Radeon II
Fra : Le Moi

Dato : 15-05-01 14:54

Nogle der ved hvornår subj. kan købes i DK? Og kan det hamle op med Geforce
3? hvad kommer det til at koste?

Le Moi

Fra : DaWizeGuy

Dato : 15-05-01 15:27

"Le Moi" <emil.saksager@email.dk> wrote in message
> Nogle der ved hvornår subj. kan købes i DK? Og kan det hamle op med
Geforce
> 3? hvad kommer det til at koste?

ATI holder kortene tæt til kroppen, så der vides meget lidt om RADEON 2.
Ifølge ubekræftede oplysninger på www.rage3d.com er kodenavnet R200 og vil
have en data pipeline struktur med 2 pipelines á 3 texels (som RADEON 256),
..15 micron størrelse og en core-hastighed på 250MHz. Kortet vil måske også
komme i en MAXX-udgave (dual-GPU som Voodoo 5 5500) med 128mb DDR-RAM.
Kortet kommer med stor sandsynlighed omkring september/oktober 2001, men
hvad det kommer til at koste, og om det kan hamle op med GeForce 3, må
foreløbig stå hen i det uvisse. ATI er reelt færdig på markedet for high-end
3D grafikkort, hvis ikke de leverer et kort der er hurtigere og bedre end
GeForce 3. Derfor er mit gæt, at prisen vil være ca. den samme som GeForce 3
og ydelsen bedre i 32 bit, ellers er det ikke seriøst at sende et nyt
grafikkort på gaden 6 måneder efter Nvidia (som sikkert lancerer GeForce 3
Ultra nogenlunde samtidig).

---
Mvh. Anders

Fra : Frank Hahn

Dato : 15-05-01 16:08

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> [...]
> og ydelsen bedre i 32 bit, ellers er det ikke seriøst at sende et nyt
> grafikkort på gaden 6 måneder efter Nvidia (som sikkert lancerer GeForce 3

Jeg tror ikke ATI er færdig på markedet.
Hvis de opnår bare at komme op på siden af Geforce 3 (eller lidt derunder),
så vil en lavere pris være alt de skal bruge for at fortsætte på markedet..

Det er de færreste "fanatikere", der vil ofre 4000+ kr for et grafikkort.

IMHO
/Frank

Fra : DaWizeGuy

Dato : 15-05-01 16:26

"Frank Hahn" <efgehoNO@SPAMcs.auc.dk> wrote in message
> [...]
derunder),
> så vil en lavere pris være alt de skal bruge for at fortsætte på

Jeg tror heller ikke at ATI vil forsvinde helt, idet OEM stadig er deres
vigtigste indtægtskilde, specielt udenfor Europa. Det jeg mente var, at ATI
måske vil droppe kapløbet om at kapre high-end kunderne, hvis RADEON 2 ikke
bliver en succes, og i stedet koncentrere sig om OEM.

> Det er de færreste "fanatikere", der vil ofre 4000+ kr for et grafikkort.

Enig! Det er kun systembyggere, der absolut skal have det nyeste og
hurtigste. Desværre for min pengepung hælder jeg lidt til at tilhøre denne
kategori

---
Mvh. Anders

Fra : DaWizeGuy

Dato : 15-05-01 16:17

En flink fyr ved navn "ZZ" påpegede en fejl i mit indlæg. RADEON 2 vil
faktisk have 4 data pipelines, som GeForce 1/2/3, og mulighed for at
behandle tre textures per pipe mod kun to for GeForce. Hvis der kommer spil
der undertøtter tri-textures vil disse sandsynligvis køre en del hurtigere
med RADEON 2. Det kort jeg beskrev var RADEON RV200, som er en low-end
udgave af RADEON 2.

---
Mvh. Anders