12V på Yamaha 4 gears?
Fra : Ulf

Dato : 02-10-04 20:56

En som har prøvet at sætte et 12 volts batteri på en Yamaha 4 gears?
Kunne godt tænke mig at have det.

Dog ved jeg ikke om svinghjulet kan holde til det..?

Hilsen Ulf

Ps.

Andre som har eksperimenteret lidt med 12V på 4 gear'sen?

Fra : Kristian

Dato : 02-10-04 22:38

Hej

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse
> En som har prøvet at sætte et 12 volts batteri på en Yamaha 4 gears?
> Kunne godt tænke mig at have det.
Ja

> Dog ved jeg ikke om svinghjulet kan holde til det..?
Sagtens.

> Andre som har eksperimenteret lidt med 12V på 4 gear'sen?
Jep. Jeg bruger en hjemmefusket lysspole, og et laderelæ fra en Aprilia Sr50

Mhv
Kristian,

Fra : Ulf

Dato : 03-10-04 12:28

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message news:<415f1fc2$0$248$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Sagtens.

> Jep. Jeg bruger en hjemmefusket lysspole, og et laderelæ fra en Aprilia Sr50

Hej Kristian

Virker det optimalt?
Hvilket batteri bruger du til det?

Hvor mange viklinger har den hjemme lavede spole..?
Og hvor hvad koster et lade relæ fra en sr50..?

Ved godt at der er mange spørgsmål tegn, men et forum er jo der for at
man kan snakke.. Og stille ?????mål...

Fra : Kristian

Dato : 11-10-04 00:03

Hej Ulf !

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse....

> Virker det optimalt?
Tja det virker da

> Hvilket batteri bruger du til det?
Et 12V/ 7.2 Ah bly gel batteri (vedligeholdelses frit )

> Hvor mange viklinger har den hjemme lavede spole..?
Det kan jeg ikke huske, det er efterhånden længe siden jeg lavede det

Men måden det er lavet på er :

Istedet for at fødespolen bruges til tændingen, leverer den sammen med
en hjemmestrikket lysspole power til regulatoren. Svært at forklare-
så jeg prøver lige med en simpel tegning

( fødespole) (lysspole)
1 ------------------O--------------------2
til regulator stel til regulator

Fra stel til 1, gir´ den ca 40 V. Og fra stel til 2 ca 35V.
Der er fire ben på regulatoren, de 2 er forbundet til spolerne.
stel og +12V i de 2 sidste.

Alt på Yamahaen kører på 12V= Lys for/bag, instrumentlys, tænding, rpm
tæller,
blinklys ( Når/hvis de blir sat på ) og stoplys.

> Og hvor hvad koster et lade relæ fra en sr50..?
Omkring 200 Kr hos Thansen.

> Ved godt at der er mange spørgsmål tegn, men et forum er jo der for at
> man kan snakke.. Og stille ?????mål...
Selvfølgelig Jeg havde bare helt svedt ud, at du spurgte her, da det
ikke er
hver dag jeg tjekker gruppen.

Mvh
Kristian,

--
Tidligere ejer af egnens hurtigste Yamaha, indtil nogen lang
fingrede idioter, mente de havde mere brug for den

Fra : Ulf

Dato : 11-10-04 20:08

" Kristian" <Who Knows@nowhere.invalid> wrote in message news:<4169bf98$0$203$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Omkring 200 Kr hos Thansen.

> Selvfølgelig Jeg havde bare helt svedt ud, at du spurgte her, da det

Hej Kristian

Tusind tak for svaret, nu må jeg se om det bliver til noget..
Har tænkt på at købe en anden 2 eller 4 gears og så lave det på den..

Hilsen Ulf