Nyværdi på bil???
Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 26-10-04 19:43

Hejsa, er der nogen der ved hvordand man finder ud af hvad nyværdien af en
gammel spand fra ´83 af
det drejer sig om en vw transporter type 2, AutoCamper 1,9 turbodielsel,

Forsikringen nægter at forsikre den hvis jeg ikke kan fortælle dem hvad
nyværdien er, det er træls

'Håber i kan hjælpe

Med Venlig Hilsen

Roar Hinrichsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-10-04 20:29

> [...]
> det drejer sig om en vw transporter type 2, AutoCamper 1,9 turbodielsel,
>
> Forsikringen nægter at forsikre den hvis jeg ikke kan fortælle dem hvad

Jeg tillader mig at indsnige et spørgsmål til

Hvorfor skal forsikringen bruge nyværdien af en brugt bil til? De
(forsikringen) kommer i værste fald til at erstatte bilens brugtværdi, så
hvorfor den nyværdi-pris politik hos forsikringsselskaberne?

Mvh

Emil

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 26-10-04 20:38

Tja jeg ved det ikke, jeg fortalte også hvad jeg havde givet for liget, men
det kunne hun ikke bruge til noget
så jeg ved det ikke,

mvh

Roar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-04 20:52

> [...]
> (forsikringen) kommer i værste fald til at erstatte bilens brugtværdi, så
> hvorfor den nyværdi-pris politik hos forsikringsselskaberne?

Nyværdien siger noget om, hvad stumper til diverse lapperier kommer til at
koste, derfor.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 26-10-04 21:02

Det burde de da også kunne finde ud af vha. årgang og mærke ville jeg mene

MVH

Roar

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-04 21:43

"Roar Hinrichsen" <roar_bibs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det burde de da også kunne finde ud af vha. årgang og mærke ville jeg mene

Isætning af nye dele koster det de koster uanset årgangen, så?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mikael L

Dato : 26-10-04 21:46

> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev

> Nyværdien siger noget om, hvad stumper til diverse lapperier kommer til at
> koste, derfor.

Det forstår jeg stadig ikke. Jeg kan ikke se hvorfor det er intressant om
min bil kostede 400.000kr i 1989, når den har en handelsværdi i dag på
omkring de 60.000. Det betyder jo bare at hvis den får en skade, så skal der
ikke et særligt stort knald til før den er død.
Det var et problem for mig, fordi jeg ikke kunne blive elitebillist med den
begrundelse at bilen var dyr fra ny af og der stod tre forkerte bogstaver på
motorhjælmen og derfor var det en specielbil.
Havde jeg købt en "almindelig" familebil der var et år gammel men en ny pris
på 350.000kr, men langt højere handelsværdi end min nuværende ville det da
blive langt dyrere for forsikringen hvis den fik en stor skade, men det
ville ikke være noget problem at blive elitetebillist med lavere præmie
tilfølge.
Det virker da ulogisk, men det er der jo så meget der gør med forsikringer.
De kan jo gøre som de vil og der er ikke en skid at gøre ved det.

Mikael

Fra : Aksel

Dato : 27-10-04 09:29

> [...]
> (forsikringen) kommer i værste fald til at erstatte bilens brugtværdi, så
> hvorfor den nyværdi-pris politik hos forsikringsselskaberne?

Generelt er det mit indtryk at alt hvad der er mere eksklusivt end en Opel
Kadet 1,3 er en specialbil og derfor koster ekstra.

En af mine venner kunne ikke få en ældre Golf GTI forsikret, samme selskab
havde ingen indvendinger mod en Golf VR6, det er kloge hoveder der laver de
regler.

Hilsen Aksel

Fra : TGD

Dato : 27-10-04 15:30

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Generelt er det mit indtryk at alt hvad der er mere eksklusivt end en Opel
> Kadet 1,3 er en specialbil og derfor koster ekstra.

Ikke helt korekt tjek evt. FDB har selv forspurgt på Kadett 1,3 Van '87,
Polo 1,3 '93 og Transporter 2,5 TDi '01 (ombygget 2,5 Benzin '93) og prisen
polo 6500 (ny bilist) Kadett 8500 (fordi den er på gule plader el. 6500)
Transporter ca. 10000 (pga. guleplader.)

Hos FAIR var Kadetten (9500) dyrere end Transporteren (8500) ja det må
guderne vide hvorfor

> En af mine venner kunne ikke få en ældre Golf GTI forsikret, samme selskab
> havde ingen indvendinger mod en Golf VR6, det er kloge hoveder der laver
> de regler.

Ja se pris forskellen på Kadett og Transporter

Fra : Thomas

Dato : 26-10-04 20:31

"Roar Hinrichsen" <roar_bibs@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det drejer sig om en vw transporter type 2, AutoCamper 1,9 turbodielsel,
>
> Forsikringen nægter at forsikre den hvis jeg ikke kan fortælle dem hvad

Slyng et eller andet ud. De kan jo ikke tjekke det alligevel åbenbart......

Mvh

Thomas

Fra : TGD

Dato : 27-10-04 15:25

"Roar Hinrichsen" <roar_bibs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Forsikringen nægter at forsikre den hvis jeg ikke kan fortælle dem hvad
> nyværdien er, det er træls

Nyværdien bruger de til at finde tarifen du skal betale, det er ikke alle
forsikringer der bruger det system.
FAIR bruger det ikke

FDB-forsikring, Alm. Brand gør.

Umiddelbart er den omkring 175.000-200.000 jeg har lige snakket med FDB og
Alm. Brand de slå sig tåls med en cirka pris på en Transporter 2,5 benzin.

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 27-10-04 15:36

så prøver jeg med 200.000,-
Mange tak for hjælpen

--
M.V.H.
Roar Hinrichsen

newsOfd.60481$Vf.2881399@news000.worldonline.dk...

Fra : claus b. p.

Dato : 27-10-04 23:00

> så prøver jeg med 200.000,-
Mon ikke det er højt sat? En Passat CL diesel stationcar kostede i 1982
146.797.

/Claus

Fra : Roar Hinrichsen

Dato : 28-10-04 17:30

Det ved jeg ikke det er jo en autocamper... plejer de ikke at være dyrere
end bare en varebil

--
M.V.H.
Roar Hinrichsen