Store fede nar-p*k...
Fra : ThomasB

Dato : 27-10-04 21:17

Hej i gruppen..

Kom ud til bilen i dag, som holder i indkørslen.
Døren var åben..
Et par idioter der fik lyst til at brække min dør op.

På forsædet lå en sekskantet fidus der var knækket.
Jeg kiggede på tændingen og så at der sad noget i.

Det var en helt lige umbraconøgle hvor den ene ende var fræset ud som en
nøgle, og resten var en intakt umbraconøgle, som man kunne dreje med en
svensknøgle.

Heldigvis var umbraco-nøgle-fidusen knækket, så de havde måtte opgive.

De havde i stedet taget min GPS-antenne og holder til Ipaq.

Nu har jeg monteret en projektør med bevægelsessensor som peger ned på
bilen.

Nå men til spørgsmålet:

Det er en Golf III GL fra 1997:

1. Dørlåsen er ødelagt, men der er ikke nogle synlige tegn, dog kan jeg ikke
få nøglen ind.

2. Tændingen er ødelagt, men jeg kan godt få nøglen i og starte den.

Hvad koster det at få repareret, evt. kun stumper så kan jeg selv rode med
det?

Nogle gode råd til en tyverialarm til en Golf III 97?

Mvh ThomasB

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 21:26

> Kom ud til bilen i dag, som holder i indkørslen.
> Døren var åben..
> Et par idioter der fik lyst til at brække min dør op.

Rigtig surt, jeg har også prøvet det da vi var på ferie i KBH.

> [...]
>
> 2. Tændingen er ødelagt, men jeg kan godt få nøglen i og starte den.
>
> Hvad koster det at få repareret, evt. kun stumper så kan jeg selv rode med

Skyder på en 3-800 kr for dørlåsen dertil kommer et par hundrede for at kode
låsen til din nøgle.
Tændingslåsen måske en anelse dyrere.
Det er ikke let selv at montere og man skal alligevel have kodet låsene (vil
jeg mene)

> Nogle gode råd til en tyverialarm til en Golf III 97?

Få en "Pager" så er det ikke kun en alarm men også en feedback til dig på op
til 1 Km afstand fra bilen (2 vejs kommunikation)

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 27-10-04 21:40

> [...]
> låsen til din nøgle.
> Tændingslåsen måske en anelse dyrere.
> Det er ikke let selv at montere og man skal alligevel have kodet låsene

Tændingslåsen kan jeg ikke huske hvordan man omkoder men dørlåsen er nem nok
at kode selv hvis det er "den gamle nøgle" med takker "udvendigt" på nøglen
og ikke som de nye vw nøgler hvor "rillerne" er midt på nøglen.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 27-10-04 22:00

> Skyder på en 3-800 kr for dørlåsen dertil kommer et par hundrede for at
kode
> låsen til din nøgle.

Hvis du mod på at ørdne dørlåsen selv kan du jo starte med at købe en ny
cylinder.

Herefter skal du have den gamle afmonteret:
Når du åbner bildøren sidder der en enkelt skrue med umbrakohoved som du
afmonterer. Herefter er håndtaget løst.
For at afmontere håndtaget trækkes dette frem og normalt drejes nøglen 90
grader samtidig med at håndtaget forsigtigt lirkes fri af mekanismen indeni
døren. Hvordan du klarer dette uden af få nøglen i cylinderen må du fumle
lidt med.
Omvendt rækkefølge anvendes for at montere det igen. Pas på ikke at skubbe
det lille stykke plast som sidder i dørpladens kant (i det hul som
dørhåndtaget sidder i) ind i døren under denne manøvre. I så fald skal du
have dørbeklædningen af for at finde det igen.

Kodningen foretages som følger:
I den nye låsecylinder indsætter du din nøgle. Låsens paler vil nu rage ud
af cylinderen. Det stykke af palerne som rager ud af den nye låsecylinder
når din gamle nøgle er sat deri files væk med en fin fil. Når du omhyggeligt
har gjort dette og sikret dig at der ikke er nogen grater på palerne renser
du cylinderen grundigt i en tynd olie. Når cylinderen er helt ren smørrer du
den med fedt som ikke bliver hårdt i frostvejr. Herefter er den nye
låsecylinder klar til at montere.

Tændingslåsen har jeg aldrig haft adskilt så her kan jeg ikke hjælpe dig.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 00:37

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> låsecylinder klar til at montere.
>

> Tændingslåsen har jeg aldrig haft adskilt så her kan jeg ikke hjælpe dig.

Vrøvl ikke noget med at file

Og når du så har lavet det stundt hvor mange koder er der så tilbage ???

Du kan bytte lidt rundt på lamellerne så de er så nøjagtige som mulige , men
ikke file ret meget , ellers skal der nye i

Låsesmed
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 21:39

> Nogle gode råd til en tyverialarm til en Golf III 97?

evt en LEA825 med ultralyds mudul.. så er man da helt sikker...

Mvh
Morten

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 27-10-04 21:46

On 10/27/2004 22:17:28 "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

> Nogle gode råd til en tyverialarm til en Golf III 97?

Kaffe og en elefantriffel? Bjørnefælde ved pedalerne?

(begge virker også med andre bilmærker)
--
Jacob

Fra : Mr bob

Dato : 28-10-04 11:50

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Kaffe og en elefantriffel? Bjørnefælde ved pedalerne?
>
> (begge virker også med andre bilmærker)

Stød i håntagene!

Fra : ThomasB

Dato : 28-10-04 22:03

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Hej igen

Tak for rådene.

Jeg har nu investeret i et Vision 2-vejs system.

I kommer nok til at høre fra mig de næste dage, hvor det skal installeres.

Når systemet er installeret kan jeg bruge fjernbetjeningen til at åbne
dørene med, så jeg tror ikke jeg gider rode med cylinderen foreløbigt.

Mvh ThomasB

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-04 05:38

ThomasB telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg har nu investeret i et Vision 2-vejs system.

Når du så at få det til weekenden?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : ThomasB

Dato : 29-10-04 09:21

meddelelse

> Når du så at få det til weekenden?

Ja, jeg kørte 35 km gennem skov, marker og krat ud til Paw og hentede den,
så jeg kan få det installeret i dag. (de har sjålet min GPS, så vejen hjem
blev ca. 40 km længere

Mvh ThomasB

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-10-04 17:24

ThomasB telepaterede følgende til sin PC:
> Ja, jeg kørte 35 km gennem skov, marker og krat ud til Paw og hentede
> den, så jeg kan få det installeret i dag.

Godt så..