Forsikringstilbud på 32.000 årligt!!
Fra : CLM

Dato : 31-10-04 13:06

Hejsa

Jeg er lidt i knibe og mangler nogle fif fra nogle erfarne bilfolk Jeg
er en fyr på 26 år der bor i Århus og skal til at anskaffe mig min første
bil.
Allerede nu antager jeg at alle røde lamper lyser hos folk der arbejder med
forsikringer! Jeg har haft kigget på en Peugeot 206 Edition til ca. 140k
eller en Skoda Fabia til vel omtrent det samme. Problemer er at jeg ikke kan
finde nogen forsikringer som jeg synes jeg har råd til. Jeg har prøvet GF,
Alka etc og alle tilbud ligger omkring 30.000 årligt incl. kasko. Det har
jeg sgu ikke lyst til at betale, men eftersom jeg f.eks. ikke har været
registreret som bruger af mine forældres bil, ser jeg ikke rigtig nogen
mulighed for at få forsikringen ned i pris. Er min eneste mulighed virkelig
at købe en gammel bil og så ikke tegne kasko på den, for på denne måde at
optjene noget anciennitet? Har I nogle tips til hvad man skal sige/gøre for
at komme ned i pris på sine forsikringer? Hjælp modtages med kyshånd

Mvh
Carsten

P.S. Hvad synes I iøvrigt om de to biler jeg skriver om. Jeg skal køre ca.
90 km dagligt fremover og vil helst ikke give mere end 150.000 kr

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 13:15

"CLM" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> at komme ned i pris på sine forsikringer? Hjælp modtages med kyshånd

Ikke eneste mulighed, men idéen er slet ikke så tosset.
Det er faktisk de første par år at man laver de fleste af bulerne og så gør
det jo ikke så meget med en gammel bil,
En gammel bil kan jo være ganske udmærket såfremt at du finder en som er
vedligeholdt.

Det er ALLLT for dyrt at starte med en bil som skal have kasko, så en bil
til under 30.000 Kr er fin nok til de første par år.

En anden mulighed er at flytte sammen med en kvinde som har en lav præmie
(hos GF) så kan du selv få din egen forsikring til samme pris, hvor utroligt
det end lyder.

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 31-10-04 13:27

> En anden mulighed er at flytte sammen med en kvinde som har en lav præmie
> (hos GF) så kan du selv få din egen forsikring til samme pris, hvor
> [...]

Man kan lige se det for sig i en kontaktannonce:

"Kvinde søges, med lav præmie på autoforsikring - svar uden kopi af
forsikringspolice vil ikke blive taget i betragtning"

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 14:22

> Man kan lige se det for sig i en kontaktannonce:
>
> "Kvinde søges, med lav præmie på autoforsikring - svar uden kopi af
> forsikringspolice vil ikke blive taget i betragtning"

hehe ))

Fra : CLM

Dato : 31-10-04 13:44

> [...]
>
> Det er ALLLT for dyrt at starte med en bil som skal have kasko, så en bil
> til under 30.000 Kr er fin nok til de første par år.

Det var nok også mere eller mindre den konklusion jeg kom frem til. Kan I
evt hjælpe med hvad jeg skal søge efter? Jeg har kigget Peugeot 106 som godt
brugte kan fåes til den pris eller en gammel gammel Polo?

> En anden mulighed er at flytte sammen med en kvinde som har en lav præmie
> (hos GF) så kan du selv få din egen forsikring til samme pris, hvor
utroligt
> det end lyder.

Tak for rådet, det vil jeg fortælle min nuværende kæreste. Hun bliver vildt
glad tror jeg

Fra : hanzen

Dato : 31-10-04 13:53

> En anden mulighed er at flytte sammen med en kvinde som har en lav præmie
> (hos GF) så kan du selv få din egen forsikring til samme pris, hvor
utroligt
> det end lyder.

Så er det nok billigere at hoste op med de 32.000 Det bliver da
billigere med årene. Det gør dit forslag ikke.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 31-10-04 12:51

On 10/31/2004 14:05:52 "CLM" <fake@fake.com> wrote:

[SNIP]

Lidt OT, men jeg fik et tilbud på 120.000 årligt for kasko. Tror det var
Codan.

22år gammel uden belastende skader... Det var så godtnok for transport
af 3.mands gods, men fragtførerforsikring var ikke inkluderet.
--
Jacob

Fra : Henning

Dato : 31-10-04 13:53

> [...]
>optjene noget anciennitet? Har I nogle tips til hvad man skal sige/gøre for
>at komme ned i pris på sine forsikringer? Hjælp modtages med kyshånd

Gruppeaftale via job, fagforening eller sportsklub? Jeg har
gruppeaftale hos Tryg og giver ~9.000,-, uden rabat ville den ligge på
~22.000,-

Fra : Olle O

Dato : 31-10-04 14:04

Hej,

Runa er meget "fair" overfor nybegyndere og så vidt jeg ved når man ikke op
i så store beløb for en 206'er:
http://www.runa.dk/

Du er ikke så heldig at din arbejdsplads er med i en forsikringsgruppe? På
den måde fik jeg for 2 år siden som nybegynder både kasko og ansvar for
5000kr hos Tryg. Det var en 1 år gammel 206'er til 150.000kr.

mvh
Olle

Fra : CLM

Dato : 31-10-04 16:49

"Olle O" <olle_o_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Runa er meget "fair" overfor nybegyndere og så vidt jeg ved når man ikke
op
> i så store beløb for en 206'er:
> http://www.runa.dk/

Runa ser ikke helt dum ud, det er indtil nu ihvertfald det billigste. Det
bliver ca. 15.000 for en helt ny 206'er. Stadig dyrt men allerede en
halvering. Tak for tippet.

> Du er ikke så heldig at din arbejdsplads er med i en forsikringsgruppe? På
> den måde fik jeg for 2 år siden som nybegynder både kasko og ansvar for
> 5000kr hos Tryg. Det var en 1 år gammel 206'er til 150.000kr.

Det er faktisk i forbindelse med jeg har fået nyt arbejde at jeg skal have
bil, men det er nok noget af det første jeg vil undersøge i næste uge.

Mvh
Carsten

Fra : Babba-Papa

Dato : 31-10-04 14:51

Der var engang en bruger ved navn "CLM" <fake@fake.com> der
skrev:

> [...]
>forsikringer! Jeg har haft kigget på en Peugeot 206 Edition til ca. 140k
>eller en Skoda Fabia til vel omtrent det samme.

Hvis du køber en af de to biler hos en forhandler (altså
Peugeot'en hos Peugeot og Skoda'en hos Skoda) så er der penge at
spare på forsikring.
Jeg har intet link til Peugeots aftale med TopDanmark, men her er
linket til Skodas:
http://www.skoda.dk/Kundeservice/Forsikring.asp

tryk nederst for at hente pdf-filen (Der finder du først hvilken
postnr-tabel du tilhører (Tabel A for Århus og Hovedstadsområdet)
og dernæst model.)

Uden at lægge hovedet på blokken tror jeg at Peugeot-priserne
ligner ganske godt.

Jeg har selv en Hyundai Getz på samme betingelser (også hos
TopDk), selvrisikoen er høj men både den og præmien falder hvert
år, SELV OM du laver en skade.
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.

Fra : CLM

Dato : 31-10-04 16:53

> [...]
>
> tryk nederst for at hente pdf-filen (Der finder du først hvilken
> postnr-tabel du tilhører (Tabel A for Århus og Hovedstadsområdet)

Det ser jo fantastisk ud, så vidt jeg kan se skal jeg for en Fabia 1,2 give
7.259 incl. kasko selvom jeg er nybegynder. Fremragende må jeg sige, det kan
ende med at det bliver forsikringspræmien der bestemmer om jeg skal have
Peugeot eller Fabia

Mvh
Carsten

Fra : Babba-Papa

Dato : 31-10-04 19:11

skrev:

> [...]
>ende med at det bliver forsikringspræmien der bestemmer om jeg skal have

Spørg evt. hos en Peugeot-forhandler hvad forsikringen koster
for en 206'er inden du beslutter dig.

Desuden kan du jo også få billig Tophjælp i forbindelse med
forsikringen (Jeg glemte det i første indlæg)
- -

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 31-10-04 16:39

> [...]
>
> P.S. Hvad synes I iøvrigt om de to biler jeg skriver om. Jeg skal køre ca.
> 90 km dagligt fremover og vil helst ikke give mere end 150.000 kr

Jeg købte for 12.000kr kapital pension - så fik jeg 20.000kr i rabat - og
opsage så kapitalpensionen - så det første år kostede mig 13.000kr 1000 i
bidrag til kapital pension og 12000 i forsikring som 23 årig med en spritny
peugeot 106D - selskabet var Codan.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : CLM

Dato : 31-10-04 17:04

> [...]
> opsage så kapitalpensionen - så det første år kostede mig 13.000kr 1000 i
> bidrag til kapital pension og 12000 i forsikring som 23 årig med en

Det lyder heller ikke helt dumt, dem skal jeg vist have fat i.

Mvh
Carsten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-11-04 23:15

Martin Rise Christensen wrote:

> [...]
> bidrag til kapital pension og 12000 i forsikring som 23 årig med en spritny

...og hvis ikke du kan få lov til at opsige kapitalpensionen, så
kan du bede om at få sat den i bero i en periode (fx. indtil du
skal pensioneres og får den udbetalt). Igen betaler du kun første
bidrag og får så pengene igen når du går på pension.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 23:35

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal pensioneres og får den udbetalt). Igen betaler du kun første
> bidrag og får så pengene igen når du går på pension.

JAJA, minus et lille skattebeløb til staten

--
Tom

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 02-11-04 15:36

> "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> JAJA, minus et lille skattebeløb til staten
>
> --
> Tom

Som du har sparet i dette indkomst år - det skal jo oplyses til told & skat
nu.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : TGD

Dato : 31-10-04 17:59

> [...]
> for
> at komme ned i pris på sine forsikringer? Hjælp modtages med kyshånd

Tjek www.fdb-forsikring.dk de er de billigste jeg har snakket med indtil
videre.