Hvilket tysk bilmærke synes I der laver de~
Fra : Thor

Dato : 29-10-04 11:43

Jeg har igennem mange år funderet lidt over hvilket af de tyske mærker laver
de lækreste biler. Her tænker jeg kun på de umiddelbare konkurenter: Audi,
BMW og Mercedes.

For år tilbage, hvor Mercedes kun sås som 50 Hk dieseltaxa, og Audi som en
gammelmandsbil. Da sværgede jeg til BMW, der umiddelbart lavede de mest
sporty biler.

Så har der været en periode, hvor Mercedes lavede og sikkert stadig laver
nogle rigtig flotte biler hvor kvaliteten og køreegenskaberne er i top, jeg
synes stadig bare ikke de har det friske og sporty look som de to andre.

BMW hører ganske givet også til i toppen, men om man kan lide deres nye
design må være en smagssag. Jeg er bare ikke så meget for det.

Audi derimod har iøjeblikket ramt rigtigt til min smag. En A4 eller A6 synes
jeg stråler af sport og kvalitet, og var det jeg ville vælge hvis jeg vandt
i lotto.

Sådan skifter ens smag, men hvilket af disse mærker er det bedste, det
lækreste og har mest præstige (grimt ord)

Thor

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-10-04 13:16

Thor wrote:

> Sådan skifter ens smag, men hvilket af disse mærker er det bedste, det
> lækreste og har mest præstige (grimt ord)

Hanomag, uden tvivl:
http://www.v2rocket.com/start/scale/fr/realv2.jpg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-10-04 13:50

On Fri, 29 Oct 2004 12:42:53 +0200, "Thor" <ingen@nospam.mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Sådan skifter ens smag, men hvilket af disse mærker er det bedste, det
>lækreste og har mest præstige (grimt ord)

Hvis vi taler om tyske biler op gennem tiderne, så er der ikke noget
der slår Borgward.

Da de blev produceret, var de lysår forud for konkurrenterne, også de
mærker du nævner.

Selv i dag, er man ikke i tvivl om den gedigne kvalitet i en Borgward,
hvis man er så heldig at støde på én.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 29-10-04 13:54

Folmer Rasmussen wrote:
> Hvis vi taler om tyske biler op gennem tiderne, så er der ikke noget
> der slår Borgward.

http://www.borgward.com/

Mvh.

Fra : Torben E

Dato : 29-10-04 13:55

"Thor" <ingen@nospam.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har igennem mange år funderet lidt over hvilket af de tyske mærker
> laver
> de lækreste biler. Her tænker jeg kun på de umiddelbare konkurenter: Audi,
> BMW og Mercedes.

Audi S8

Det er min drømme bil, helt klart.
Eventuelt med et par turbo´er

Torben E

Fra : ct

Dato : 29-10-04 17:13

> Audi S8

Hehe, sådan en holder der lige udenfor (og nej det er ikke min men
chefens...)

claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 21:10

"ct" <claus@FJERNkjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, sådan en holder der lige udenfor (og nej det er ikke min men
> chefens...)

Hmm! det er nok en grund til at han har råd til sådan en når han tvinger dig
til at være på arbejde en fredag aften :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Thor

Dato : 30-10-04 08:14

Glemte VW.

Fra : Rasmus

Dato : 30-10-04 08:42

> [...]
>
> Sådan skifter ens smag, men hvilket af disse mærker er det bedste, det
> lækreste og har mest præstige (grimt ord)

Porsche.....

Fra : Leif Nielsen

Dato : 30-10-04 18:28

Kære Thor.

Der findes ingen "lækre" tyske biler. De er alle lige akkurat så
kedelige som alle de japanske og hvad man ellers kan få. Samme trends
går igen fra mærke til mærke. Nu skal alle karosserier være kantede
igen: Peugeot 407, BMW, Audi osv. Masser af kedeligt og grimt plastic
allevegne og elektronik, som ingen kan skaffe reservedele til om 10 år
fordi det er håbløst forældet.
Skal du have en "lækker" bil med atmosfære, ejerglæde og køreglæde, så
køb dig en god klassiker. F.eks. en Jaguar XJ6, eller en Alfa Romeo
GTV. Der er såmænd mange muligheder. Der er da heller ingen der gider
at vende sig og glo efter en mercedes eller en BMW. De er jo alle
vegne. Moderne biler gider jeg ihvertfald heller ikke skyde
hundredetusindvis af kroner efter, de værdiforringes jo hurtigere end
et snefnug kan nå at smelte. Ofte 100.000 eller mere på et år!!!

Leif Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 30-10-04 21:24

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundredetusindvis af kroner efter, de værdiforringes jo hurtigere end
> et snefnug kan nå at smelte. Ofte 100.000 eller mere på et år!!!

Ford Mustang er vejen frem.
Både dengang i 60'erne og idag.
Historien, bilen, designet, stilen..bilen..!
GTV..tsk....