Hvordan tørres støvlerne indeni?
Fra : Allan Juhl Kristense~

Dato : 01-10-04 12:38

Hej

Jeg har et problem med at få mine støvler (til våddragt) tørre indeni.
Hvordan får i jeres støvler tørre indeni?

Mvh
Allan

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 01-10-04 13:17

Udstyr har ikke godt af at blive tørt..

Men hvis det absolut skal tørres er,
"på varmeapperatet med sålen opad",
nok den bedste måde...

sualC

Fra : Carsten Buhl

Dato : 01-10-04 17:57

Hej Allan,

nu dykker jeg ganske vist ikke i våddragt men i tørdragt. Støvlerne i min
dragt er dog
sammenlignelige med do. til våddragter.

Når jeg skal tørre mine støvler, krøller jeg nogle avispapirsider sammen
enkeltvis og
propper dem ned i støvlerne og lader dem sidde en dagstid, så de kan opsuge
fugten.
Dernæst skifter dem gentagne gange efter behov. Det plejer at virke.

Mvh Carsten

Fra : Niels

Dato : 01-10-04 21:37

Allan Juhl Kristensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har et problem med at få mine støvler (til våddragt) tørre indeni.
> Hvordan får i jeres støvler tørre indeni?

Skyl dem med varmt vand, lad dem hænge med sålen op en times tid, stil
dem derefter på sålen, med skaftet opad på et opvarmet gulv natten over,
så er de tørre.

Men de må ikke hænge til tørre med sålen opad, (Gammelt fiskertrick,
Waders bliver kun tørre hvis de hænger med skaftet opad)

Køb evt en støvletørrer hvis det skal gå hurtigere.

Mvh. Niels

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 02-10-04 16:39

Jeg skyller støvlerne - også inden i - med en vandslange og hænger dem på en
specialbøjle, hvor tåen er højest, så vandet kan løbet ud af dem. De tørrer
kun langsomt på denne måde, da fugten ikke rigtig kan dampe ud. Når de har
hængt en dags tid og vandet er dryppet af, sætter jeg dem op ad husvæggen,
så tåen står på flisen og hælen støtter på væggen. Støvlerne står i ca. 45
grader (med hælen højest). Især hvis der er lidt blæst og måske lidt sol,
tørrer de helt færdig i løbet af en dag. Så er de knastørre og kommer ikke
til at lugte "uldne" indeni!

Mvh.
Roland Lyngvig
(E-mail-adresse: Søg i www.epost.dk)

Fra : Carsten Thinggaard

Dato : 03-10-04 10:07

Hej Allan

Jeg har købt en støvle tørre til 300,- kr hos Imerco.
1/2 time og de er dejlig tørre. Og hvis man er på dagstur hvor der er er
adgang til 240 volt er den også dejlig varm.

--
Carsten Thinggaard
Grønhøj 1

Fra : Dag Deberitz

Dato : 03-10-04 12:19

"Carsten Thinggaard" <thinggaard@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 1/2 time og de er dejlig tørre. Og hvis man er på dagstur hvor der er er
> adgang til 240 volt er den også dejlig varm.

Hej dykkevenner i syd!
Støveltørkere anbefales ikke til _alle_ dragte! VIKING-støvler løsner tit i
skjøterne når man bruger støveltørrere over nogen tid. På samme måde som man
bruger varme fra hårføner/varmepistil at løsne limingerne når man vil skifte
latexdetaljer på VIKING-dragte. Jeg observerede for et par år siden en som
tråede sålen ud av en VIKING-støvel efter gentagen brug af støveltørrere! Og
da blev det kun journalføring den dag for hans vedkommende!

mvh
leder i Tjøme og Nøtterøy Dykkeklubb
Postbox 10, N-3141 Kjøpmannskjær, Norge
http://www.lokalsport.com/tndk
http://www.dykkeglede.net/webfotokurs2/forside2.htm
http://www.dykkeglede.net/MARINPARK/park1.htm

Dag Deberitz
dagbritzDELETE@online.no
P.B. 25, 3291 Stavern - "Nårvei"

DYKK-O-FON: (+47) 922 35777
Besøk mine fotoalbum med dykking, UV-foto, katter og annet:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
----oOO-(_)-OOo------------OOOO0000oooo...._([;]@-[=<
Alle evt. vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av Trend MicroTm
PC-cillinTm Internet Security11(www.antivirus.com)

Fra : Søren Lund

Dato : 07-10-04 10:45

Hej.
Jeg hørte i "morgenhyrderne" på Radio 100 at kikærter er hittet til at tørre
støvler med

Det skal nok prøves
Søren

Fra : Allan Hansen

Dato : 07-10-04 13:22

"Søren Lund" <meylundFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg hørte i "morgenhyrderne" på Radio 100 at kikærter er hittet til at
tørre
> støvler med
> Det skal nok prøves

Dykkerfalafel:
Ingredienser: ½ kg. kikærter
1 tsk. koriander
3 tsk. spidskommen
1 spsk. salt
1 tsk. sort peber
6-10 fed hvidløg
2 store løg
1 stort bundt persille
4-5 spsk. hvedemel

Sæt kikærterne i blød natten over. Lad dem løbe af i et dørslag. Pil og hak
løg og hvidløg. Kør alle ingredienser i en blender til dejen er fast og
blød. Lad kikærtedejen stå 4-6 timer i stuetemperatur. Form små, ret flade
boller med to spiseskeer. Falafel må ikke være alt for store eller tykke. Så
når de ikke at blive gennemstegt, før overfladen branker. Frituresteg dem i
olie. Hvis de ikke hænger godt sammen, så kom lidt mere hvedemel i.

Allan Hansen