Chip tun?
Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 11:43

Sidder og venter på at der dumper en Audi A6 2.4 limousine med automatgear
ind ad døren.
sad så lige og tænkte på hvad man kunne gøre for at få lidt mere spark i den
da den jo faktisk "kun" har 177 pony kræfter ("kun" menes når man er vandt
til en lettere bil med lidt flere hk)

Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
forholdsvist billigt....

på forhånd tak

Jackie

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:01

> Sidder og venter på at der dumper en Audi A6 2.4 limousine med automatgear
> ind ad døren.
> Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> forholdsvist billigt....

Altså det forstår jeg ikke... Man køber en lækker bil man fra start af synes
er for langsom ?? hvorfor har du så købt den ? Det er ikke kritik, jeg undre
mig bare...

Mvh
Morten

Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 12:14

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
synes
> er for langsom ?? hvorfor har du så købt den ? Det er ikke kritik, jeg

Det er ikke fordi den er langsom, men der går også en grænse for hvor mange
penge man vil knalde ud på en bil for en lille smule ekstra hestekræfter.

2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
3.2'eren med automatgear Starter ved 850k

Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
absolut under 270k)" billig måde.

Jackie

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-04 12:16

"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k

580k ??
Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.

> Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
> absolut under 270k)" billig måde.

Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
benzinbiler.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 12:28

> "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
>
> 580k ??
> Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.

Well, Mercedes og Bimz er simpelthen bare ikke mig, de er "for
aldmindelige". Hvad ville du da have valgt til den pris? Jeg er i hvert
fald faldet pladask for A6'øeren.

> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
> benzinbiler.

Har du en idé eller måske et eksempel jeg kan gå efter? altså giver det 10,
20 eller 30 heste (CA) og for hvor mange dk-dollers? ca....

Jackie

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:28

> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
> benzinbiler.

Dét kender jeg godt :(

Jeg har fået chippet Vectraen her i ugens løb... Så kunne den jo
selvfølgelig alt... Indtil samme aften på vej hjem fra chipperen... Der fik
jeg stor røv af en MB CL 500... :(

Så min chip har i hvert fald ikke givet nok ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 - nu med chip :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-04 12:34

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> [...]
fik
> jeg stor røv af en MB CL 500... :(
>
> Så min chip har i hvert fald ikke givet nok ;)

Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra flere
forskellige folk / sider

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:43

> Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra flere
> forskellige folk / sider

Den er ikke rullet efter chipning - så jeg har umiddelbart ingen anelse om
hvor lidt / meget jeg har fået ekstra..

Benzinfilteret skal lige skiftes, og så skal jeg have hævet benztrykket med
0,8 bar... Så skulle den være i vinkel; før dét gider jeg ikke bruge penge
på en måling...

Fra : Jonas R.

Dato : 28-10-04 12:42

SNIP
> Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra
> flere forskellige folk / sider

Seføli giver det ikke noget i en bil uden turbo. Idet en chip primært bare
hæver ladetrykket ihvert fald på en benzin bil og øger benzinen osv.

Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 12:51

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP
>
> Seføli giver det ikke noget i en bil uden turbo. Idet en chip primært bare
> hæver ladetrykket ihvert fald på en benzin bil og øger benzinen osv.

Hvad koster det at knalde turbo på???
og hvad giver sådan en dreng cirka?

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:58

"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster det at knalde turbo på???
> og hvad giver sådan en dreng cirka?

En bekendt har bygget turbo på en ikke turbobil...

Hk er steget fra 150 -> 400+
Nm er steget fra 196 -> ~600

Men det har været en pebret operation, og pt holder bilen stille med en
"mindre" motorskade... :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 13:51

> Hvad koster det at knalde turbo på???
> og hvad giver sådan en dreng cirka?

Regn med 50.000 kroner på din Audi - og hvad så med lovligheden..?

(Glem det - I´m sorry)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jonas R.

Dato : 28-10-04 14:28

Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> Regn med 50.000 kroner på din Audi - og hvad så med lovligheden..?
>
> (Glem det - I´m sorry)

Jep, tjekkede lige HGP, abt, mtm nogle af dem med TÜV og de har ikke nogen
kit til en Audi A6 2.4 V6

Har set nogle amerikanske firmaer der har det, meeeen de er nok ikke lige
til at få synet.

/Jonas R.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 16:26

> "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
>
> 580k ??
> Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.

I den samme klasse? Såsom hvad? Audi'en er en herrelækker bil til en, for
den bilklasse, meget billig pris.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-10-04 20:38

> I den samme klasse? Såsom hvad? Audi'en er en herrelækker bil til en,
> for den bilklasse, meget billig pris.

Design, motor, automatgear (skal den ha') mv. går op i en højere enhed - den
bil er for sej!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 21:50

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Design, motor, automatgear (skal den ha') mv. går op i en højere enhed -
> den bil er for sej!

Netop!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 22:37

> Netop!

Enig....!

/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-10-04 20:39

> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten
> intet i benzinbiler.

Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 21:50

> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!

Subscribe!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 22:38

> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!

Ja, hvis den har turbo.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-04 05:36

Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:

> Ja, hvis den har turbo.. )

Nemlig. Og selvfølgelig findes der undtagelser til reglen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 29-10-04 17:07

> Ja, hvis den har turbo.. )

Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk med en
ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 21:17

> Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk med
> en ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.

Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande styreboks kan
gøre det.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 31-10-04 21:50

> Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande
> styreboks kan gøre det.

Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-10-04 23:37

> Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.

+80 Hk..

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-11-04 22:13

> +80 Hk..

Så må den være godt overdimensioneret fra std. hvis std. dysser, udstødning
og aktuator kan holde til >80hk!

Fra : Henrik B.

Dato : 02-11-04 01:40

> Så må den være godt overdimensioneret fra std. hvis std. dysser,
> udstødning og aktuator kan holde til >80hk!

Som sagt 3" forrør og sportskat.

Aktuator?? Er det wastegate'n du mener hér?

Og jep, dyserne er tilpas til ca. 280 Hk.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-11-04 16:42

> Aktuator?? Er det wastegate'n du mener hér?

Forskellige ord for samme, ja.

> Og jep, dyserne er tilpas til ca. 280 Hk.

Nå... ja, den er jo bovlam std ;) Jeg troede du mente >80hk, men du mener
op til 80hk m. det du omtaler... det er jo ikke nok m. 280hk...

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-04 01:27

> Nå... ja, den er jo bovlam std ;) Jeg troede du mente >80hk, men du mener
> op til 80hk m. det du omtaler... det er jo ikke nok m. 280hk...

Hmmm....hvad er det din yder standard Thomas? Og hvor lille er det nu dit
moment er, standard??

Ikke nok med 280 Hk? Det er vist så rigeligt. Ville jeg smide yderligere
15.000,- kunne jeg ramme små 400. Men det er ikke mit mål. Men dine Hk og
dit 4-hjulstræk hjælper dig stadig ikke mod Torben E's lille bovlamme 9000 -
når først I er oppe i fart.

--
M.v.h.
-----------------------------

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-11-04 23:16

> yderligere 15.000,- kunne jeg ramme små 400. Men det er ikke mit mål.
> Men dine Hk og dit 4-hjulstræk hjælper dig stadig ikke mod Torben E's
> lille bovlamme 9000 - når først I er oppe i fart.

Erhmm... gjorde jeg det samme ved en Cosworth tror jeg ikke du skal være så
sikker. Jeg kender en m. en 450hk Sierra - jeg tror han er frisk :)

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:18

> Det er ikke fordi den er langsom, men der går også en grænse for hvor
mange
> penge man vil knalde ud på en bil for en lille smule ekstra hestekræfter.

logik

> [...]
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og

Tjaa med mindre man laver en hel masse (porter top, anden knast, anden
udstødning, anden indsugning Eller Turbo/kompressor) så får man jo ikke det
store ud af den.. Min 325i har fået chip, man siger det giver 15hk på den
model, men den har jo nok nærmere kun fået 10, og det kan kun mærkes i
mellemområdet (hvilket jeg også ønskede).. skal jeg ha noget mærkbart mere
skal det være en af de overstående løsninger, eller et 2,7L kit (kommer til
sommer )) )

Husk at hvis du skal noget tryk på, så skal der laves udstødnings test i
sverige til en formue, hvis den skal kunne komme igennem syn !!

Nu ved jeg ikke hvordan de motorer er i de audier om man kan fuske en anden
krumtap, pejlestænger og stempler fra en 3,2L motor.. men det er der nok
andre der ved..

Men du er jo nok ikke vild med at skille en sprit ny motor ad..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 12:18

> Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
> absolut under 270k)" billig måde.

Det kan du ikke - desværre.

Du skulle i så fald have valgt en bil med turbo - for på sugebiler er der
*som hovedregel* stort set intet at hente ved chiptuning.

Nyd dig over bilens styrke - rolig og komfortabel cruising - med stil på
drengen.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 12:30

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> [...]
> *som hovedregel* stort set intet at hente ved chiptuning.
>
> Nyd dig over bilens styrke - rolig og komfortabel cruising - med stil på

Ok, jamen så vil jeg da bare gøre det
det er jo absolut heller ikke fordi den kører dårligt, den kører som en
drøm.

takker for hjælpen i hvert fald

Fra : Henrik B.

Dato : 28-10-04 16:26

"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse

> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
> 3.2'eren med automatgear Starter ved 850k

Iflg. bilbasen kan du få en 3,2'er fra 747.000,- Hertil kommer så
tomatgearet, hvilket vel ikke koster "mere end 30 - 40.000,-".

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : TGD

Dato : 28-10-04 13:18

"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> forholdsvist billigt....

Chip tuner du bilen med en "std. løsning" vil jeg ikke tro du kan få noget
ekstra ud af den, men det er muligt at optimere bilens "motor" til din
kørestil så det føles som om der er kommet flere hyppere i.

Prismæssigt ligger sådan en operation i området 5000 kr.

Tjek evt. www.autoatlas.dk og søg på tuningsbox der er et par stk. der har
løsninger til alm. motor, der er også et par stykker der giver
reklamationsret/returret.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 13:52

> Tjek evt. www.autoatlas.dk og søg på tuningsbox der er et par stk. der har
> løsninger til alm. motor, der er også et par stykker der giver
> reklamationsret/returret.

Bilen er uden turbo - dermed er effekten stort set lig nul.

Det er en "banche" med MASSER af svindel og hokus pokus.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : TGD

Dato : 28-10-04 14:28

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Bilen er uden turbo - dermed er effekten stort set lig nul.

Det er også det jeg skriver, men husker en test i bilmagasinet (el
motormagasinet) hvor en journalist får sat en chip i på en alm. motor den
blev optimeret så han fik et bedre drejningsmoment og så den passede hans
kørestil, så som han konkluderede så føltes det for ham som om han fik flere
hyppere da motoren var mere villig til at arbejde.

> Det er en "banche" med MASSER af svindel og hokus pokus.

Ja det er jeg i tvivl om men når nu en journalist har skrevet -he he nej det
var ikke sludrechatollet JPs Allan Buss, at det er at anbefale så skal man
ikke frasige sig det med det samme og hvis de giver en fortrydelsesret så er
det kun porto man har mistet.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 14:39

> Det er også det jeg skriver, men husker en test i bilmagasinet (el
> motormagasinet) hvor en journalist får sat en chip i på en alm. motor den
> blev optimeret så han fik et bedre drejningsmoment.

Jep - der var tale om JPs motorredaktion - og skribenten var motorredaktør
Mogens Therkildsen.

Bilen var en Alfa Romeo 156 2,0, der er en af de få biler, der kan
optimeres.

Effekten var dog stadig så lille, at kun de færreste ville kunne mærke det.
Det kan på INGEN måde sammenlignes med moderne dieselbiler ellr
turbo-benzinbiler.

> Ja det er jeg i tvivl om men når nu en journalist har skrevet -he he nej
det
> var ikke sludrechatollet JPs Allan Buss

Du mener nok Carl - og nej, det var ikke ham - han er heldigvis på vej på
pension.... (Må han skynde sig lidt).. )

--
/ Jan W Nielsen

Fra : TGD

Dato : 28-10-04 15:49

> Jep - der var tale om JPs motorredaktion - og skribenten var motorredaktør
> Mogens Therkildsen.

Det var nu bilmagasinet el motormagasinet (det var ihvertfald IKKE JP) jeg
har opgivet JP motor grundet Carl (ja ikke allan )Buus.

> Bilen var en Alfa Romeo 156 2,0, der er en af de få biler, der kan
> optimeres.

Jeg leder med lys og lygte efter testen for jeg er også nogenlunde sikker på
at det ikke var en Alfa.

<KLIP>

Apropos Carl Buus så har jeg intet hørt fra JP ang. den klage jeg sendte
over hans forkerte svar ang. garanti og reklamation, jeg tjekkede også
muligheden for at klage ved pressenævnet men der kan man kun klage hvis man
er part i sagen, selvom han brød med 3 af de regler for god presseskik.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 16:13

> Apropos Carl Buus så har jeg intet hørt fra JP ang. den klage jeg sendte
> over hans forkerte svar ang. garanti og reklamation,

Glem Pressenævnet.

Send i stedet til chefrredaktionen en klage over mandens svar i avisen samt
manglende respons på din henvendelse .

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 28-10-04 17:51

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg leder med lys og lygte efter testen

Kig på www.alfasmeden.dk/forumdk/forum.asp?FORUM_ID=155
Dér er der skrevet en del om de fantastiske gode erfaringer,
ejerne har med chiptuning af en 2 liters !!!

Fra : TGD

Dato : 28-10-04 16:01

http://www.superchips.dk/ har en chip til en 2,6 for 1995 kr.