Malossi vario / PGO T-rex
Fra : Rasmussen

Dato : 01-10-04 22:14

Hej NG

Jeg købte et Malossi vario kit til min pgo t-rex og udskiftede det med den
originale pgo varioater men nu skal jeg bruge halv gas for at få den til at
køre og når så endelig den køre virker det som om at den bare tager
omdregninger uden den flytter sig remmen har ingen synlige skader så mit
? er skal jeg sparke det nye kit a h til eller er der forskelv på breden af
remmene fra de forskellige mærker ?

MV Per R

Fra : Henning Lund

Dato : 02-10-04 07:20

Rasmussen skrev:

> [...]
> synlige skader så mit ? er skal jeg sparke det nye kit a h til eller
> er der forskelv på breden af remmene fra de forskellige mærker ?

Brugte du de rulle som fulgte med sættet? Det lyder som for lette
ruller.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Rasmussen

Dato : 02-10-04 08:54

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Brugte du de rulle som fulgte med sættet? Det lyder som for lette
> [...]
Ja jeg brugte de 8g ruller der var med samt skiftede fjederen der var med i
sættet

MV Per R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 09:38

Rasmussen skrev:

> Ja jeg brugte de 8g ruller der var med samt skiftede fjederen der var med
> i sættet

Hvis du ikke kører med tuncylinder samt tunpotte så ville jeg skynde mig
max meget af flå den fjeder ud igen.........

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Rasmussen

Dato : 02-10-04 09:58

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Okay det vil jeg så gøre for det eneste der er lavet ved den er plumb i
udstødning som er fjernet samt den ekstra variator skive. men i install
vejledeningen stod der at man skulle skifte fjederen hvis en sådanne var med
i sættet !

MV Per R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-04 11:20

Rasmussen skrev:

> [...]
> udstødning som er fjernet samt den ekstra variator skive. men i install
> vejledeningen stod der at man skulle skifte fjederen hvis en sådanne var

Ja men det nytter ikke at sætte en tun-vario på uden at have anden cylle
samt udstødning på. Det skal først på og bagefter kan du så rode med
anden vario med andre stigninger osv.

Sætter du den strammere fjeder i på en standard scooter som din så
risikerer du at smadre rem + koblingsskål hvorpå den glider da
modstanden er alt for stor = varmeudvikling = problemer.

Fra : Rasmussen

Dato : 02-10-04 16:15

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

alt er sat tilbage nu foruden kuglerne der har jeg brugt de nye da de gamle
var lidt kantede.

men takker for svarene

MV
Per R