Billig bil - Forslag?
Fra : Jens Chr Kjeldsen

Dato : 26-10-04 16:34

Hej

Jeg er på jagt efter en bil nr 2, da jeg (lidt uventet) har fået nyt
arbejde. Jeg har egentlig ikke afsat penge til det i budgettet, så den
skal være så billig som muligt (både i indkøb og drift).

Følgende indgår i overvejelserne:
- Jeg skal kunne køre ca. 50 km om dagen (uden nedbrud eller startproblemer)
- Bilen skal på alle måder være billig (indkøb, service, forbrug)
- Jeg forestiller mig at den maks. må koste 10.000 - 20.000 kr
- Personlig har jeg en forkærlighed for Toyota (men i denne prisklasse
er de måske nok lidt rustne).
- Hvis det kan lade sig gøre må den gerne kunne køre i mere end 2 år (=
bestå et syn uden store omkostninger)

Har I nogen forslag til hvad jeg skal gå efter?

Med venlig hilsen
Jens Christian

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 16:46

> - Jeg forestiller mig at den maks. må koste 10.000 - 20.000 kr

Smut til tyskland og hent en Golf II der er rustfri, få den indregistreret,
og så har du en billig driftsikker god bil..

Mvh
Morten

Fra : Christian Østergaard

Dato : 26-10-04 17:48

enig - alternativt kan du købe en Golf 2 herhjemme der er importeret fra
sydtyskland på gule plader, hvis du ikke har brug for bagsæderne. Det var
sådan jeg fik min første bil til ca. 30K, og det var en diesel. Fantastisk
bil!

Christian

Fra : Jens Chr Kjeldsen

Dato : 26-10-04 20:23

Christian Østergaard wrote:
> [...]
> sådan jeg fik min første bil til ca. 30K, og det var en diesel. Fantastisk

Hmm det med de gule plader har vist været diskuteret her i gruppen
tidligere. Er der nogen der kort kan resumere: Vil der være nogen
begrænsninger i hvad jeg som privatperson må bruge bilen til når der er
betalt moms?

Mvh
Jens Christian

Fra : Brizz

Dato : 26-10-04 20:46

> [...]
> tidligere. Er der nogen der kort kan resumere: Vil der være nogen
> begrænsninger i hvad jeg som privatperson må bruge bilen til når der er

Når der er betalt moms af den er det som med en alm hvidplade bil. Dog må du
ikke befordrer passagerer bagi

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jacob Madsen

Dato : 26-10-04 20:50

"Jens Chr Kjeldsen" <jck@nospam.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidligere. Er der nogen der kort kan resumere: Vil der være nogen
> begrænsninger i hvad jeg som privatperson må bruge bilen til når der er

Ingen - udover at du ikke kan have passagerer på bagsædet. Og hvis du er
meget høj, kan du have problemer med at være der, fordi forsædet ikke kan
skubbes helt så langt tilbage som normalt.

ELlers er det en glimrende og billig løsning. Og GOlf II er billig i drift,
vedligholdelse og rep.

Jacob

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-04 20:57

> [...]
> tidligere. Er der nogen der kort kan resumere: Vil der være nogen
> begrænsninger i hvad jeg som privatperson må bruge bilen til når der er

Nej, men du kan få halveret misundelsesafgiften hvis du har også har lidt
erhvervskørsel i den. Det er så nede på 450 kr. for de små, og 2500 for dem
over to ton total.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jacob Madsen

Dato : 27-10-04 17:08

> [...]
>
> Nej, men du kan få halveret misundelsesafgiften hvis du har også har lidt
> erhvervskørsel i den. Det er så nede på 450 kr. for de små, og 2500 for

Det gælder kun for biler indreg. efter juni 98 og biler af disse årgange kan
man næppe få til 10-20000 kr.

Jacob

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-10-04 23:38

Jens Chr Kjeldsen wrote:

> [...]
> tidligere. Er der nogen der kort kan resumere: Vil der være nogen
> begrænsninger i hvad jeg som privatperson må bruge bilen til når der

Ja, du må ikke opholde dig i lastrummet.

mvh
Henning

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-04 00:03

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> Ja, du må ikke opholde dig i lastrummet.

Mr. Bean må da godt, hvis snoretrækket til rattet er bundet forsvarligt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 27-10-04 20:38

> Mr. Bean må da godt, hvis snoretrækket til rattet er bundet forsvarligt.

1) Han sad på taget
2) Det var i England
3)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-10-04 20:48

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>1) Han sad på taget

Forkert - han sad i en stol..... på taget

;)

Den sjoveste, er nu den i parkeringskælderen

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-10-04 21:25

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Forkert - han sad i en stol..... på taget

Da han skulle have bukser på 'under udrykning i retning af tandlægen', mener
jeg han var (nærmest) på bagsædet, men det var vist ikke snoretræk, men
storetåen han styrede med, momentvis....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brizz

Dato : 26-10-04 16:46

> Har I nogen forslag til hvad jeg skal gå efter?

Med de krav du har der så vil jeg anbefale dig et års kort til et motions
center og tilmelde dig nogen spinning timer også køb en racer cykel.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk