er olympos c-5060 godt nok
Fra : Kaare

Dato : 22-10-04 18:15

Nogen der har erfaringer med et lignende kamera, priser, og er 5 m
pixel nok til fritidsbrug

Fra : Thomas VJ

Dato : 22-10-04 19:09

"Kaare" <kaarew@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaringer med et lignende kamera, priser, og er 5 m
> pixel nok til fritidsbrug

Jeg har set billeder fra to forskellige Olympus kameraer, begge med 5 M
pixels og de fleste var særdeles overbevisende - også de billeder hvortil
(kun) kameraets interne blitz var benyttet. Det skal så lige siges at begge
fotografer havde flere års erfaring i undervands foto.

Thomas
http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : HKN

Dato : 22-10-04 20:35

"Kaare" <kaarew@hotmail.com> wrote in message
> Nogen der har erfaringer med et lignende kamera, priser, og er 5 m
> pixel nok til fritidsbrug

Hej Kaare,

Allerførst hører dit spørgsmål til i dk.fritid.foto - men lad nu det ligge

Antal MP (megapixels) har intet med den endelige kvalitet af billederne at
gøre, det har kun betydning for hvor store billeder du rent fysiskt ønsker.
For menigmand som ønsker de gængse 10 x 15 billeder er et 3 MP kamera alt
rigeligt (kan sagtens lave billeder i A4 størrelse).

At du så med flere MP får mulighed for beskæring mv. er noget helt andet,
som ikke har noget med kvaliteten af selve billedet at gøre.

Olympus laver gode kameraer med god optik. Se evt reviews på
http://www.dpreview.com/

Mvh

Henrik

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 23-10-04 07:56

Hej

Vi har selv et kamara som dette, vores erfaring og oplevelser med
dette kamara i et IKELITE hus er for omfattende at skrive om her. Så
gå lige ind på:
www.alphadiving.dk og find vores telefon nummer, så kan du ringe os
op.

Men den korte version er at det er et knald hammerende godt kamara,
men mulighed for at justere hvidballance og lave og gemme specielle
indstillinger.

Hilsen

Aksel Pedersen

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 23-10-04 09:55

Hej Kaare

Jeg har selv et Olympus c-5060 med Olympus' eget PT-020 hus og det fungerer
perfekt. Jeg vil dog anbefale at du også investerer i vidvinkel forsats da
specielt dykkerbillederne bliver i superklasse.

Held og lykke med fotograferingen.

Jimmy

Fra : torben nissen

Dato : 26-10-04 20:29

Har i foråret indkøbt et Olympus 5060 widezoom og tilhørende hus
fra Olympus PT-020. Begge dele fungerer perfekt. Alle kameraets
funktioner kan betjenes under vand.

Har fået taget en del billeder i vandet ved Lillebælt, og under en
tur til Kreidesee Hemmoor. Dog er jeg stadig en entusiastisk
amatør.

Tager en tur til Stavanger her om en uge, så jeg glæder mig til,
at komme til at prøve kameraet i klart vand

Det skal lige siges, at jeg via nettet har hørt om flere, der ved
montering af vidvinkelsadapteren, på Olympus PT-020, har fået
ødelagt deres hus. Dette ske da tabberne som holder adapteren er
meget små, og ved stød let kan brække af.