Forsikringsspørgsmål [Harmonika sammenstød~
Fra : Kong Kent

Dato : 31-10-04 16:08

Hej dk.fritid.bil

I går var min kæreste så "heldig" at køre rundt i min bil. Hun skulle op til
en rundkørsel og bremsede ned, da en bil foran hende holdt stille og ventede
på at kunne komme ind i rundkørslen. Min kæreste holdt god afstand og fik
endda sat bilen i frigear, da der var megen trafik i rundkørslen og hun
skulle vente nogle sekunder.

Bag hende kom så en bil med 80km/t. Den brager direkte op bagi min bil,
hvorfor den fortsætter op i bilen foran. Bilen (med kvindelig passager,
naturligvis) der kom med 80km/t (på en vej hvor man på køre 70) bremsede
overhovedet ikke for at undgå og var altså fuldstændig uopmærksom, og tog
uden sværdslag hele skylden.

Spørgsmålet er så bare om det er *min* eller *hendes* forsikring der skal
dække bilen foran min, som min bil blev kastet ind i?

For jeg har hørt noget med, at det automatisk er *min* forsikring (og dermed
min satans selvrisiko!?!) der skal betale, da det jo er *mig* der har påkørt
bilen bagfra. Men hvor lang afstand skal man holde? Er der ikke undtagelser?
Eller *skal* man virkelig holde så lang afstand, at man kan blive torpederet
med 80km/t uden at ramme bilen foran?

Vil gerne have lidt hjælp fra folk der kender lignende situationer, da jeg
jo skal op og snakke med forsikringsselskabet i morgen formiddag. Vil jo
gerne undgå den selvrisiko på jeg ved ikke hvor mange tusinde kroner,
forstås

På forhånd tak.

PS: Alle mennesker gik derfra uden brækkede knogler, omend min kæreste og
hende der påkørte naturligvis var noget chokerede begge to. Og min kæreste
ligger med en umulig ryg og nakke nu, smertestillende piller, camfer-creme i
hele hytten og hvad har vi... rigtig fuckin' hyggeligt... NOT!

Nå, må op og lave lidt aftensmad til krigsofret...

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Peter C:\\>

Dato : 31-10-04 16:22

> [...]
> jo skal op og snakke med forsikringsselskabet i morgen formiddag. Vil jo
> gerne undgå den selvrisiko på jeg ved ikke hvor mange tusinde kroner,

Jeg har været udsat for en lignende situation...vi holdt 2 biler og ventede
på at en bil foran os skulle få fri bane til at foretage et venstresving.
Ind på scenen kommer en 4 bil, ( en relativ stor bil...en KingCap) som
brager op bag i bilen, bag mig, som brager op bag i den bil jeg kørte i (det
var ikke min egen), som brager op i bilen der holdt og ventede på at svinge
til venstre.

Føreren der var skyld i hele ulykken prøvede også noget med
"sikkerhedsafstand" men det blev slået til jorden med det samme af den
hidkaldte politimand. "Der er fandme ikke noget der hedder sikkerhedsafstand
når man holder stille" var ordene.
Føreren af KingCap´en fik hele skylden

....sååå jeg mener ikke din forsikring og selvrisiko burde blive berørt af
dette uheld.

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 16:28

> [...]
> "sikkerhedsafstand" men det blev slået til jorden med det samme af den
> hidkaldte politimand. "Der er fandme ikke noget der hedder

Han kunne jo også være ligeglad. Om forsikringsregningen lyder på 10.000
eller 100.000 gør jo ingen forskel for ham alligevel.

--
Tom

Fra : phk

Dato : 31-10-04 17:01

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

Dit problem med din forsikring er den mindste i denne sag:

> [...]
> ligger med en umulig ryg og nakke nu, smertestillende piller, camfer-creme
> i hele hytten og hvad har vi... rigtig fuckin' hyggeligt... NOT!

Piskesmeld!! Årsagen til at det er så forbandet farligt at køre tæt på
hinanden (ikke at det har noget med denne situation at gøre). Men en
hastighedsforskel af den størrelse giver mange gange skader på især bilisten
i den forreste bil (som ryger frem og tilbage i sædet uden varsel) som hun
skal slås med hele livet.

Jeg håber det bedste for hende - og lad nu være med at sige det til hende.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 20:19

> [...]
> bilisten i den forreste bil (som ryger frem og tilbage i sædet uden
> varsel) som hun skal slås med hele livet.

Derfor det er så forbandet vigtigt at holde hovedet ganske få millimeter fra
nakkestøtten -som selvfølgelig er korrekt indstillet - når man kører bil!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Leonard

Dato : 31-10-04 17:01

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

> [...]
>ligger med en umulig ryg og nakke nu, smertestillende piller, camfer-creme i
>hele hytten og hvad har vi... rigtig fuckin' hyggeligt... NOT!

Har hun været forbi en skadestue eller læge, så der er skrevet noget
ned om hendes helbred?
- ellers er det med at komme afsted med det samme, ikke senere, men
ligenu, i tilfælde af at de smerter i ryg og nakke viser sig at være
et piskesmæld eller noget andet alvorligt.
Uden en skadestuerapport eller journal fra lægen er det meget svært
(nærmest umuligt) senere at hive en erstatning for men ud af
forsikringsselskabet.

--
Leonard

Fra : Kong Kent

Dato : 31-10-04 19:18

> Har hun været forbi en skadestue eller læge, så der er skrevet noget
> ned om hendes helbred?

Hun var på skadestuen umiddelbart efter uheldet var sket. Hun blev kørt
dertil af min lillesøster med det samme. Jeg selv var i Århus for at spille
billard (skete i 9800 Hjørring) og fik derfor først historien fortalt nogle
timer senere. Men hun har været på skadestue, og har aftale med egen læge om
at blive tilset i morgen, mandag, hvorefter hun højst sandsynligt bliver
henvist til fysioterapist. Vi har allerede skemaer omkring fritids-ulykkes
forsikringen printet ud fra selskabets hjemmeside som vi tager med til
hendes læge i morgen, hvor han så vil udfylde de ting han skal. For vi
forfølger naturligvis sagen fra alle leder og kanter med det samme.

> [...]
> Uden en skadestuerapport eller journal fra lægen er det meget svært
> (nærmest umuligt) senere at hive en erstatning for men ud af

Og selv da er det ikke sikkert de gør noget ved piskesmæld. Kender desværre
en kammerat hvis kone blev ramt bagfra for 11 år siden, og hun har stadig
problemer med nakke, ingen job og en forsikring der ikke altid er lige lette
at danse med

Vi krydser naturligvis fingre for, at hun ikke får piskesmæld, men at
musklerne bare har fået sig en hård tur.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Leonard

Dato : 31-10-04 19:39

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

Fint I har styr på det.

>Vi krydser naturligvis fingre for, at hun ikke får piskesmæld, men at
>musklerne bare har fået sig en hård tur.

Jep, for uanset udbetaling fra forsikring, så er det nu sjovere ikke
at have nogen mén.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 09:40

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message

> [...]
> hendes læge i morgen, hvor han så vil udfylde de ting han skal. For vi
> forfølger naturligvis sagen fra alle leder og kanter med det samme.

Det lyder godt, det er meget vigtigere end din selvrisiko.

> Vi krydser naturligvis fingre for, at hun ikke får piskesmæld, men at
> musklerne bare har fået sig en hård tur.

I lige måde.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-04 11:17

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

>Jeg selv var i Århus for at spille billard

Spiller du keglebillard ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kong Kent

Dato : 01-11-04 13:19

> Spiller du keglebillard ?

Ja, men i lørdags var det nu 3-bande carambole jeg var i Århus for at
spille. Tabte desværre begge mine kampe, så det var alt i alt en rigtig
lorte-lørdag *LOL*

Spiller både keglebillard, fri carambole, 3-bande carambole og pool på
turneringsplan.

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-11-04 19:58

> Ja, men i lørdags var det nu 3-bande carambole jeg var i Århus for at
> spille. Tabte desværre begge mine kampe, så det var alt i alt en
rigtig
> lorte-lørdag *LOL*

Synd :(

> Spiller både keglebillard, fri carambole, 3-bande carambole og pool på
> turneringsplan.

Okay ! - og du har også tid til at lave F1-arbejde.....

Jeg spiller "kun" keglebillard i Serie 1.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Kong Kent

Dato : 01-11-04 23:03

> Okay ! - og du har også tid til at lave F1-arbejde.....

Ja, og sidder i bestyrelsen i min billardklub. Anmelder koncerter og cd'ere
for et musik-zine på nettet, passer mit fuldstidsarbejde, kæresten , venner
og går til styrketræning 2 - 3 gange om ugen. Jow jow, jeg formår at holde
mig beskæftiget... og så lidt på Usenet oxo...

Fik jeg nævnt, at jeg gerne vil have dagene forlænget til 30 timer i døgnet?

> Jeg spiller "kun" keglebillard i Serie 1.

Jeg er også "kun" i Serie 1 i keglebillard. Et snit på 8,74 er ikke
alverden, så vi må bare gøre det så godt vi kan *GG*

--
Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Basil

Dato : 01-11-04 08:15

Kong Kent wrote:
> [...]
> hele hytten og hvad har vi... rigtig fuckin' hyggeligt... NOT!
>
> Nå, må op og lave lidt aftensmad til krigsofret...

Jeg har levet med en kæreste der fik piskesmæld for 1½ år siden.
Det er til tider mere end ulideligt for hende, og derfor også for mig, da
jeg nærmest bliver nødt til at fungere som sygehjælper, kok og psykolog.
Jeg bider tænderne sammen, og forsøger at lade være med at lade det påvirke
mig.
Erstatning på 8% kunne være nogen rare penge, men så finder man ud af at en
fritidsulykke på 400000 ikke er meget værd når den skal bruges.
De 32000 varmer hende, men det er ikke noget værd i forhold til en
fungerende nakke.
Kai

Fra : Henning

Dato : 01-11-04 09:01

On Sun, 31 Oct 2004 16:07:30 +0100, "Kong Kent"
> [...]

>Spørgsmålet er så bare om det er *min* eller *hendes* forsikring der skal
>dække bilen foran min, som min bil blev kastet ind i?

Hvordan kan du vide hun kørte 80 og ikek 70, som var tilladt? Er det
ikke irrelevant at der var en kvindelig passager, endsige chauffør?
Hvis din kæreste holdt stille, da hun blev påkørt og skubbet op i den
forankørende, er det den bagfrakommende der skal dække alt. Var din
kæreste derimdo begyndt at trille for at komme ud, hænger hun på
skader sket fremad.
Husk derfor, når I udfylder skadsanmeldelsen, at skrive hun holdt helt
stille med foden på bremsen!! Selvom den bagfrakommende har påtaget
sig skylden i skadesøjebillket kan det efterfølgende ikke bruges til
noget, det er forsikringsselskaberne der afgør skadesfordelingen.

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 01-11-04 19:39

On 11/01/2004 10:00:44 Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> Selvom den bagfrakommende har påtaget sig skylden i skadesøjebillket kan
> det efterfølgende ikke bruges til noget, det er forsikringsselskaberne
> der afgør skadesfordelingen.

Det er nu ikke helt rigtigt. Hvis hun har påtaget sig ansvaret foran
vidner, hænger hun på den uanset hvad forsikringsselskabet vurderer.
Hvis forsikringen vælger at dække skade, erstatning, osv. så er der
ingen problemer for hende, men hvis de ikke gør, så skal hun selv betale
alle skader - uanset hvad forsikringen ellers mener, dvs. selvom det andet
forsikringsselskab ville have påtaget sig erstatningsansvaret. Derfor
skal man /aldrig/ påtage sig skylden for noget som helst, men overlade det
til forsikringen. Men i situationen er det selvfølgelig fint for de
forurettede at hun gjorde det. Jeg ville se at få nogle skrevne
erkleringer på samme fra eventuelle vidner.

Et lille men er, at hun muligvis kan erklere sig utilregnelig på
tidspunktet, men det lyder nu ikke som om omstændighederne
retfærdiggører dette med mindre hun slog hovedet eller lign.
--
Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-11-04 09:38

> [...]
> overhovedet ikke for at undgå og var altså fuldstændig uopmærksom, og tog

Betyder intet, det finder forsikringsselskabet ud af.

> [...]
undtagelser?
> Eller *skal* man virkelig holde så lang afstand, at man kan blive

Jeg vil mene at det er hendes, altså hende som kommer bagfra og rammer din
bil som skal betale.

> [...]
> ligger med en umulig ryg og nakke nu, smertestillende piller, camfer-creme
> hele hytten og hvad har vi... rigtig fuckin' hyggeligt... NOT!

Det tyder på piskesmæld, få hende undersøgt ASAP og husk at melde det til
jeres forsikringsselskab under ulykkesforsikringen.
Det er meget vigtigt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : CS

Dato : 01-11-04 12:40

Hej Kent og Kæreste

Jeg skal ikke komme ind på selve det mekaniske oprydningsarbejde på bilerne.

Min kommentar går på eventuelle piskesmældslæssion hos din kæreste. Jeg
kender lidt til det, for jeg er selv blevet torpederet bagfra i ´99 og fået
et piskesmæld.

Det er vigtigt at hun skriver ned hvilke forandringer hun oplever i sin
hverdag. Har hun pludselig problemer med det ene eller det andet, som hun
kunne før ulykken, så er det vigtigt at få skrevet ned. Altså hvis hun før
ulykken med legende lethed kunne løbe 10 km uden at stoppe, at hun huskede
som en elefant - ting som vi før en ulykke tager for givet. Disse ting kan
være ændret - og det skal beskrives.

For om et halvt år, vil hun have vænnet sig til hendes "nye mangler" - det
skal senere bruges ved en eventuelt erstatningssag.

Se eventuelt på siden whiplash.dk - der er megen nyttig info.

Desværre er det en tung tung sag som varer mange år hvis man er uheldig at
få piskesmæld - man skal kæmpe for at komme tilbage til et fornuftigt liv,
og måske hellere se på hvordan man får et godt liv tilbage, fremfor fokus på
erstatningsbeløb. Det er meget tidligt i et eventuelt "piskesmælds-forløb"
at begynde at tale om erstatning - der skal dokumentation og et
hændelsesforløb på minimum 6 måneder, får en speciallæge vil kunne hjælpe
med at diagnosticere et piskesmæld.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-11-04 12:59

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Se eventuelt på siden whiplash.dk - der er megen nyttig info.

Kun at den bliver hosted af Scannet...

--
M.v.h.

Fra : Basil