Hvordan afmonteres bag-kofanger på BMW E30~
Fra : Bo Monberg Weber

Dato : 27-10-04 09:34

Jeg har konstateret rustangreb bag bag-kofangeren på min BMW 320i årgang 90.
For at komme til skal jag have "skruet" kofangeren af. Og spørgsmålet er så
hvordan.
Er der noget man skal tage sig i agt for? rustne skruebeslag, klikbeslag,
noget der let knækker...
Jeg skulle nødig havne i den situation at jeg ikke kan få skittet monteret
igen?

På forhånd tak

Bo Monberg

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 18:37

> [...]

> noget der let knækker...
> Jeg skulle nødig havne i den situation at jeg ikke kan få skittet monteret

Jeg går ud fra at det er en E30... så sidder den med 4 bolte 2 i hver side,
en i kabinen og en under bilen, det er self kun en møtrik der skal af, og
hvis det er en ren dansker, så kan dem unde bilen sidde frygteligt fast...
men som hovedregel er de nemme at få af..
En anden metode som måske er nemmere i dit tilfælde er at der i bunden af
kofangeren sidder 2 store umbraco bolte, disse fastgører kofangeren til
"dæmperne" altså dem der tager imod hvis der kun kommer en lille kraft...
skruer du disse to ud kan du også tage bagkofangeren af, MEN jeg har på de 2
biler jeg har prøve IKKE kunne få de bolte fri, de de har været rustet fast,
selv på den jeg hentede hjem fra .de !
Og tro mig jeg har prøvet både gasbrænder, og LANGE moment stænger... no
luck... men kan du få disse af, er dette 1000 gange det nemmeste !

Håber du kan bruge svaret

Mvh
Morten

Fra : Bo Monberg Weber

Dato : 08-11-04 18:14

Hej Morten og tak for svaret

Jeg valgte at lade kofangeren blive siddende og tage den rust jeg kunne
komme til. Jeg fandt aldrig ud af hvor de to bolte i hver side af kabinen
sidder!. Min kabine "slutter" langt før end kofangeren "begynder"?!. Måske
er det fordi min E30er er en 4-dørs?. Men de to store umbacho bolte du
omtaler var fristende at gå i gang med at dreje på - men jeg mistede trangen
til at afmontere kofangeren ved hjælp af disse da de sad satans fast og var
bange for at de skulle knække. Det var der så ikke noget nyt i! Men lykkes
det alligevel en anden gang - kan man så trække kofangeren af når disse er
skruet løs?. For de må glide af en skinne eller lignende på siden af bilen,
når du siger at kofangeren kan afmoteres hvis det lykkes at skrue de 2
umbacho bolte fri?

Med venlig hilsen

Bo Monberg