Hvor gamle er mine dæk?
Fra : Michael F. Larsen

Dato : 29-10-04 16:33

Hej,

Jeg har læst lidt på nettet om hvordan man tjekker alderen på sine dæk, og
det er noget med det der står efter DOT eller sådan noget, men jeg kan ikke
finde ud af at tyde det der står på mine egne Pirelli Snowcontrol: DOT XF J6
C759. Er der nogen der ud fra det kan fortælle mig hvor gamle de er? Eller
er der noget andet jeg skal kigge efter?

Venlig hilsen,
Michael Larsen

Fra : Mikael L

Dato : 29-10-04 17:16

"Michael F. Larsen" <fastspam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C759. Er der nogen der ud fra det kan fortælle mig hvor gamle de er? Eller
> er der noget andet jeg skal kigge efter?

Jeg har smidt et billed i dk.binaer.motor der kan du se hvad du skal kigge
efter.

Mikael Larsen

Fra : Michael F. Larsen

Dato : 29-10-04 18:01

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
> J6
>
> Jeg har smidt et billed i dk.binaer.motor der kan du se hvad du skal kigge
> efter.

Jeg har kigget på dit billede, og post'et et tilsvarende billede af mit
dæk's DOT kode på dk.binaer.motor, men den afviger altså ikke fra hvad jeg
har skrevet i mit indlæg, så derfor kan jeg stadig ikke finde ud af det...
ellers tak for billedet...

> Mikael Larsen

Venlig hilsen,
Michael Larsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-10-04 19:25

Jeg spurgte selv om det samme for nogen tid siden.
Svaret står i en oval fordybning på den ene side af
dækket (ligesom på billedet fra Michael L).
Talkoden er uge nr og årgang.

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk