/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
KN Filter/Green Filter
Fra : Claus Smith


Dato : 30-10-04 16:19

Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det rundt
regnet samme ydelse man kan påregne med begge?

Prismæssigt er KN filter billigere til mit bil mærke, har købt et til min
Volvo 440.

Claus



 
 
Ukendt (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-04 16:48


"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
news:4183af89$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det rundt
> regnet samme ydelse man kan påregne med begge?

Jep 0 gange 0 = 0 HK

--
tom



Søren C. Fischer (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 30-10-04 18:50

Tom skrev:

> "Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en
> meddelelse news:4183af89$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det
>> rundt regnet samme ydelse man kan påregne med begge?
>
> Jep 0 gange 0 = 0 HK

Arrhhh den er nu ikke *så* universel....

Det er et velkendt faktum, at bl.a. Fiat's 1.1'er (fra f.eks. Punto og
Cinquecento/Seicento) får et betydeligt friskt pust af et åbent luftfilter.
Et pokkers grimt dyk i momentkurven omkring 3000 omdr/minut er væk som dug
for solen.
Bestrider man det, så er det bare at henvende sig til f.eks. Fiat Klub
Danmark - så er jeg sikker på, at der er en af gutterne der stiller op til
en demonstration

Hvordan det forholder sig med Volvo 440 aner jeg overhovedet ikke, men det
er for let at sige "0 HK"

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Ukendt (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-04 22:51


"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse
news:4183d42c$0$33744$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom skrev:
>
>> "Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4183af89$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>> Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det
>>> rundt regnet samme ydelse man kan påregne med begge?
>>
>> Jep 0 gange 0 = 0 HK
>
> Arrhhh den er nu ikke *så* universel....
>
> Det er et velkendt faktum, at bl.a. Fiat's 1.1'er (fra f.eks. Punto og
> Cinquecento/Seicento) får et betydeligt friskt pust af et åbent
> luftfilter.
> Et pokkers grimt dyk i momentkurven omkring 3000 omdr/minut er væk som dug
> for solen.

Kender godt disse "test" hvor man skifter et gammelt papirfilter ud med et
nyt K&N og så kan måle en mikroskopisk forbedring som er under selve
måleudstyrets tollerance.


> Bestrider man det, så er det bare at henvende sig til f.eks. Fiat Klub
> Danmark - så er jeg sikker på, at der er en af gutterne der stiller op til
> en demonstration
>
> Hvordan det forholder sig med Volvo 440 aner jeg overhovedet ikke, men det
> er for let at sige "0 HK"

Ja det er let.
Men bevares den psykologiske effekt efter at have smidt 500 Kr ud til et
filter, den er der bestemt.

--
Tom



Søren C. Fischer (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 30-10-04 23:55

Tom skrev:
>> Det er et velkendt faktum, at bl.a. Fiat's 1.1'er (fra f.eks. Punto
>> og Cinquecento/Seicento) får et betydeligt friskt pust af et åbent
>> luftfilter.
>> Et pokkers grimt dyk i momentkurven omkring 3000 omdr/minut er væk
>> som dug for solen.
>
> Kender godt disse "test" hvor man skifter et gammelt papirfilter ud
> med et nyt K&N og så kan måle en mikroskopisk forbedring som er under
> selve måleudstyrets tollerance.

Påstå du da bare at jeg er fuld af løgn alt det du vil
Du taler imod bedre vidende.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


John Sahl (31-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 31-10-04 02:57

Søren C. Fischer wrote:
> Påstå du da bare at jeg er fuld af løgn alt det du vil

Jeg støtter nu gerne op om dine udtalelser på det her punkt,
for du har nemlig helt ret.

> Du taler imod bedre vidende.

Det gør han!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-04 09:07


"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cm1d70$tp2$1@news.cybercity.dk...
> Søren C. Fischer wrote:
>> Påstå du da bare at jeg er fuld af løgn alt det du vil
>
> Jeg støtter nu gerne op om dine udtalelser på det her punkt,
> for du har nemlig helt ret.
>
>> Du taler imod bedre vidende.
>
> Det gør han!

Som om han ikke selv har haft K&N filter på en turbo bil.

Man kan jo gå ind på deres hjemmeside og finde effektkurver for mange biler.

At påstå man kan mærke 2-3 hk mere ud af 100 er "flot"

--
Tom



John Sahl (31-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 31-10-04 10:09

Tom wrote:
> Som om han ikke selv har haft K&N filter på en turbo bil.

Søren skriver om en specifik ting, ikke en generel ting.
Den specifikke ting Søren beskriver er helt rigtig.

> Man kan jo gå ind på deres hjemmeside og finde effektkurver for mange
> biler.

Det har da intet med det Søren skriver at gøre.

> At påstå man kan mærke 2-3 hk mere ud af 100 er "flot"

Jeg er enig i at du ikke kan bruge deres side til noget.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Søren C. Fischer (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 31-10-04 11:53

Tom skrev:

> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:cm1d70$tp2$1@news.cybercity.dk...
>> Søren C. Fischer wrote:
>>> Påstå du da bare at jeg er fuld af løgn alt det du vil
>>
>> Jeg støtter nu gerne op om dine udtalelser på det her punkt,
>> for du har nemlig helt ret.
>>
>>> Du taler imod bedre vidende.
>>
>> Det gør han!
>
> Som om han ikke selv har haft K&N filter på en turbo bil.

??
Jeg har da aldrig haft en turbobil.... Har jeg skrevet det ?

> Man kan jo gå ind på deres hjemmeside og finde effektkurver for mange
> biler.

"deres"...? hvem snakker du om ?

> At påstå man kan mærke 2-3 hk mere ud af 100 er "flot"

Har jeg påstået det.....?
Jeg snakker om et meget grimt dyk i momentkurven på Fiat's 1.1'er, der
forsvinder som dug for solen ved montering af et åbent filter som f.eks. KN
eller Green.
Hvad er det du ikke forstår ved det jeg har skrevet......?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Ukendt (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-04 13:01



>>>> Du taler imod bedre vidende.
>>>
>>> Det gør han!
>>
>> Som om han ikke selv har haft K&N filter på en turbo bil.
>
> ??
> Jeg har da aldrig haft en turbobil.... Har jeg skrevet det ?

Det var mig selv

>> Man kan jo gå ind på deres hjemmeside og finde effektkurver for mange
>> biler.
>
> "deres"...? hvem snakker du om ?

www.knfilters.dk under dot enginering

>> At påstå man kan mærke 2-3 hk mere ud af 100 er "flot"
>
> Har jeg påstået det.....?

Nej men det har adskillige andre som har købt filteret.

--
Tom



jan@fedtegreven.dk (31-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 31-10-04 13:11

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Nej men det har adskillige andre som har købt filteret.

Og de har vel gjort den vanlige fejl - udskiftet et stoppet
papirfilter , med et nyt fint K&N -

men - historien med Fiat motoren er en anden ting, hvor der med et nyt
filter, kompenseres for en designbøf, det kan så være med K&N, eller
et andet diffust Happy_go_lucky filter


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

John Sahl (31-10-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 31-10-04 15:47

jan@fedtegreven.dk wrote:
> men - historien med Fiat motoren er en anden ting, hvor der med et nyt
> filter, kompenseres for en designbøf, det kan så være med K&N, eller
> et andet diffust Happy_go_lucky filter

Korrekt...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



FJ (30-10-2004)
Kommentar
Fra : FJ


Dato : 30-10-04 18:45

Begge dele er fup & fidus!!!


"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
news:4183af89$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det rundt
> regnet samme ydelse man kan påregne med begge?
>
> Prismæssigt er KN filter billigere til mit bil mærke, har købt et til min
> Volvo 440.
>
> Claus
>



Søren C. Fischer (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 30-10-04 18:50

FJ skrev:
> "Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en
> meddelelse news:4183af89$0$17570$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> Er der nogen nævneværdig forskel på disse to mærker eller er det
>> rundt regnet samme ydelse man kan påregne med begge?
>
> Begge dele er fup & fidus!!!


Se Message-ID: <4183d42c$0$33744$14726298@news.sunsite.dk>

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste