Justering af dieselpumpe, efter afmonterin~
Fra : PCTN

Dato : 28-10-04 22:32

Jeg har afmonteret turboen på min transporter 1.6TD.
Jeg har indtryk af at dieselpumpen også skal justeres,
er det noget der er til at gøre selv ?
Er der andre her der har prøvet at afmontere en turbo ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-04 22:36

"PCTN" <nogen@et.eller.andet.com> skrev

> Jeg har afmonteret turboen på min transporter 1.6TD.
> Jeg har indtryk af at dieselpumpen også skal justeres,
> er det noget der er til at gøre selv ?

Det ved jeg ikke. Men jeg har ladet mig fortælle at der faktisk skulle være
en forskel i speederkablet fra en med og uden turbo.

Mvh.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-10-04 08:32

PCTN wrote:
> Jeg har afmonteret turboen på min transporter 1.6TD.
> Jeg har indtryk af at dieselpumpen også skal justeres,
> er det noget der er til at gøre selv ?

Pumpet skal justeres efter afmontering af turbo.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : PCTN

Dato : 29-10-04 16:45

> Pumpet skal justeres efter afmontering af turbo.
>
> Hans L. Jørgensen
> 8660 Skanderborg

Er det noget du har prøvet ?

Er det til at gøre selv ?

Fra : martin bjerre

Dato : 29-10-04 23:03

"PCTN" <nogen@et.eller.andet.com> skrev i en meddelelse

> Er det noget du har prøvet ?
>
> Er det til at gøre selv ?
>
>der skal bruges et stykke specialværktøj til at holde knasten, og et måleur
der skal skrues ind i pumpen....
Det kan lade sig gøre hvis man har prøvet et par gange, ellers er det ikke
noget "gør det selv" job

Martin

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-10-04 23:10

"martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> skrev

> der skal skrues ind i pumpen....
> Det kan lade sig gøre hvis man har prøvet et par gange, ellers er det ikke
> noget "gør det selv" job

Det vil sige at den ikke bliver justeret dynamisk?

Mvh.

Fra : PCTN

Dato : 30-10-04 13:16

> "martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> skrev

> måleur
>
> Det vil sige at den ikke bliver justeret dynamisk?
>
> Mvh.

Her går jeg ud fra at du mener medens motoren er igang
og man samtidig måler på udstødning ?

Kan motoren tage skade af at jeg køre med den når
turboen er taget af, og den endnu ikke er justeret ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-10-04 15:21

"PCTN" <nogen@et.eller.andet.com> skrev

> Her går jeg ud fra at du mener medens motoren er igang
> og man samtidig måler på udstødning ?

Jeps.

> Kan motoren tage skade af at jeg køre med den når
> turboen er taget af, og den endnu ikke er justeret ?

Jeg er bestemt ingen dieselnørd, men jeg er overbevist om du fint kan køre i
den indtil du får justeret den.

Mvh.

Fra : PCTN

Dato : 01-11-04 19:33

> Jeg er bestemt ingen dieselnørd, men jeg er overbevist om du fint kan køre
> den indtil du får justeret den.
>
> Mvh.

Det lyder godt. Ketner dieselværksted siger at jeg bare skal få
lavet røggas test, og så skulle det være OK.
Jeg kan slet ikke mærke at jeg ikke har turbo på nu.
Den ryger heller ikke problematisk, men jeg tror dog
ikke den kan bestå røggas-testen hos bilsyn.