B/E kørekort igen igen
Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 31-10-04 21:20

Hej gruppe.

Jeg vil gerne spørge om hvad det er der afholder folk fra at tage et
B/E kørekort.

Er det prisen på at tage det?

Er det fordi man tager chancen? (man har højrere totalvægt på CV men
afpasser vægten)

Eller er man bange for at miste sit kørekort fordi man dumper?

Mvh. Allan

Fra : LS

Dato : 31-10-04 23:59

"Allan Jørgen Hansen (slet 66E6Y)" <a-j-hansen@66E6Ymail.dk> skrev i en
meddelelse news:10992541440.766126556553232@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> afpasser vægten)
>
> Eller er man bange for at miste sit kørekort fordi man dumper?

Næææh Allan

Jeg tror det er meget mere simpelt. Når man ikke tager det er det fordi man
ikke behøver det og når man tager det er det fordi man har behov for det.
Sagt på en anden måde. Når man med sin påhængsvogn holder sig inden for
lovens rammer hvorfor i alverden skulle man så smide 5000 kr. efter et
kørekort man ikke skal bruge.
Dermed sagt at jeg ikke tror på at folk generelt undlader at tage BE kort
hvis de har et vogntog der kræver det.
Så enkelt tror jeg det er.

mvh
Lennart
(der iøvrigt har hele striben)

Fra : Søren

Dato : 01-11-04 14:13

> Jeg vil gerne spørge om hvad det er der afholder folk fra at tage et
> B/E kørekort.
>
> Er det prisen på at tage det?

Ikke kun, det er også for mit vedkommende tid til at tage kortet der er
afgørende.

> Er det fordi man tager chancen? (man har højrere totalvægt på CV men
> afpasser vægten)

Jeg har fået campingvognen vejet ned så den passer til bilens vægt + 50kg.
Så må både jeg og konen køren med den. Jeg tror jeg vil få svært ved at
lokke hende til at tage tailer kort.

> Eller er man bange for at miste sit kørekort fordi man dumper?

Man mister vel ikke sit kørekort fordi man dumper til prøven på et andet
kort ?

Fra : Ollie

Dato : 02-11-04 01:43

> Man mister vel ikke sit kørekort fordi man dumper til prøven på et andet
> kort ?

Ikke til B/E.

Mvh.

Ole

Fra : Søren

Dato : 02-11-04 10:29

> Ikke til B/E.

Hvad mener du Ole, er du enig med mig ?

Fra : phk

Dato : 02-11-04 10:44

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du Ole, er du enig med mig ?

Han mener kun hvis du kommer med en bøhmand på.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ollie

Dato : 03-11-04 02:43

In article <41875696$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, phk
<phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> Han mener kun hvis du kommer med en bøhmand på.

Jep

Du mister ikke dit alm. kort hvis du dumper til B/E prøven.

Ollie

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 03-11-04 11:35

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> skrev:

>Jep
>
>Du mister ikke dit alm. kort hvis du dumper til B/E prøven.
>
>Ollie

Jo det kan du godt du skal bare lave fejl i vigepligter, men
grunden til jeg spurgte var mere det skriveri om nedvejninger af
biler og cv for at kunne køre trailere.

Jeg har også hele striben af kørekort og så gerne at alle der
kørte med trailer totalvægt over 750 kg skulle have B/E. Det ville
forenkle alle disse vægtregler en hel del.

Mvh Allan

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 03-11-04 19:33

"Allan Jørgen Hansen (slet CTFWY)" <a-j-hansen@CTFWYmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10994782610.32999710936318@dtext.news.tele.dk...

> Jeg har også hele striben af kørekort og så gerne at alle der
> kørte med trailer totalvægt over 750 kg skulle have B/E. Det ville
> forenkle alle disse vægtregler en hel del.
>
> Mvh Allan

Aha!!

Jeg tror du er kørelærer, og hvis du nu kunne få din vilje ang. de 750 kg.,
så kunne du rigtigt score kassen, da der sikkert er rigtig mange der køre
rundt med + 750 kg.

Har jeg gætte rigtigt?

Mvh

Henning

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 03-11-04 21:55

Henning Mikkelsen <mikmik@mail.dk> skrev:

>Aha!!

> [...]

Nej det har du ikke.

Men grunden til jeg foreslår 750 kg er at med kat C/D må du trække
max. 750 uden at have kat. E, derfor for man en forenkling af
reglerne, så alle kan forstå dem.

Mvh Allan

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 03-11-04 22:34

"Allan Jørgen Hansen (slet 571TK)" <a-j-hansen@571TKmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10995154410.385880808665977@dtext.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men grunden til jeg foreslår 750 kg er at med kat C/D må du trække
> max. 750 uden at have kat. E, derfor for man en forenkling af

OK
Men så foretrækker jeg de nuværende regler, da jeg så uden ekstaudgift til
BE-kort, forsat kan futte rundt med vores 1,3 t tunge CV.
Så ingen hjælp fra mig til at forenkle reglerne, jeg kan lide dem som de er!

Mvh
Henning

Fra : phk

Dato : 05-11-04 08:43

> [...]

> Men grunden til jeg foreslår 750 kg er at med kat C/D må du trække
> max. 750 uden at have kat. E, derfor for man en forenkling af

Og hvilken interesse har du i det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Jørgen Hansen

Dato : 05-11-04 11:46

phk <phk_stopspam@esenet.dk> skrev:

>"Allan Jørgen Hansen (slet 571TK)"
> [...]

Den er sikkerhedsmæssigt, som mange andre regler der er lavet i
den danske færdselslov.
Men en sådan lov bliver nok ikke vedtaget da danske politikere
tækkes stemmekvæget.

Mvh. Allan

Fra : phk

Dato : 05-11-04 12:21

"Allan Jørgen Hansen (slet 99QGV)" <a-j-hansen@99QGVmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10996517350.212562248939513@dtext.news.tele.dk...

> Den er sikkerhedsmæssigt, som mange andre regler der er lavet i
> den danske færdselslov.

Hvad sikkerhedsmæssigt er der i at man har et B/E kørekort? Man kommer ud
til en kørelærer som har en latterlig lille tynd kort trailer i forhold til
det man må køre med når man har et B/E kørekort. Hvad mener du man lærer der
som man ikke kan i forvejen?

> Men en sådan lov bliver nok ikke vedtaget da danske politikere
> tækkes stemmekvæget.

Den der forstår jeg slet ikke. Hvem andre end kørelærer har godt af at alle
har B/E kørekort? Hvad er det for noget stemmekvæg du snakker om? Det du
fyrer af er jo blot en politisk floskel.

--
Per, Esbjerg

Fra : J S L

Dato : 05-11-04 17:55

> Den der forstår jeg slet ikke. Hvem andre end kørelærer har godt af at
> alle har B/E kørekort? Hvad er det for noget stemmekvæg du snakker om? Det
> du fyrer af er jo blot en politisk floskel.

Hej phk

Hørt!!!

JSL

Fra : Allan Hansen

Dato : 09-11-04 20:25

> [...]
> Per, Esbjerg
>Ja vi kan også sige 'når man slår i en flok hunde så hyler den man rammer.'

Det vil gavne kendskab til at køre med trailer/CV generalt og det ville
hjælpe generalt
på uddannelsen af bilister, således at vi kan øge sikkerheden på landevejene
til gavn for alle.

Mvh. Allan

P.S. Vi må alle have en holdning til nogle emner, og gennem samtale nåes
forståelse.

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 20-11-04 11:04

> Det vil gavne kendskab til at køre med trailer/CV generalt og det ville
> hjælpe generalt
> på uddannelsen af bilister, således at vi kan øge sikkerheden på
> landevejene til gavn for alle.

Så lad da de unge lære det samtidig med at de tager kørekort til alm bil.

Søren (9800)

Fra : Allan Hansen

Dato : 21-11-04 15:49

"Søren Jensen(9800)" <slj@hasFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad da de unge lære det samtidig med at de tager kørekort til alm bil.
>
> Søren (9800)
Ja, det er nok også det der vil sket. Jeg kunne forestille mig, at det evt.
blev et lovkrav for personer der tager kørekort efter en hvis dato, som det
synskrav der blev indført for lastbilchauffører i 90'erne.

Mvh. Allan

Fra : Gismo

Dato : 22-11-04 22:47

Campingbranchen går forest, men at give god grund
til at erhverve et B/E køtrkort, se billedet på deres
hjemmeside, klik på presseservice - pressemeddelser
Vælg janar 2005 - Tag CV med til tour'en

Tumpet parkering på en motorvej

Gismo.

Fra : Bjørn Bang

Dato : 24-11-04 19:52

Hej.
"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at erhverve et B/E køtrkort, se billedet på deres
> hjemmeside, klik på presseservice - pressemeddelser
> Vælg janar 2005 - Tag CV med til tour'en

Ikke blot tumpet.
Den er direkte ulovlig og her overtræder man 4 lovparagraffer.
1. Parkering og standsning på en motorvej er ikke tilladt.
2. Kørsel uden bagerste nummerplade.
3. Der er ikke opstillet lovbefalet trekant bag bilen.
4. Unødvendig standsning på kørebanen.
og vigtigst.
5. Køretøjet er til fare og unødig ulempe for den øvrige trafik.
Da det fremgår af billedet at det er taget på en dansk motorvej så kan det
meget enkelt retsforfølges.

Så stiller man sig lige det sidste spørgsmål
Vil Fendt og Den danske Campingbranche (Dvs. alle forhandlerne) gerne
opfattes som grove trafiksyndere som lader hånt om hvordan man begår sig i
trafikken. For det er signalet de sender til nye bilister og campister.
Det tror jeg ikke. For sådan er VI ikke.

---------------------------------------
Med venlig hilsen Bjørn Bang
b(slet)bang@ j-l dot dk

Fra : Bjørn Bang

Dato : 24-11-04 19:38

Hej Søren
"Søren Jensen(9800)" <slj@hasFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Så lad da de unge lære det samtidig med at de tager kørekort til alm bil.
>
> Søren (9800)
De skal de også have i henhold til undervisningsplanen for køreuddannelsen,
udstedt af Rigspolitichefen. (Den skal alle der vil have kørekort undervises
i) omhandlende kategori B (Kørekort til alm. bil)
De skal have en generel undervisning i Lovbestemmelsen vedr. særlige
køretøjer mht. længde, brede, påskrifter, tilladt last, totalvægt, bremser,
lygter dæk (karosseri , hvor dæk er en del af) spejle samt
tilkoblingsanordning.
Derudover skal man vide noget om dokumenter mv. Ligesom elever skal have
undervisning vedr. manøvre-egenskaber for biler med påhængskøretøj
omhandlende fartegenskaber, styreegenskaber samt orienteringsvilkår. Dette
skriver din kørelærer under på at du har modtaget undervisning i.

Med venlig hilsen Bjørn Bang
b(slet)bang@ j-l dot dk

Grand vitara 4x4
LMC 4.94 Dominant