Centrallås-fjernbetjening defekt efter rus~
Fra : brutalis@spammelamon~

Dato : 29-10-04 17:59

Jeg har lige haft min bil til undervognsbehandling, og efter det
værkstedsbesøg svigter fjernbetjeningen til centrallåsen. Det er
tilfældet for begge nøgler (sendere) og jeg har i går skiftet
batterierne i senderne.
Nu er jeg blevet bange for, at værkstedet har gjort noget galt under
undervognsbehandlingen. Kan de med deres sprøjter have ramt vitale
dele af centrallåsesystemet inde i en af dørene, så det nu er defekt?
Bruger jeg nøglen i låsen, åbner alle døre uden problemer og uden
mislyde. Problemet opstår således KUN, når jeg bruger fjernbetjeningen
og i perioder virker systemet uden problemer.

Min bil er en Peugeot 306S.

Med venlig hilsen
Peter Jacobsen

Fra : Lars Palm

Dato : 29-10-04 19:21

Er det en Cobra alarm?

Fra : brutalis@spammelamon~

Dato : 30-10-04 08:36

On Fri, 29 Oct 2004 20:21:13 +0200, "Lars Palm" <LarsP@nomail.dk>
wrote:

>Er det en Cobra alarm?

Det er ikke en alarm, men blot fjernbetjeningen til centrallåsen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-10-04 08:06

brutalis@spammelamoncable.dk telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> mislyde. Problemet opstår således KUN, når jeg bruger fjernbetjeningen
> og i perioder virker systemet uden problemer.

Det kunne lyde som en løsforbindelse i en af dørene.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : alexbo

Dato : 30-10-04 12:21

> [...]

> undervognsbehandlingen. Kan de med deres sprøjter have ramt vitale
> dele af centrallåsesystemet inde i en af dørene, så det nu er defekt?

Nej, fjernbetjeningen har ikke noget med dørene at gøre.
Hvis nøglerne virker i begge døre uden problemer, er det fjernstyringen der
svigter, prøv at kigge under instrumentbordet om et relæ sidder løst.

mvh
Alex Christensen