Skifte tandrem på Mondeo 2,0 1998
Fra : Martin Christiansen

Dato : 31-10-04 18:52

Hej gruppe,

Så er det ved at være tid til ny tandrem på "øsen"...

Nogle der har erfaring med ovennævnte model..? Er det rimeligt nemt at komme
til at skifte remmen, eller skal halvdelen af motorrummet splittes ad..?

Erfaringer modtages med kyshånd..

---

Fra : alexbo

Dato : 31-10-04 18:59

"Martin Christiansen" skrev

> Nogle der har erfaring med ovennævnte model..? Er det rimeligt nemt at
komme
> til at skifte remmen,

Nej, der er næsten ingen plads, det er ikke en bil jeg vil anbefale til
første tandremsforsøg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 31-10-04 19:57

> Nej, der er næsten ingen plads, det er ikke en bil jeg vil anbefale til
> første tandremsforsøg.

Nu er det ikke første forsøg.. Kun på en Mondeo...

Men jeg glemmer ikke sidste år da koblingen skulle skiftes på den... Det var
godt nok besværligt... Og den tid gider jeg ikke skulle bruge igen. Så
hellere sende den ned til en af kammeraterne.. Må indrømme at
motorrummet er rimeligt tæt pakket.

Skal samtidigt have skiftet kileremmen og renoveret servepumpen, da den
lækker olie.

---

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 20:25

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme
> til at skifte remmen, eller skal halvdelen af motorrummet splittes ad..?

Man skal afmontere følgende:
- højre forhjul
- højre inderskær,
- ribberemmen
- bundpladen
- løfte motoren i højre side med en donkraft
- Afmontere beslag der bærer højre side af motoren
- alt det andet krims/krams for at komme ind til remmen.

Jeg valgte at lade Ford i Flensborg skifte min da jeg ikke gaaaad lave det
selv. Havde lige skiftet generator hvilket heller ikke var helt let.
Incl det hele gav jeg ca. 2.500 Kr for skiftet Så nu skal jeg ikke tænke på
det før den har kørt 400.000 Km igen.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 31-10-04 20:58

"Tom" skrev
Så nu skal jeg ikke tænke på det før den har kørt 400.000 Km igen.

Hvad hedder den rem du fik på?

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 21:13

> "Tom" skrev
> Så nu skal jeg ikke tænke på det før den har kørt 400.000 Km igen.
>
> Hvad hedder den rem du fik på?

ok lidt kringlet formuleret. Bilen har gået 280.000 Km, så derfor de 400.000
Km (280+120)

--
Tom

Fra : Martin Christiansen

Dato : 01-11-04 12:37

> [...]
> - Afmontere beslag der bærer højre side af motoren
> - alt det andet krims/krams for at komme ind til remmen.

Det var det jeg frygtede... Der er ikke meget plads at rutte med.

Tror også jeg lader andre om det..

Tak for svar!

---