Pony setup
Fra : __vaDer

Dato : 27-09-04 19:54

Hej Gruppe,
Nogen der ved om man kan leje/låne :) (Eller har en super pris på sådan et
setup)
et pony setup, lige til at sætte på sin 15L? Og der er vel ikke meget hokus
pokus i det
hvis man aldrig har prøvet det?

Helst i KBH.

Mvh

vaDer

Fra : Kasper Hingebjerg

Dato : 28-09-04 18:44

ØØhhhh.....Pony, dette er om dykning, ikke ridning....

;)

Fra : Stefan Sørensen

Dato : 28-09-04 18:59

Kasper... måske du ikke har gået i skole så længe, men det kunne jo være at
han ville have noget sikkerhed med ned, skulle der springe en o-ring eller
noget andet..., så tager MAN bare den anden regulator.
Så er det jo ikke så tosset en da, vel ?

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Kasper Hingebjerg

Dato : 28-09-04 19:41

Nej så tosset er det da ikke.
Men bruger man så ride bukser som underdragt, og hvad med hjelm....

Kasper H

Fra : Stefan Sørensen

Dato : 28-09-04 20:35

Lige noget andet, hvorfor navnet Pony ?

måske skulle en 15L ha navnet hest !

--

Med V Hilsen
Stefan Sørensen

Fra : Søren Ravn

Dato : 29-09-04 07:24

"Kasper Hingebjerg" <hinge@ofir.dk> wrote in message
> Nej så tosset er det da ikke.
> Men bruger man så ride bukser som underdragt, og hvad med hjelm....

ROFL

Søren Ravn

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 28-09-04 19:39

Kasper Hingebjerg skrev i Message-ID:
<4159a2f1$0$22709$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> ØØhhhh.....Pony, dette er om dykning, ikke ridning....

Jo - efter det jeg kender til Vader, undrer hans eftersøgning af en
pony-flaske mig også en del.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : __vaDer

Dato : 28-09-04 21:13

Dykning / redning, kommer ud på et ;)
Hvorfor undre du dig Peter?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-04 01:21

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote:

> Kasper Hingebjerg skrev i Message-ID:

> Jo - efter det jeg kender til Vader, undrer hans eftersøgning af en
> pony-flaske mig også en del.

Jeg tror I blander afsender sammen med frøer fra mørket, Darthvader.

Flemming Rubini

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 30-09-04 17:11

> Jeg tror I blander afsender sammen med frøer fra mørket, Darthvader.

ikke jeg, men jeg tror "den" _er_ død nu..

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 29-09-04 08:30

Jesus en gang l... at svare manden, uanset om man,
i lyset at hans tidligere indlæg, forstår at han spørger..

Jeg tror at disse setup's kan findes hos næsten alle udstyrs-pushere..

http://www.sportduikwinkel.nl/webshop/assets/s2dmain.html?http://www.sportduikwinkel.nl/webshop/bevestiging/ponyhouder.html

http://www.wassersport-online.de/image_d/zub_metalsub_sv5.jpg

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 29-09-04 09:17

Hej

Sådan en pony flaske må have en eller anden form for negativ opdrift og
da den sidder højt (på ryggen) i forhold til ens tyngdepunkt giver det
så problemer med at den 'trækker' lidt til den ene side? Eller er det
ikke mærkbart?

Og lige et tillægsspørgsmål: er der i denne sammenhæng forskel på om man
har bcd eller vinge?

mvh
Nikolaj

Fra : __vaDer

Dato : 29-09-04 09:46

Det er der delte meninger om, men tilsyneladende ændre
folk ikke på deres setup hvis de dykker med eller uden flasken.
Nogen kompensere vægtfordelen ved at komme et lille lod i modsatte side.

Mig bekendt skulle der ikke være nogen forskel på om du vælger at bruge
en BCD eller winge...

Mvh

Fra : Søren Arnvig

Dato : 29-09-04 18:37

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> wrote in message
> [...]
> folk ikke på deres setup hvis de dykker med eller uden flasken.
> Nogen kompensere vægtfordelen ved at komme et lille lod i modsatte

Jeg dykker med en 3 l safety gas cylinder, af nogen kaldet pony.
Den kan godt have tendens til at trælle en smule skævt, men det kan
man kompenesere for ved at placere 1-2 kg bly på modsatte side.
Samtidig giver det en bedre vægtfordeling hvis man dykke med wing.

I starten dykkede jeg med buddy's pony flaske bånd, men
det er lidt for besværligt at skifte rundt med, når man skal have
2 dyk. Nu anvender jeg en G-snap, som jeg har på begge
mine 15 l flasker, så er det lynhurtigt at skifte over til 2. dyk.
Hvis man lige "tuner G-snappen med en klat klar silikone i
hjørnerne af hun-stykket, så sidder den ultra stabilt.
Webbing flaske bånd kan derimod godt være en anelse ustabile.

> Mig bekendt skulle der ikke være nogen forskel på om du vælger at
bruge
> en BCD eller winge...

Nej , det er det samme.

Søren Arnvig

Fra : __vaDer

Dato : 29-09-04 09:42

Set i lyset af de tidligere indlæg <-- Hvad menes der?

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 29-09-04 11:09

Tænkte bare, at nok burde vide
list om håndtering af backup-gas,
hvis man dykker teknisk-dykning.....

Fra : __vaDer

Dato : 29-09-04 12:01

Denne tråd er kørt lidt af spore, især med platte hestejokes!
Den handlede ikke at om have en backupgas som sådan, eller teknisk dykning.
Det primære spørgsmål lå i hvor jeg kunne leje/låne et sæt.
Hvis jeg dykkede teknisk-dykning (Du bestemmer selv hvordan du definer
teknisk-dykning)
Ville jeg ikke sætte min lid til en 3L pony flaske, hverken som stage eller
deko!
Mindes ikke at have skrevet noget om hvad jeg dykker tidligere?

Mvh :)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-09-04 16:43

__vaDer wrote:
> [...]
> dykning. Det primære spørgsmål lå i hvor jeg kunne leje/låne et sæt.
> Hvis jeg dykkede teknisk-dykning (Du bestemmer selv hvordan du definer

Der er flere hos os der har en, du kan sikkert få lov at prøve én..

Fra : Søren Ravn

Dato : 29-09-04 12:05

"Claus Grell Hansen" <nospam@acone.dk> wrote in message
> Tænkte bare, at nok burde vide
> list om håndtering af backup-gas,
> hvis man dykker teknisk-dykning.....

Der det teknisk-dykning at dykke med en pony flaske ?

Søren Ravn

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 29-09-04 13:00

Nej da...

_vaDer har bare tidligere skrevet om både dekodyk og diverse computers
algoritmer,
og så konkluderede jeg bare... Men jeg kan selvfølgelig tage fejl....

Fra : __vaDer

Dato : 29-09-04 13:21

En lykkelig ejer af en Vyper, og har fortaget deko dyk.
Også ikke mindst fordi jeg er så klog - hehe :)
Så det var kun lidt fejl du tog :)

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-09-04 16:14

__vaDer skrev i Message-ID: <cjcgfh$54r$1@news.cybercity.dk>:

> Hvorfor undre du dig Peter?

Fordi jeg havde det indtryk du var DIR-interesseret.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 30-09-04 16:20

Flemming Rubini skrev i Message-ID:
<1gkwmdy.evq7bb1wbrnn2N%flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk>:

> Jeg tror I blander afsender sammen med frøer fra mørket, Darthvader.

Frøer fra mørket?

Det kan godt være jeg tænker på en anden.