/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
måske OT: Turbo på mc!?
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 01-11-04 22:53

Tjaaaa...
Ved godt at det er et bil rum det her, men prøver alligevel!
(Går ud fra at der er lidt mere basis viden om det herinde..)


Hvilke dele skal jeg bruge til mit lille vinter project.. Sådan bare af de
værste dele..

-En "snegl", en ventil, div. rør...

-Og hvad mere!?
Nogen ideer??



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





 
 
jan@fedtegreven.dk (01-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 01-11-04 23:32

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev :

>-En "snegl", en ventil, div. rør...

og lavkromprimerede stempler etc.....

manifold, karburator der kan tåle overtryk ... listen kan blive
alenlang
--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Oliver Bruchhaus [60~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 01-11-04 23:38

> >-En "snegl", en ventil, div. rør...
> og lavkromprimerede stempler etc.....

> manifold, karburator der kan tåle overtryk ... listen kan blive
> alenlang
---------
Ahhh...
Må da kunne lade sig gøre..

Skal der en forstærket til?
Karburatorer der kan tåle overtryk? Nu er det jo ikke meningen at jeg vil
presse den alt for meget, er det stadig nødvendigt så?
lavkomprimerede stempler? Skal bruge smede ja, men kan jeg ikke også få den
boret lille for at nedsætte kompresionen?
Eller evt en tykkere pakning??

Bring it on...



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





jan@fedtegreven.dk (02-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 02-11-04 00:08

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev :

>Ahhh...
>Må da kunne lade sig gøre..

alt kan laves, men er sjældent sliddet værd

>Karburatorer der kan tåle overtryk?

Øehh .. ja, siden din karburator jo dybest set fungerer ved at
undertrykket i venturien hiver guffet ud af dysen, sker der noget
sjovt, når der er overtryk i den istedet for

i fordums tid, lavede vi på Rekorderne et hus, så hele
karburatorbatteriet mv. blev sat under overtryk

>Nu er det jo ikke meningen at jeg vil presse den alt for meget, er det
>stadig nødvendigt så? lavkomprimerede stempler? Skal bruge smede ja, men
>kan jeg ikke også få den boret lille for at nedsætte kompresionen?

Den dybere grund til at sænke kompressionen er jo at undgå
tændingsbanken - ellers står man hurtigt med en kaputski_raketski

>Eller evt en tykkere pakning??

Det er måske en brugbar løsning....

>Bring it on...

Nogle at de der ved mere om vindmøller, end jeg gør, vågner vel snart
af deres døs ;)


Jeg har kun haft 1 motor med blæser på, og den døde af det

(Rekord 1900 ~ well, 170hypper var da sjovt, så længe det varede)


I dag er det kubikker der tæller - hele 6600 af slagsen




--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Oliver Bruchhaus [60~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 02-11-04 00:30

> >Karburatorer der kan tåle overtryk?

> Øehh .. ja, siden din karburator jo dybest set fungerer ved at
> undertrykket i venturien hiver guffet ud af dysen, sker der noget
> sjovt, når der er overtryk i den istedet for

lol.. ja okay.. er der andre løsninger på det prob? kunne jo evt skaffe en
top med sprøjt i!?

> i fordums tid, lavede vi på Rekorderne et hus, så hele
> karburatorbatteriet mv. blev sat under overtryk

Hmm.. hvor kom det tryk fra!?

> Nogle at de der ved mere om vindmøller, end jeg gør, vågner vel snart
> af deres døs ;)

hehe.. okay, det vil jeg så glæde mig til!

> Jeg har kun haft 1 motor med blæser på, og den døde af det
> (Rekord 1900 ~ well, 170hypper var da sjovt, så længe det varede)

Hehe..

> I dag er det kubikker der tæller - hele 6600 af slagsen

Okay.. hvad er det? En scania!? hehe..




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





jan@fedtegreven.dk (02-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 02-11-04 08:20

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev :

>lol.. ja okay.. er der andre løsninger på det prob? kunne jo evt skaffe en
>top med sprøjt i!?


skal du have tryk på ordentligt, kommer du i dag næppe udenom
indsprøjtning.

>> i fordums tid, lavede vi på Rekorderne et hus, så hele
>> karburatorbatteriet mv. blev sat under overtryk

>Hmm.. hvor kom det tryk fra!?

Vindmøllen pustede ind i et hus, hvor karburatorene sad. Vores
største problem var egentligt at få bensinflowet til at virke, da der
skete det, at svømmerhuset, set i forhold til venturisystemet, havde
forkerte lufttryk, så nåleventilen blokerede

(kræver nok en lang forklaring om karburatorens virkemåde)


>> Nogle at de der ved mere om vindmøller, end jeg gør, vågner vel snart
>> af deres døs ;)

>hehe.. okay, det vil jeg så glæde mig til!

Rolig på - de skal nok rulle sig ud ;)


>> I dag er det kubikker der tæller - hele 6600 af slagsen

>Okay.. hvad er det? En scania!? hehe..

Niks - en Spiril

http://www.froerup.dk/jan/pontiac/index.htm


(Bare lyden af den fik naboen til at luske hjem igen med sin Harley)






--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Bærentsen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 02-11-04 16:47


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:22gdo09lv884tdn7qb14vegku9co2k5kti@dtext.news.tele.dk...

> Øehh .. ja, siden din karburator jo dybest set fungerer ved at
> undertrykket i venturien hiver guffet ud af dysen, sker der noget
> sjovt, når der er overtryk i den istedet for
>
> i fordums tid, lavede vi på Rekorderne et hus, så hele
> karburatorbatteriet mv. blev sat under overtryk

Nå 'kanerslæder kan suge gennem karburator, hvorfor kan andre så ikke?
Er der meget forskel på om suget kommer fra en kompressor eller turbo?





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet



jan@fedtegreven.dk (02-11-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 02-11-04 20:10

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nå 'kanerslæder kan suge gennem karburator, hvorfor kan andre så ikke?
>Er der meget forskel på om suget kommer fra en kompressor eller turbo?

Selvfølgelig kan de da også det-----


>Er der meget forskel på om suget kommer fra en kompressor eller turbo?

Øehh - på en kompressorfodret 'kaner, sidder karburatorene jo
behageligt midtskibs - med turboer, bliver ledningsføringen lidt mere
knudret, så det er vel mere eller mindre derfor man oftest ser en
kompressor på en v8'basse.

(Jeg tør slet ikke tænke på hvor gal Spirilen ville blive på en
kompressor ..........)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Lars (03-11-2004)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 03-11-04 12:05


"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4187d3c3$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> news:22gdo09lv884tdn7qb14vegku9co2k5kti@dtext.news.tele.dk...
>
>> Øehh .. ja, siden din karburator jo dybest set fungerer ved at
>> undertrykket i venturien hiver guffet ud af dysen, sker der noget
>> sjovt, når der er overtryk i den istedet for
>>
>> i fordums tid, lavede vi på Rekorderne et hus, så hele
>> karburatorbatteriet mv. blev sat under overtryk
>
> Nå 'kanerslæder kan suge gennem karburator, hvorfor kan andre så ikke?
> Er der meget forskel på om suget kommer fra en kompressor eller turbo?
>
>

Amerikanerne bruger mekanisk kompressor, hvor afgangs blandningen ikke
bliver så varm som fra turbo ved høj last.
Du kan godt lade turboen suge gennem karburatoren, det gjorde de første
Renault 5 turbo, men der er ulemper ved det:
Det duer ikke ved højt lade tryk da ladeluft temperaturen jo bliver noget
høj, og det er gasblanding man komprimere i turboen.
Der kan ikke køres med intercooler da noget af benzinen i blandingen
kondensere i køleren.

Det er nok bedre at købe en karburator der er beregnet til overtryk, volvo
har brugt nogen i deres tidlige turbo modeller, de kan fås men ved ikke lige
hvor.
Du kunne jo også " bare" smække indsprøjtning på dyret.

--
Venlig Hilsen
Lars Funder
www.larsfunder.dk lidt om 2cv appelsinkanoner og andet grej



Morten From Sønderga~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Morten From Sønderga~


Dato : 02-11-04 00:32

On Mon, 1 Nov 2004 22:53:25 +0100, "Oliver Bruchhaus [6000]"
<hayabusa@post.cybercity.dk> wrote:

>Tjaaaa...
>Ved godt at det er et bil rum det her, men prøver alligevel!
>(Går ud fra at der er lidt mere basis viden om det herinde..)
>
>-Og hvad mere!?
>Nogen ideer??

Prøv at google efter Mads Lunds skriverier i dk.fritid.motorcykel, han
var meget aktiv for et par år siden. Han har sat turbo på en Kawasaki
900 Ninja og har skrevet en del om problemerne. Hvis du ikke selv er
en superskruer, så glem det. Mads tog så vidt jeg husker på
sommerferie med 4 nye stempler i tanktasken, bare for en sikkerheds
skyld, for hvis blandingen blev bare lidt for mager, var der hul i
stemplerne.

--
Morten

Oliver Bruchhaus [60~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 02-11-04 00:32

> Prøv at google efter Mads Lunds skriverier i dk.fritid.motorcykel, han
> var meget aktiv for et par år siden. Han har sat turbo på en Kawasaki
> 900 Ninja og har skrevet en del om problemerne. Hvis du ikke selv er
> en superskruer, så glem det. Mads tog så vidt jeg husker på
> sommerferie med 4 nye stempler i tanktasken, bare for en sikkerheds
> skyld, for hvis blandingen blev bare lidt for mager, var der hul i
> stemplerne.
---------
Har kigget efter ham..
Kunne ikke finde noget, og hans hjemmeside er også ubrugelig..

:((




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--




p.jarnbak (02-11-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 02-11-04 01:02


"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:cm6b82$htj$1@news.cybercity.dk...
> Tjaaaa...
> Ved godt at det er et bil rum det her, men prøver alligevel!
> (Går ud fra at der er lidt mere basis viden om det herinde..)
>
>
> Hvilke dele skal jeg bruge til mit lille vinter project.. Sådan bare af de
> værste dele..

Prøv at se lidt på www.rbracing-rsr.com der er også lidt video.
Hej Palle.



Oliver Bruchhaus [60~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 02-11-04 01:10

> Prøv at se lidt på www.rbracing-rsr.com der er også lidt video.
> Hej Palle.
-----------
Lool... ---> http://www.rbracing-rsr.com/products.htm#Turbocharger

Vælg ude til venstre: Turbocharger kits / build my own turbo..

Måske deres side er blevet hacked!??




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





p.jarnbak (02-11-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 02-11-04 01:28


"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:cm6j6v$ppq$1@news.cybercity.dk...
>> Prøv at se lidt på www.rbracing-rsr.com der er også lidt video.
>> Hej Palle.
> -----------
> Lool... ---> http://www.rbracing-rsr.com/products.htm#Turbocharger
>
> Vælg ude til venstre: Turbocharger kits / build my own turbo..
>
> Måske deres side er blevet hacked!??

Det ser sådan ud.Jeg har fulgt med på deres side de sidste par år og har
aldrig set
det før.Den med elvis er vist også ny.
Hej Palle.
(der ikke fik turbo på sin k100rt men brugte pengene på en k1100lt)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste