Padiinstruktøruddannelse
Fra : Kim

Dato : 24-10-04 10:35

Hej nyhedsgruppe.

Er der nogle af jer padiinstruktører, der kan løfte sløret for hvordan
alle de PADI instruktør grader, der findes hænger sammen? Jeg ved der
findes titler som fx: Master Instruktor, Staff Instruktor, Course
Direktor osv. men jeg ved ikke hvad de indebærer, hvilken kompetence
de forskellige grader indholder og i hvilken rækkefølge de kommer.

I CMAS har jeg hørt, at man først bliver 1 stjernet instuktør, dernæst
2 stjernet osv. men hvad er rækkefølgen inden for PADI instruktører
og hvad skal man igennem mht. kurser, antal udstedte certifikater
osv.?

Hvad koster sådan noget, hvor lang tid tager det at komme til tops -
altså for fx en divemaster at blive Course Direktor, som jeg formoder
er den højeste titel?

Det er muligt, at man et eller andet sted, kan finde disse oplysninger
- evt. på en Padi hjemmeside - jeg ved det ikke, men det må jeg kunne
få at vide i dette forum.

Håber at jeg kan få styret min nysgerrighed.

VH Kim J.

Fra : Tz

Dato : 24-10-04 12:50

Hej Kim

Som Divemaster kan man deltage på et IDC (Instructor Development Course),
hvor man på den første del gennemgår uddannelsen som Assistant Instructor,
og på den sidste del gennemgår Open Water Scuba Instructor delen. Herefter
er man certificeret til at uddanne dykkere fra Open Water til Divemaster
niveau.
Når man har certificeret et vist antal dykkere, kan man søge om at blive
Master Scuba Diver Trainer, som er næste trin på instruktørstigen.

Herefter arbejder man videre som aktiv instruktør, og næste fase er at man
kan melde sig til et IDC Staff Instructor Course. Dette kursus foregår hos
en Course Director, og under kurset deltager man p et IDC og lærer hvordan
IDC afvikles, og deltager i den process som IDC kandidaterne gennemgår.
Altså præcis det samme som man gennemgik under sig eget IDC, nu blot set fra
den anden side af bordet. Som IDC Instructor kan man certificere
instruktører op til Assistanc Instructor niveau.

Efter IDC Staff Instructor kan man fortsætte som Master Instructor, hvilket
forudsætter at man deltager som Staff på IDC's, uddanner en masse dykkere og
i øvrigt deltager i PADI aktiviteter.

Som Master Instructor kan man ansøge omoptagelse på et Course Director
Preperation Course. Det er ikke alle som søger der bliver optaget, men dem
der gør, ender (forhåbentlig) ud med at blive full-blown Course Directors,
med ret til at certificere dykkere og instruktører på alle niveauer. En
CD'er kan også blive førstehjælps instructor trainer, DSAT instructor
trainer og meget andet godt.

Mht tid og priser, så afhænger det helt af hvor længe man er om at opnå de
forskellige krav til avancement. Fx antal af krævede certificeringer. Priser
varierer fra sted til sted i verden.

Håber det var svar nok.

MVH
Thomas
www.nolimitsdiving.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-10-04 16:58

Kim wrote:
> [...]
> få at vide i dette forum.
>
> Håber at jeg kan få styret min nysgerrighed.

et hurtigt bud..

http://www.dykkersport.dk/2skole/kursusoversigt.htm

Thore