemmer at lukke for min benzin hane,´på min Balkan Derbi ss-50-3
så drukner svinet sgu også ;)

//Tobias

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 15:02

Ulf skrev:

> Kunne godt tænkte mig en til min 4 gears, hvis det alså findes! Da jeg
> tit har oplevet at nogen tænder for benzinen, og så drukner maskinen..
> :(

Ahh come on det er da dig der glemmer at lukke for den Ulf )

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ulf

Dato : 25-10-04 19:46

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message news:<pan.2004.10.25.14.01.54.729419@website.tuxx.dk>...

> Ahh come on det er da dig der glemmer at lukke for den Ulf )

Det som micki skriver med at der så kommer benz ud af overløbsslangen,
sker alså ikke..

Og det sker hvist kun hvis man vælter, eller tipper den over på
siden..

Og nej lukker altid for den!

Og ja Tom har ret i at man skal jokke 5-10 gange for at få den til at
starte igen, hvis man har glemt at lukke for benz'en..

Men nu står den i garagen og er klar til at sove vinteren ud!
Og få forbedret et par små ting...

Hilsen Ulf

Fra : Micki

Dato : 31-10-04 02:53

Ej nu må i sku stoppe.. jeg har haft 10mm og nu har jeg en 17mm på... den
har ALDRIG NOGENSINDE DRUKNET ved at holde med åben hane.. lukker den
utroligt sjældent... hvis nålen hænger i svømmerhuset så løber det ud af
overløbet... det er jo derfor man har lavet et overløb....

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 09:11

> [...]
> utroligt sjældent... hvis nålen hænger i svømmerhuset så løber det ud af
> overløbet... det er jo derfor man har lavet et overløb....

Det ændrer jo ligesom IKKE på hvad andre har oplevet, så de skal aldeles
ikke "stoppe"
Jeg har nu kaburator nr 4 på og de gør det alle sammen.

--
Tom

Fra : Micki

Dato : 01-11-04 20:10

> Det ændrer jo ligesom IKKE på hvad andre har oplevet, så de skal aldeles
> ikke "stoppe"
> Jeg har nu kaburator nr 4 på og de gør det alle sammen.
Jamen det er jo fysisk umuligt...!!!!

Fra : Kristian

Dato : 01-11-04 23:12

Hej !

> Jamen det er jo fysisk umuligt...!!!!

Det er det jo så ikke...
Benzinhanen og nåleventilen kan lukke en del mere benzin
igennem end overløbet kan.
Iøvrigt stikker Messingrøret ( overløbet ) så langt op i karburatoren
at strålerøret/hoveddysen er lavere end overløbet, så den kan sagtens
drukne sig selv, når/hvis den står på en sidestøttefod.

Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )
Da den så står endnu mere skråt, i parkeret tilstand

jeg har selv problemet med 2 yamaha karburatorer, med at
de flyder over/drukner motoren, hvis benzinhanen står på ON.

Nye nåleventiler og flydere har ikke kureret problemet

Mvh
Kristian,

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 23:30

> Det går især galt, når der er monteret længere støddæmpere
> i bagenden (Det er mig en gåde hvad folk ser i det.. )

Enig, jeg synes også (sorry) det ser fuldstændig tåbeligt ud med cross
dæmpere til en FS1.

--
Tom

Fra : Ulf

Dato : 02-11-04 11:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4186b8eb$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Enig, jeg synes også (sorry) det ser fuldstændig tåbeligt ud med cross
> dæmpere til en FS1.

SYntes det ser meget fedt ud med meget høje støddæmpere på fs1'teren,
dog ville jeg aldrig nogen sinde selv sætte nogen på min, da det er er
mærkeligføelse at køre rundt med..

Ulf

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 19:03

> [...]
>>

> SYntes det ser meget fedt ud med meget høje støddæmpere på fs1'teren,
> dog ville jeg aldrig nogen sinde selv sætte nogen på min, da det er er

Nok fordi jeg er "vokset op" med at en støddæmper til FS1 skal være en
standard og det kan bare ikke være anderledes. I mine øjne ligner det tortur
at mishandle mekanikken på den måde
Det eneste vi kunne finde på at lave om dengang jeg var 15, var at tune og
så måske et lidt større baghjul.
De her tudehansen bagsvingere ligner også noget som er
hjemmelavet.......synd at næsten alle FS1 har fået dem på

Men det er nok bare mig

--
Tom

Fra : Micki

Dato : 02-11-04 21:53

En karburator på en yamaha er jo "vacum-styret" (eller hvad man kalder
det..)
hvis motoren ikke danner undertryk, kommer der ikke benzin ind i
cylinderen...!!!
Ligemeget hvad i siger så tror jeg simpelthen ikke på det hehe...

Jeg kan ikke se det logiske i at benzinen skulle kunne rende "opad" selvom
den står skævt...

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 22:16

> Ligemeget hvad i siger så tror jeg simpelthen ikke på det hehe...

Nå men så er det tema jo ligesom uddebateret

--
Tom

Fra : Ulf

Dato : 04-11-04 22:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<4187f8f6$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Nå men så er det tema jo ligesom uddebateret

Ja det må man da sige..

Men så er det godt at man kan starte et nyt..!

Hvis man alså har en grund til det ;)

Hilsen Ulf