Centrallåssystem i Ford Mondeo
Fra : Michael

Dato : 29-10-04 17:18

Jeg har netop købt et Ford Mondeo fra 94'.

Der er centrallås i alle 4 døre, men ikke nogen fjernbetjening.
Så tænkte jeg, om man kunne få en boks til at koble på
centrallåssystemet, så den kunne modtage fra en fjernbetjning.

Jeg kontaktede Ford, og fik at vide, at den billigste måde
at løse problemet på, var at montere et uoriginalt system til
ca. 1000,- kr. (2200,- monteret). MEN! jeg fik at vide, at
man skulle trække ledninger ud i alle døre - men hvorfor
hulen nu det? Der ER jo trukket ledninger ud i forvejen til
det nuværende system.

Kan det ikke lade sig gøre, at koble det samme, uden at
skulle trække ledninger ud i dørene? Nogen der kender en
nem løsning på problemet?

michael.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 17:23

"Michael" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det ikke lade sig gøre, at koble det samme, uden at
> skulle trække ledninger ud i dørene? Nogen der kender en

Nej løsningen er IKKE nem.
Men du skal finde de 3 rigtige ledninger og så koble fjernstyringsboksen + 2
relæer til disse ledninger. Man skal IKKE trække nye ledninger, andet end
fra boksen/relæerne og så hen til de andre ledninger som er
%%¤"#%&/&//%%&"#&/¤/#¤&%¤%¤#/&/¤%/&¤#/%&/%¤/%&"#&%¤&%&/¤"#%#!¤#¤% godt gemt
i bilens bund.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-04 17:38

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Nej løsningen er IKKE nem.

Hvis ikke det er nemt, skal man ikke rode med en bil og slet ikke
ledninger...

> Men du skal finde de 3 rigtige ledninger

Tre?

> [...]
> andre ledninger som er
> %%¤"#%&/&//%%&"#&/¤/#¤&%¤%¤#/&/¤%/&¤#/%&/%¤/%&"#&%¤&%&/¤"#%#!¤#¤%

I den sidste Mondeo jeg satte i, sad ledningerne lige inde til venstre ved
pedalerne...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 18:21

meddelelse news:4182720e$0$33739$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> og så koble
>
> I den sidste Mondeo jeg satte i, sad ledningerne lige inde til venstre ved

Ja der "skulle" de også ligge på min 97' men det gjorde de ikke, de lå inde
i selve dørstolpen og så bliver det hele ligesom lidt mere kompliceret.
"%#"¤%#"¤%R

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 18:22

> [...]
> Tom telepaterede følgende til sin PC:
>
> Hvis ikke det er nemt, skal man ikke rode med en bil og slet ikke

Open - Close - Common

Common var hverken +12 eller stel i min

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-04 17:36

Michael telepaterede følgende til sin PC:
> Kan det ikke lade sig gøre, at koble det samme, uden at
> skulle trække ledninger ud i dørene? Nogen der kender en
> nem løsning på problemet?

Hvis du har c-lås i alle dørene skal du bare have en Vision VAE 317-490.
http://www.cf-offroad.dk/alarm/centrallaas.htm

Den koster 595 kr. og 400 kr. i montering.

Den skal tilsluttes til de to ledninger, hvor der er signal ved hhv. åbne og
låse.
Derudover skal den have et par andre små ting, men den skal ikke ud i hver
dør.
Jeg har sat i en '93 Mondeo, og ledningerne til signalet ligger (i hvert i
den) i venstre side nede ved pedalerne...

--
Mvh. Morten Fruergaard