westfield
Fra : dan

Dato : 27-10-04 15:32

Er der nogen der har erfaring med westfield 7 kit car.
Er den til at få indregistreret, forsikret (hvor) afgift mm.
Kom med jeres viden. Jeg har kig på en fra 1992 i england..
Mvh
Dan

Fra : sode

Dato : 27-10-04 18:45

Hej....
> Er der nogen der har erfaring med westfield 7 kit car.
Ja

> Er den til at få indregistreret, forsikret (hvor) afgift mm.

Der findes i DK ikke længere bestemmelser omkring kitcars, hvorfor biler
skal crashtestes osv.
Caterham havde en importør. men det gik vist i vasken sammen med kravet om
typegodkendelse.
Kig evt. efter en serie 3 lotus som er fra før de meget diffuse
regelændringer.

VH/Sode

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-10-04 08:54

sode wrote:

> Der findes i DK ikke længere bestemmelser omkring kitcars, hvorfor
> biler skal crashtestes osv.

Kan du henvise til DK lov om crashtest?

> Caterham havde en importør. men det gik vist i vasken sammen med
> kravet om typegodkendelse.

"Krav om typegodkendelse" Der er ikke noget krav om Typegodkendelse, i så
fald kunne man ikke hente f.eks. brugte tyske biler.

I dag kan et køretøj godkeendes alene ud fra en "fabrikanterklæring".

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 27-10-04 22:02

"dan" <dan.missi@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Er den til at få indregistreret, forsikret (hvor) afgift mm.
> Kom med jeres viden. Jeg har kig på en fra 1992 i england..

Du kunne evt. kigge lidt på, og måske snakke med manden bag,
www.caterham.dk, måske han ved noget.
Mvh
Anders Olesen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-10-04 06:48

> Du kunne evt. kigge lidt på, og måske snakke med manden bag,
> www.caterham.dk, måske han ved noget.

Jeg ville hellere ringe til Bilteknisk Afdeling i Færdselsstyrelsen -
www.fstyr.dk

/Jan W Nielsen