Mac login på Win nt/2000 Server!?
Fra : *nico*

Dato : 15-05-01 12:15

Oh kære gruppe....

Kan det lade sig gøre for en mac at logge på en Win nt server under opstart.
Det den skal på serveren er en auto update af virus deffinitioner. Den skal
ikke have mappet drev eller lignende.

Da det ikke er alle vores mac´er der har adgang til internet, kan de ikke
autoupdate derfra.

men kan det andet overhovedet lade sig gøre??

mvh

Nicolai pedersen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-05-01 22:57

"*nico*" <npe@mac.com> wrote in

> [...]
> ikke autoupdate derfra.
>
> men kan det andet overhovedet lade sig gøre??

Du bliver nødt til at mounte et drev på Mac'en før end den kan hente filer
fra PC'eren. Med din NT Server er det jo heller ikke noget problem at dele
en mappe med Mac'er.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-05-01 23:51

In article <Xns90A34382F98rfnaltavistanet@194.182.148.146>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Du bliver nødt til at mounte et drev på Mac'en før end den kan hente filer
> fra PC'eren.

Det må sguda kunne gøres med noget FTP og lidt scripting.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : *nico*

Dato : 16-05-01 08:18

Tak for svarene.
Det der er vores formål er at få opdateret virus diffinitioner automatisk
uden brug af internet. Vores Pc´ere henter automatisk via nt´en ved morgen
login.
Det samme kunne være fedt hvis macen kunne gøre det samme.

mvh

Nicolai pedersen !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-05-01 16:47

"*nico*" <npe@mac.com> wrote in

> [...]
> nt´en ved morgen login.
> Det samme kunne være fedt hvis macen kunne gøre det samme.

PC'erne snakker jo samme sprog, så det er noget nemmere lige at hente en fil
og logge på nettet for dem.

Jeg kender ikke rigtigt til nogen lignende løsning til Mac.

--
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-05-01 16:46

Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in

> Det må sguda kunne gøres med noget FTP og lidt scripting.

Det kræver jo en FTP-server på NT-maskinen, men jo, selvfølgelig kan det da
lade sig gøre. Det er bare ikke sikkert, at de har lyst til at køre en FTP-
server på deres NT-server.

--
René

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-05-01 17:27

In article <Xns90A3B58ABCC45rfnaltavistanet@194.182.148.146>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Det kræver jo en FTP-server på NT-maskinen, men jo, selvfølgelig kan det da
> lade sig gøre.

Det er den mest elegante løsning jeg kan komme i tanke op, medmindre de
vil til at køre et fildistributionsprogram som fx FileWave.

> Det er bare ikke sikkert, at de har lyst til at køre en FTP-
> server på deres NT-server.

Nej, det er jo ikke engang sikkert at de vil have det til at fungere.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-05-01 22:44

> Det er den mest elegante løsning jeg kan komme i tanke op, medmindre de
> vil til at køre et fildistributionsprogram som fx FileWave.

Kender ikke programmet.

> Nej, det er jo ikke engang sikkert at de vil have det til at fungere.

Måske ja. Så har de et godt argument for at skille sig af med de
"irriterende stabile Mac'er, som truer med at gøre dem arbejdsløse"

--
René

Fra : *nico*

Dato : 17-05-01 12:25

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse
> Martin Edlich <newsspam2@mail.edlich.dk> wrote in

> Kender ikke programmet.

> Måske ja. Så har de et godt argument for at skille sig af med de
> "irriterende stabile Mac'er, som truer med at gøre dem arbejdsløse"

desværre, og det er ikke for at rippe op i nogen ømme punkter, men i min
branche skal vi ha det samme udstyr som vores kunder.
Og der er flere og flere kunder der vælger en Pc løsning. Vi er gået på 1
1/2 år fra 80-20 i mac fordel.Til ihvertfald 50/50.
Nogen steder enda. 70-30 til pc. Så lige nu oh ger er pc´erne i højeste grad
med til at sørge for at vores butikker kører rundt.
Der er jo fordele ved begge platforme.

men tak for svarene,.

Nicolai !

Fra : Ben Knudsen

Dato : 16-05-01 11:40

npe@mac.com,Ny-Internet writes:
>Det den skal på serveren er en auto update af virus deffinitioner. Den
>skal
>ikke have mappet drev eller lignende.

Hvis i nu installerer "Services for macintosh" på nt'en, så kan i lave en
partition, der kan ses af mac'erne - var det ikke det letteste?

Mvh Ben

Fra : *nico*

Dato : 17-05-01 12:27

Tak for alle svarene.

Jeg tror jeg vil forsøge ftp løsningen. Det må være det mest simple.

Det optimale ville være hvis jeg mountede et drev fra nt serveren og macen
så kunne se om der lå en nyere vira deffinition, end den der allerede har.

Men mange tak.

Nicolai

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-01 12:47

In article <NyOM6.112$fR5.2098257936@news.euroconnect.net>,
"*nico*" <npe@mac.com> wrote:

> Jeg tror jeg vil forsøge ftp løsningen. Det må være det mest simple.

I den forbindelse vil jeg da lige nævne at fx Virex kan klare det hele
selv - fuldstændigt automatiseret.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : *nico*

Dato : 18-05-01 08:52

> I den forbindelse vil jeg da lige nævne at fx Virex kan klare det hele
> selv - fuldstændigt automatiseret.

hej Martin.

Det er virex vi bruger på mac.
men vi vil ikke lade dem connecte til internet. Kun intranet. Har du
løsningen?

Nicolai

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-05-01 09:55

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> hej Martin.
>
> Det er virex vi bruger på mac.
> men vi vil ikke lade dem connecte til internet. Kun intranet. Har du
> løsningen?

---------------
USING EUPDATE TO INSTALL VIRUS UPDATE FILES

If you use the eUpdate feature in the Virex v6.0 or later
software, the software itself will download, extract, and install
the Virus Update file. Although this works quite well for
individual Macintosh computers, Network Associates recommends a
different approach for medium and large networks.

With this method, you use a web browser or FTP client software to
download the VX010501.UPD file directly from the Network
Associates FTP site. You then post the file to a central server
on your network and configure all of your client computers to
download the VX010501.UPD file from that central server via FTP
or AppleTalk, depending on your preference or your network
configuration.

This allows you to control when all updates occur, to reduce
network traffic on your servers, to reduce your security risks
from outside your network, and to take best advantage of Network
Associates server bandwidth. For more details, see the Virex
User's Guide stored on the Virex CD-ROM or disc image.

---------------
Virus definitionerne ligger på ftp.nai.com/virusdefs/mac/virex/
Lad jeres centrale server hente indholdet og sæt alle virex klienterne
op til at hente fra serveren. Opsætning er meget simpelt i prefs.

--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-05-01 11:10

In article <1etlncx.i5l55m1kngto0N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Virus definitionerne ligger på ftp.nai.com/virusdefs/mac/virex/
> Lad jeres centrale server hente indholdet og sæt alle virex klienterne
> op til at hente fra serveren. Opsætning er meget simpelt i prefs.

Jeps, når man har været inde i preferencerne og angive jeres ftp server
i stedet for NAI's, så er det bare at gå ind i "Schedule" og sætte Virex
til at hente virus definationerne automatisk.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : *nico*

Dato : 21-05-01 10:54

takker mange gange. Det vil vi straks begive os ud i *S*

Nicolai !