Bilen lugter af våd karklud ?
Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 08:03

Når min bil har holdt stille i flere timer ad gangen, og jeg sætter mig ind
i den, synes jeg den lugter at noget lignende en våd, sur karklud. Jeg kunne
forestille mig det må være bundmåtterne som trænger til at vask eller
lign...

- Hvordan gør man det, skal de bare have en gang vand og sæbe, og stilles
til tørring ?

- Kan det evt vare andre ting som lugter sådan ? (og der ligger IKKE en
gammel karklud under sædet)

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 08:17

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

, synes jeg den lugter at noget lignende en våd, sur karklud. Jeg kunne
> forestille mig det må være bundmåtterne som trænger til at vask

Godt forestilt, det er de samme "mekanismer" som giver lugten:
Bakterie-flora. Så vask,tørring + evt. en gang Rodalon vil helt sikkert
hjælpe. Men først skal du sikre dig bilen er tæt&tør i bunden, det hjælper
ikke i lang tid, hvis du har et "fuglebad" til at stå der ;). Så hvis
måtterne er p.. våde, er det med at finde ud af hvorfor.

Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 12:02

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke i lang tid, hvis du har et "fuglebad" til at stå der ;). Så hvis
> måtterne er p.. våde, er det med at finde ud af hvorfor.

Den er tæt
Jeg giver måtterne en ordentlig omgang med vand og sæbe - men soltørringen
må nok vente

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 29-10-04 16:03

> Den er tæt
> Jeg giver måtterne en ordentlig omgang med vand og sæbe - men soltørringen
> må nok vente

Jeg smed mine måtter henover et plankeværk og gav dem en tur med
højtrykspuleren.

Der er sæbedosering på min højtrykspuler.

mvh
Bendt

Fra : H.S.

Dato : 01-11-04 14:39

> [...]
> ikke i lang tid, hvis du har et "fuglebad" til at stå der ;). Så hvis
> måtterne er p.. våde, er det med at finde ud af hvorfor.

ARG pis også.... måtten i højre føreside er sjaskvåd...... Der kommer altså
vand ind... Hvad gør jeg nu, hvordan finder jeg ud af hvor vandet kommer
ind/hvordan jeg lukke hullet ?

Fra : Peter

Dato : 29-10-04 08:29

> [...]
> lign...
>
> - Hvordan gør man det, skal de bare have en gang vand og sæbe, og stilles

Du vasker den i en omgang Aloe Vera og husker at hælde lidt i tanken også.
Så er alt godt igen

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lotte

Dato : 29-10-04 11:29

> [...]
> gammel karklud under sædet)

> Henrik
> Aloe Vera og produkter til personlig pleje:

Hmm - jeg havde samme problem. Jeg tog til hesten hver dag, og så slæber man
jo et eller andet med ind hver gang. Så det er garanteret gammelt snavs der
giver dig problemet. Jeg vaskede måtterne (org. måtter med gummi på
bagsiden) i hånden og tørrede dem i solen, men næste gang jeg vaskede dem,
puttede jeg dem i vaskemaskinen - DET VIL JEG GODT ADVARE IMOD - de blev
godt nok rene, men gummiet falt delvist af - måtterne blev slasket og
maskinen fyldt med sort snuller Så lad vær med det. Vask dem i hånden i
alm. sæbepulver eller ajax - hvad du sådan lige har.
Held og lykke.
--
Hilsen Lotte
charlotte_andersen (snabel a)ofir.dk

Fra : H.S.

Dato : 29-10-04 12:03

"Lotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maskinen fyldt med sort snuller Så lad vær med det. Vask dem i hånden
> alm. sæbepulver eller ajax - hvad du sådan lige har.

Jeg skal nok 'håndvaske' dem

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 17:06

Nu er det vel ikke sån' at du har en aircondition der ikke har været i brug
længe?

mvh Ole

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-10-04 16:18

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det vel ikke sån' at du har en aircondition der ikke har været i
> brug
> længe?

En mulighed, men det plejer at lugte af hav,alger ;).