/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er jeg en sur skid eller hvad?
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 16:20

Ja jeg bliver sq i tvivl...

Sagen er den, at jeg for ca. 2 måneder siden bestilte en ny bil. Der blev så
sat en foreløbig dato på der hed levering fire uger efter. Vi nærmede os
tiden og efter tre uger blev jeg "lovet", at den ville ankomme ugen efter.
Søndag op til "leveringsugen" var jeg ude og snuse hos forhandleren, men der
kunne han desværre fortælle, at den blev en uge forsinket, men at jeg skulle
komme tilbage mandag, så datoen kunne fastsættes nærmere. Mandag blev "ugen
efter" så til "om 14 dage eller mere". Det blev så igen rykket, så
leveringen skulle ske i den uge der lige er gået. I mandags var jeg atter
derude og fik at vide, at bilen 99 % sikkert ville blive leveret i løbet af
ugen, da den var i landet. Fredag eftermiddag ringede jeg for at blive
bekræftet i, at dette nok heller ikke skete. Til gengæld kunne sælger love,
at senest tirsdag ville bilen lande hos dem. Nu er det så tirsdag aften og
jeg har stadig ikke hørt fra ham. Jeg magter næsten ikke at ringe derud igen
og mener sådan set heller ikke at det kan være min opgave at ringe og
bekræfte, at leveringen atter atter er blevet udskudt.
Jeg sidder lige nu ærlig talt og skumler. Jeg har fået stillet en bil til
rådighed af forhandleren og er sådan set kørende, men vil da helst have min
egen. Lånebilen stiller mig også i lidt af et dilemma, for jeg vil heller
ikke bare være en lort og køre ud og aflevere lånebilen og finde en ny bil
et andet sted.
Forhandleren er udeladt, da jeg normalt er mægtigt godt tilfreds, men nu
begynder jeg snart at tvivle lidt....

--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



 
 
BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 16:26


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e6b2a$0$86939$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg magter næsten ikke at ringe derud igen og mener sådan set heller ikke
> at det kan være min opgave at ringe og bekræfte, at leveringen atter atter
> er blevet udskudt.

Det kan jeg så udmærket følge dig i.

Jeg ville give sælgeren et lille vink med en vognstang omkring hans elendige
kundeservice/pleje.

Alting kan naturligvis forsinkes og ikke alt ligger indenfor sælgers magt at
forhindre, men kundeservice ligger i allerhøjeste grad indenfor sælgers
område.

--
Med ønsket om en ny velkørende bil
Bjørn Jørvad



C. Caspersen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 26-10-04 19:28

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:417e6c8c$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg ville give sælgeren et lille vink med en vognstang omkring hans
elendige
> kundeservice/pleje.

Øh...han henter ikke selv bilerne. De bliver leveret, når der er biler til
levering..

Køber har lånebil. Hvad mere kan man forlange af sælgeren. Det er da ingen
hemmelighed, at der er lang leveringstid hos de populære mærker...



BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 20:09


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:417e9747$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Øh...han henter ikke selv bilerne. De bliver leveret, når der er biler til
> levering..
>
> Køber har lånebil. Hvad mere kan man forlange af sælgeren. Det er da ingen
> hemmelighed, at der er lang leveringstid hos de populære mærker...

Uanset hvad, forhindrer det ikke sælger i at yde kundeservice i form af
tilbagemelding/er, specielt ikke når denne selv opgiver
leveringstidspunkt/er, der på ingen måde bare tilnærmelsesvis overholdes.

Jeg har også populære mærker/typer i mit sortiment og kan ikke bruge
undskyldningen "populær" til noget. I mit tilfælde kan der står eks. 20 mand
og mangle mit "populære" produkt.

Det er derfor en yderst klog disposition at underrette sin/e kunde/r,
såfremt der sker forsinkelser.

Men bevares, vi driver sikkert forretning på hver vores måde.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Peter (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-10-04 21:45

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:417e9747$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Køber har lånebil. Hvad mere kan man forlange af sælgeren. Det er da ingen
> hemmelighed, at der er lang leveringstid hos de populære mærker...

En aftale er en aftale.

Når man flere gange ændrer aftalen, ensidigt, så er der et problem for
sælger.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 22:10

>> Køber har lånebil. Hvad mere kan man forlange af sælgeren. Det er da
>> ingen
>> hemmelighed, at der er lang leveringstid hos de populære mærker...
>
> En aftale er en aftale.
>
> Når man flere gange ændrer aftalen, ensidigt, så er der et problem for
> sælger.

Pudsigt. Du citerer et indlæg som jeg ikke selv kan se. Meget kan man i
disse internettider, men lave en nyhedsserver der funker....


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Ukendt (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-04 22:12


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417ebd2d$0$86994$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Køber har lånebil. Hvad mere kan man forlange af sælgeren. Det er da
>>> ingen
>>> hemmelighed, at der er lang leveringstid hos de populære mærker...
>>
>> En aftale er en aftale.
>>
>> Når man flere gange ændrer aftalen, ensidigt, så er der et problem for
>> sælger.
>
> Pudsigt. Du citerer et indlæg som jeg ikke selv kan se. Meget kan man i
> disse internettider, men lave en nyhedsserver der funker....

dtext.news.tele.dk

--
Tom



Ukendt (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-04 16:51


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e6b2a$0$86939$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja jeg bliver sq i tvivl...
>
> Sagen er den, at jeg for ca. 2 måneder siden bestilte en ny bil. Der blev
> så sat en foreløbig dato på der hed levering fire uger efter. Vi nærmede
> os tiden og efter tre uger blev jeg "lovet", at den ville ankomme ugen
> efter. Søndag op til "leveringsugen" var jeg ude og snuse hos
> forhandleren, men der kunne han desværre fortælle, at den blev en uge
> forsinket, men at jeg skulle komme tilbage mandag, så datoen kunne
> fastsættes nærmere. Mandag blev "ugen efter" så til "om 14 dage eller
> mere". Det blev så igen rykket, så leveringen skulle ske i den uge der
> lige er gået. I mandags var jeg atter derude og fik at vide, at bilen 99 %
> sikkert ville blive leveret i løbet af ugen, da den var i landet. Fredag
> eftermiddag ringede jeg for at blive bekræftet i, at dette nok heller ikke
> skete. Til gengæld kunne sælger love, at senest tirsdag ville bilen lande
> hos dem. Nu er det så tirsdag aften og jeg har stadig ikke hørt fra ham.
> Jeg magter næsten ikke at ringe derud igen og mener sådan set heller ikke
> at det kan være min opgave at ringe og bekræfte, at leveringen atter atter
> er blevet udskudt.
> Jeg sidder lige nu ærlig talt og skumler. Jeg har fået stillet en bil til
> rådighed af forhandleren og er sådan set kørende, men vil da helst have
> min egen. Lånebilen stiller mig også i lidt af et dilemma, for jeg vil
> heller ikke bare være en lort og køre ud og aflevere lånebilen og finde en
> ny bil et andet sted.
> Forhandleren er udeladt, da jeg normalt er mægtigt godt tilfreds, men nu
> begynder jeg snart at tvivle lidt....


Bare nysgerrig: Hvilken bil drejer det sig om? (og du behøver ikke nævne
forhandlernavn)



Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 17:05

> Bare nysgerrig: Hvilken bil drejer det sig om? (og du behøver ikke nævne
> forhandlernavn)

Skoda Fabia 1.9TDi. Åbenbart en af de aller mest sjældne biler i denne
verden.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Kenn L. Schjødt (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 26-10-04 18:07


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

> Skoda Fabia 1.9TDi. Åbenbart en af de aller mest sjældne biler i denne
> verden.

Jeg ventede på min i 3 måneder (Skoda Fabia Combi 1.9TDi) også måtte jeg
endda vente et par timer hos forhandleren, da de havde glemt at montere en
del af ekstra udstyret Min var i landet i to uger før forhandleren fik
den. Men det er jo den billigste måde at få den gode 1.9TDi motor fra VAG
gruppen..

Bilen kører til gengæld rigtig godt og efter man har vænnet sig til turbo
diesel, er jeg blevet rigtig glad for den. Jeg ved ikke om jeg har ret, men
0-40 accelerationen mærkes lidt som da jeg havde en Alfa 156 1.8 t.spark.
Den kommer ihvertfald fint fra land, når man har behov for det.

Mit indtryk af Skoda forhandlerne er at de vokser med opgaven, men ikke lige
er blevet helt pro endnu. På den anden side skal de jo så heller ikke blive
så arrogante som SMC.

Mvh Kenn




Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 18:44

> Jeg ventede på min i 3 måneder (Skoda Fabia Combi 1.9TDi) også måtte jeg
> endda vente et par timer hos forhandleren, da de havde glemt at montere en
> del af ekstra udstyret Min var i landet i to uger før forhandleren fik
> den. Men det er jo den billigste måde at få den gode 1.9TDi motor fra VAG
> gruppen..
>
> Bilen kører til gengæld rigtig godt og efter man har vænnet sig til turbo
> diesel, er jeg blevet rigtig glad for den. Jeg ved ikke om jeg har ret,
> men
> 0-40 accelerationen mærkes lidt som da jeg havde en Alfa 156 1.8 t.spark.
> Den kommer ihvertfald fint fra land, når man har behov for det.
>
> Mit indtryk af Skoda forhandlerne er at de vokser med opgaven, men ikke
> lige
> er blevet helt pro endnu. På den anden side skal de jo så heller ikke
> blive
> så arrogante som SMC.

Jeg har såmænd også indtryk af, at en Fabia er en ganske fortræffelig bil og
laver man sådan en sammeligning her:

http://www.biltorvet.dk/nyebiler/detail.asp?dafid=49124&DAFID=47658&modID=22&fabID=3

kan man også se hvor meget man får for pengene. Motorerne er NØJAGTIGT de
samme, så det er altså karrosseri og image der gør, at Audien er mere end
dobbelt så dyr.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 18:49


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e8cf6$0$86945$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg har såmænd også indtryk af, at en Fabia er en ganske fortræffelig bil
> og laver man sådan en sammeligning her:
>
> http://www.biltorvet.dk/nyebiler/detail.asp?dafid=49124&DAFID=47658&modID=22&fabID=3
>
> kan man også se hvor meget man får for pengene. Motorerne er NØJAGTIGT de
> samme, så det er altså karrosseri og image der gør, at Audien er mere end
> dobbelt så dyr.

Ja, det er utroligt, hvad AUDI forlanger for deres kvalitet.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Kenn L. Schjødt (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Kenn L. Schjødt


Dato : 27-10-04 06:40


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

> Jeg har såmænd også indtryk af, at en Fabia er en ganske fortræffelig bil
og
> laver man sådan en sammeligning her:
>
>
http://www.biltorvet.dk/nyebiler/detail.asp?dafid=49124&DAFID=47658&modID=22&fabID=3
>
> kan man også se hvor meget man får for pengene. Motorerne er NØJAGTIGT de
> samme, så det er altså karrosseri og image der gør, at Audien er mere end
> dobbelt så dyr.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok bare blive ved med at holde fast i Fabia'en,
specielt når du har en gratis lånebil. Andre mærker kan levere hurtigere,
men jeg tror fejlen ligger hos forhandleren, der åbentbart er
over-optimistisk. Jeg skrev slutseddel i starten af juli og blev lovet bilen
senest midt i oktober måned (han ville ikke give en fast dato, da han netop
vidste at der var leverings problemer grundet efterspørgsel). Bilen blev
leveret i starten af oktober, men jeg kunne have fået den sidst i september
(men jeg var i florida den ugen).

Derudover fik jeg en del rabat (15k) på nye 16" alu fælge med sommerdæk,
vintersutter på original fælgene, fartpilot+aircon, jydekrog osv. osv.

Så bilen er nærmest Audi kvalitet, forhandlerne er bare ikke på samme
niveau, selvom min da lyder lidt mere realistisk Du kan evt. sende mig
en privat e-mail, hvis du har andre spørgsmål om forhandleren.

Ventetiden bliver jo også forvandlet til en bedre brugtpris, da varen er
sjælden og eftertragtet. Jeg har ihvertfald læst og hørt (fra venner i
autobranchen) at kombinationen af diesel og stationcar, nærmest rives væk
fra brugtmarkedet.

mvh Kenn



Ukendt (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-04 07:39

On Wed, 27 Oct 2004 07:40:18 +0200, "Kenn L. Schjødt"
<kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> wrote:

>Ventetiden bliver jo også forvandlet til en bedre brugtpris, da varen er
>sjælden og eftertragtet. Jeg har ihvertfald læst og hørt (fra venner i
>autobranchen) at kombinationen af diesel og stationcar, nærmest rives væk
>fra brugtmarkedet.
>
Det er ikke helt løgn. Jeg var også igennem brugtmarkedet og man fik
en fornemmelse af, at var det en stationcar lagde man lige 20% oveni
prisen, og diesel gav så 20% mere Det er naturligvis en
overdrivelse, men jeg blev noget overrasket over, hvad særdeles godt
brugte biler blev prissat til og især hvor svært det var at få
"anstændige" byttebetingelser. Jeg valgte derfor den dyre løsning med
en ny, da jeg synes der var for lidt at hente ved at købe en nyere
brugt.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Ukendt (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-04 06:52


"Kenn L. Schjødt" <kenndåsekød@xn--dsekd-mra0l.schjodt.net> skrev i en
meddelelse

> Mit indtryk af Skoda forhandlerne er at de vokser med opgaven, men ikke
> lige
> er blevet helt pro endnu. På den anden side skal de jo så heller ikke
> blive
> så arrogante som SMC.

Det kommer helt an på forhandleren, om han er proff el. ej, flere har bygget
glas-paladser og hos dem er servicen VW'sk :(. På samme måde med Pradan
efter SMC's overtagelse, servicen er blevet arrogant- kunderne er til for
deres skyld. Jeg er ejer af en af de første Octavia i DK., 3,-97, og har
haft mine sammenstød, så den bliver ikke serviceret autoriseret mere- jeg
vil ikke supporte det foretagne mere. Men bilen er fin-fin, den har jeg ikke
noget at udsætte på.



Olesen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 26-10-04 17:39


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e6b2a$0$86939$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja jeg bliver sq i tvivl...
>
> Sagen er den, at jeg for ca. 2 måneder siden bestilte en ny bil. Der blev


Det er igen ævl med manglende kommunikation.
Selvfølgelig ved sælger, hvornår en given bil
er hos ham.
Det er jo ikke en pakke guldkorn, men en bil,
som endten må være på en færge, tog,
importør, eller måske ved maleren pga.
skrammer undervejs..;o/ ?

Ikke så meget ævl. Spørg ham
hvad det blir' til...eller få ham til
at sige hvorfor, der er så megen usikkerhed
ang. lev.



Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 18:25

> Det er jo ikke en pakke guldkorn, men en bil,
> som endten må være på en færge, tog,
> importør, eller måske ved maleren pga.
> skrammer undervejs..;o/ ?

Netop den med skræmmerne har jeg tænkt på - så går jeg da helt kold.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 18:30


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e8857$0$86985$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Netop den med skræmmerne har jeg tænkt på - så går jeg da helt kold.

Pjat, du skal ikke lade dig skræmme.

Gid alle erhvervsdrivende og deres ansatte (du kan for min skyld kalde den
sælgere, mekanikker, teknikere osv. osv.) ville meddele deres kunder alle
forsinkelser og de reelle grunde hertil.

Du og jeg gør det naturligvis.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 18:51

>> Netop den med skræmmerne har jeg tænkt på - så går jeg da helt kold.
>
> Pjat, du skal ikke lade dig skræmme.

Fuck, det staves vist "skrammerne"? Min sindstilstand ødelægger mine
muligheder for at stave....

> Gid alle erhvervsdrivende og deres ansatte (du kan for min skyld kalde den
> sælgere, mekanikker, teknikere osv. osv.) ville meddele deres kunder alle
> forsinkelser og de reelle grunde hertil.
>
> Du og jeg gør det naturligvis.

Jeg forsøger i hvert fald. Havde fætteren derude så bare givet mig et eneste
opkald indenfor de sidste 8 uger, så havde jeg da haft et gran af tillid til
ham tilbage. Men nu må vi se. De skulle have bilen en dag til klargøring og
eftersom den senest ville komme tirsdag regner jeg da med, at han ringer i
morgen eftermiddag og siger, at jeg bare kan komme og hente den. I øvrigt
har jeg bedt om en ombytningspris for nogle 15" alufælge med vinterdæk i
stedet for de originale 14" hjul med sommerdæk, men selvom jeg har rykket
ham en gang har jeg heller intet hørt om det. Sæt nu prisen er god og jeg
gerne vil have bilen leveret på sådan et sæt, så skal de vel også bestilles
hjem = minimum yderligere en dag inden bilen leveres.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 18:57


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e8e93$0$86929$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Havde fætteren derude så bare givet mig et eneste opkald indenfor de
> sidste 8 uger, så havde jeg da haft et gran af tillid til ham tilbage. Men
> nu må vi se. De skulle have bilen en dag til klargøring og eftersom den
> senest ville komme tirsdag regner jeg da med, at han ringer i morgen
> eftermiddag og siger, at jeg bare kan komme og hente den. I øvrigt har jeg
> bedt om en ombytningspris for nogle 15" alufælge med vinterdæk i stedet
> for de originale 14" hjul med sommerdæk, men selvom jeg har rykket ham en
> gang har jeg heller intet hørt om det. Sæt nu prisen er god og jeg gerne
> vil have bilen leveret på sådan et sæt, så skal de vel også bestilles hjem
> = minimum yderligere en dag inden bilen leveres.

Enten er forretningen "lukket" på grund af velstand eller også er det en
umådelig ukompetent betjening de giver dig.

Jeg ville som tidligere nævnt, vinke med "vognstangen" og bliver han/de
frække så vink til importøren.

Jeg har selv i tidernes morgen set mig nød til det samme.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 19:24

>> Havde fætteren derude så bare givet mig et eneste opkald indenfor de
>> sidste 8 uger, så havde jeg da haft et gran af tillid til ham tilbage.
>> Men nu må vi se. De skulle have bilen en dag til klargøring og eftersom
>> den senest ville komme tirsdag regner jeg da med, at han ringer i morgen
>> eftermiddag og siger, at jeg bare kan komme og hente den. I øvrigt har
>> jeg bedt om en ombytningspris for nogle 15" alufælge med vinterdæk i
>> stedet for de originale 14" hjul med sommerdæk, men selvom jeg har rykket
>> ham en gang har jeg heller intet hørt om det. Sæt nu prisen er god og jeg
>> gerne vil have bilen leveret på sådan et sæt, så skal de vel også
>> bestilles hjem = minimum yderligere en dag inden bilen leveres.
>
> Enten er forretningen "lukket" på grund af velstand eller også er det en
> umådelig ukompetent betjening de giver dig.
>
> Jeg ville som tidligere nævnt, vinke med "vognstangen" og bliver han/de
> frække så vink til importøren.

Tanken er tænkt. Specielt efter oplysningen om, at bilen jo kunne have fået
en skade der lige skulle ordnes først. Men heldigvis har jeg to af hinanden
uafhængige kontakter ind til importøren, så måske man skulle hive lidt i
dem?


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



phk (26-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 26-10-04 20:08


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e9625$0$86910$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tanken er tænkt. Specielt efter oplysningen om, at bilen jo kunne have
> fået en skade der lige skulle ordnes først. Men heldigvis har jeg to af
> hinanden uafhængige kontakter ind til importøren, så måske man skulle hive
> lidt i dem?

De har i hvert fald meget check paa hvornaar bilen bliver lavet, saa jeg
gaetter paa de ogsaa ved hvornaar den ankommer til landet.


--
Per, Esbjerg



Fly Christensen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 26-10-04 18:53

On Tue, 26 Oct 2004 19:30:03 +0200, "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk>
wrote:


>Gid alle erhvervsdrivende og deres ansatte (du kan for min skyld kalde den
>sælgere, mekanikker, teknikere osv. osv.) ville meddele deres kunder alle
>forsinkelser og de reelle grunde hertil.
>
>Du og jeg gør det naturligvis.

Jeg kan kun være enig. Problemet er bare at man stoler på sine egne
leverandører. Når de siger: Kommer om x uger, så siger man x+1 til
kunden. Alligevel er man nødt til x+4 senere stadig nødt til at sige, at
det ikke er kommet endnu.
Uholdbar situation for mig og kunden.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

BJ (26-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-10-04 19:00


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:fj3tn05nkp70rf7irq68j7j835lcco72iv@4ax.com...

KLIP

> Uholdbar situation for mig og kunden.

Jep, men kommer varen ikke til dig indenfor rimelig afstand, er det skide
svært lige at starte potten og drøne ned/hen/over til
producenten/leverandøren og slå i bordet.

Derfor må man sikre sig på bedste måde, da kunden ellers er i røret med det
vons.

(Jeg har for slige tilfælde opbygget det jeg kalder et "nødlager"...)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Thunderbird [7100] (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 26-10-04 21:11

On Tue, 26 Oct 2004 19:30:03 +0200, "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk>
wrote:

>
>"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
>meddelelse news:417e8857$0$86985$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> Netop den med skræmmerne har jeg tænkt på - så går jeg da helt kold.
>
>Pjat, du skal ikke lade dig skræmme.
>
>Gid alle erhvervsdrivende og deres ansatte (du kan for min skyld kalde den
>sælgere, mekanikker, teknikere osv. osv.) ville meddele deres kunder alle
>forsinkelser og de reelle grunde hertil.
>
>Du og jeg gør det naturligvis.

Enig!
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Ukendt (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-04 21:07

On Tue, 26 Oct 2004 19:24:40 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>> Det er jo ikke en pakke guldkorn, men en bil,
>> som endten må være på en færge, tog,
>> importør, eller måske ved maleren pga.
>> skrammer undervejs..;o/ ?
>
>Netop den med skræmmerne har jeg tænkt på - så går jeg da helt kold.

Da jeg talte Fabia 1.9 TDI combi med en forhandler fortalte han mig,
at det ville tage mindst 8 uger at fremskaffe sådan en, formodentlig
længere. At vi så fravalgte Skodaen af andre årsager er en helt anden
historie. Det kan være din forhandler var rimelig optimistisk.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 21:16

> Da jeg talte Fabia 1.9 TDI combi med en forhandler fortalte han mig,
> at det ville tage mindst 8 uger at fremskaffe sådan en, formodentlig
> længere. At vi så fravalgte Skodaen af andre årsager er en helt anden
> historie. Det kan være din forhandler var rimelig optimistisk.

Fra jeg har bestilt den og til nu har jeg også talt med en del kunder som
har bestilt samme bil som mig, blot før og med en senere lovet levering. Jeg
kan snildt forstå, at der kan være leveringstid på en bil og det er ikke de
8 uger der irriterer mig, det er mere følelsen af, at den aldrig dukker op
og at forhandleren åbenbart er helt og andeles ligeglad.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Ukendt (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-04 21:26

On Tue, 26 Oct 2004 22:16:22 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>> Da jeg talte Fabia 1.9 TDI combi med en forhandler fortalte han mig,
>> at det ville tage mindst 8 uger at fremskaffe sådan en, formodentlig
>> længere. At vi så fravalgte Skodaen af andre årsager er en helt anden
>> historie. Det kan være din forhandler var rimelig optimistisk.
>
>Fra jeg har bestilt den og til nu har jeg også talt med en del kunder som
>har bestilt samme bil som mig, blot før og med en senere lovet levering. Jeg
>kan snildt forstå, at der kan være leveringstid på en bil og det er ikke de
>8 uger der irriterer mig, det er mere følelsen af, at den aldrig dukker op
>og at forhandleren åbenbart er helt og andeles ligeglad.

Jeg forstår dig. Når jeg læser din historie, er jeg glad for, at jeg
købte den, der stod i udstillingshallen, så slap jeg da for de
bekymringer Du må jo larme godt og grundigt med pressen osv., kunne
da være lidt "svind" på lageret blev acceptabelt (vintersko, måtter
oma.).
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Thomas Landberg (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-10-04 21:39

> Jeg forstår dig. Når jeg læser din historie, er jeg glad for, at jeg
> købte den, der stod i udstillingshallen, så slap jeg da for de
> bekymringer Du må jo larme godt og grundigt med pressen osv., kunne
> da være lidt "svind" på lageret blev acceptabelt (vintersko, måtter
> oma.).

Måske ringer han i morgen og siger, at jeg kan hente bilen (men hvad så med
alufælgene og vinterdækkene?). Men som det er nu, så frygter jeg, at jeg
intet hører resten af ugen. I så fald kører jeg lånebilen derud fredag og
siger tak for denne gang. Så finder jeg en anden bil i stedet. Der er
alligevel grænser for hvor dårlig kommunikation jeg finder mig i.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Janner (27-10-2004)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 27-10-04 07:41



> Måske ringer han i morgen og siger, at jeg kan hente bilen (men hvad så
> med alufælgene og vinterdækkene?). Men som det er nu, så frygter jeg, at
> jeg intet hører resten af ugen. I så fald kører jeg lånebilen derud fredag
> og siger tak for denne gang. Så finder jeg en anden bil i stedet. Der er
> alligevel grænser for hvor dårlig kommunikation jeg finder mig i.

> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
> Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Ja du skulle da vist aldrig have solgt din gamle vogn......... men det er
jeg nu glad for du gjorde for den kører bare fantastisk.

Stiller mig også tvivlende over for den forhandler det drejer sig om efter
et par samtaler.... Værkføren har lovet ringe tilbage , men nej man hører
intet fra dem, så måske skulle jeg finde et andet sted til service osv. Der
mangler ellers ikke store ord for hvor service minded de er når man er
deruden.

Med hensyn til vente tiden... De pisser dig op ad ryggen ved ikke fortælle
noget konkret, ventede selv engang på en Honda Civic VTECH i over 3 måneder
, men her ringede forhandleren sgu ugenligt for at fortælle status på bilen
..... Her var også en masse måske'er osv. men ikke en gang øregas om det nok
blev i næste uge og sådan ... kun lutter ærlighed om hvad han vidste.

Hygge

Jan



Uffe Bærentsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 26-10-04 18:43


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417e6b2a$0$86939

Ja du er en ***********
Nej spøg til side, forstår dig godt.

<snip>
En-hælde-vand-ud-af-ørerne-historie.
<snip>

> Jeg sidder lige nu ærlig talt og skumler. Jeg har fået stillet en bil til
> rådighed af forhandleren og er sådan set kørende, men vil da helst have
> min egen. Lånebilen stiller mig også i lidt af et dilemma, for jeg vil
> heller ikke bare være en lort og køre ud og aflevere lånebilen og finde en
> ny bil et andet sted.

At han har stillet en anden bil til din rådighed, er hans hovedpine.
Han har (forhåbentlig) ikke købt dig.

> Forhandleren er udeladt, da jeg normalt er mægtigt godt tilfreds, men nu
> begynder jeg snart at tvivle lidt....

Gå sælgeren på klingen og sig at du VIL have et brugbart svar.
Hvis sælgeren ikke kan komme med et svar, så ryk et trin op.
Så er det bare kedeligt hvis sælgeren og ejeren af firmaet er samme person





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet



Thunderbird [7100] (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 26-10-04 22:09

On Tue, 26 Oct 2004 17:20:10 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Ja jeg bliver sq i tvivl...
>
>Sagen er den, at jeg for ca. 2 måneder siden bestilte en ny bil. Der blev så
>sat en foreløbig dato på der hed levering fire uger efter. Vi nærmede os
>tiden og efter tre uger blev jeg "lovet", at den ville ankomme ugen efter.
>Søndag op til "leveringsugen" var jeg ude og snuse hos forhandleren, men der
>kunne han desværre fortælle, at den blev en uge forsinket, men at jeg skulle
>komme tilbage mandag, så datoen kunne fastsættes nærmere. Mandag blev "ugen
>efter" så til "om 14 dage eller mere". Det blev så igen rykket, så
>leveringen skulle ske i den uge der lige er gået. I mandags var jeg atter
>derude og fik at vide, at bilen 99 % sikkert ville blive leveret i løbet af
>ugen, da den var i landet. Fredag eftermiddag ringede jeg for at blive
>bekræftet i, at dette nok heller ikke skete. Til gengæld kunne sælger love,
>at senest tirsdag ville bilen lande hos dem. Nu er det så tirsdag aften og
>jeg har stadig ikke hørt fra ham. Jeg magter næsten ikke at ringe derud igen
>og mener sådan set heller ikke at det kan være min opgave at ringe og
>bekræfte, at leveringen atter atter er blevet udskudt.
>Jeg sidder lige nu ærlig talt og skumler. Jeg har fået stillet en bil til
>rådighed af forhandleren og er sådan set kørende, men vil da helst have min
>egen. Lånebilen stiller mig også i lidt af et dilemma, for jeg vil heller
>ikke bare være en lort og køre ud og aflevere lånebilen og finde en ny bil
>et andet sted.
>Forhandleren er udeladt, da jeg normalt er mægtigt godt tilfreds, men nu
>begynder jeg snart at tvivle lidt....

Havde det været mig havde jeg for starten af krævet en fast lovet
levering skrevet ind i slutseddelen med forbehold for at jeg kunne
ophæve komtrakten såfremt at sælger ikke leverede.

Og så ved siden af have et par backups som kunne sættes i værk såfremt
at den oprindelige sælger ikke kunne leve op til sit ord.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas Landberg (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 29-10-04 23:13

> Sagen er den, at jeg for ca. 2 måneder siden bestilte en ny bil. Der blev
> så sat en foreløbig dato på der hed levering fire uger efter. Vi nærmede
> os tiden og efter tre uger blev jeg "lovet", at den ville ankomme ugen
> efter. Søndag op til "leveringsugen" var jeg ude og snuse hos
> forhandleren, men der kunne han desværre fortælle, at den blev en uge
> forsinket, men at jeg skulle komme tilbage mandag, så datoen kunne
> fastsættes nærmere. Mandag blev "ugen efter" så til "om 14 dage eller
> mere". Det blev så igen rykket, så leveringen skulle ske i den uge der
> lige er gået. I mandags var jeg atter derude og fik at vide, at bilen 99 %
> sikkert ville blive leveret i løbet af ugen, da den var i landet. Fredag
> eftermiddag ringede jeg for at blive bekræftet i, at dette nok heller ikke
> skete. Til gengæld kunne sælger love, at senest tirsdag ville bilen lande
> hos dem. Nu er det så tirsdag aften og jeg har stadig ikke hørt fra ham.
> Jeg magter næsten ikke at ringe derud igen og mener sådan set heller ikke
> at det kan være min opgave at ringe og bekræfte, at leveringen atter atter
> er blevet udskudt.
> Jeg sidder lige nu ærlig talt og skumler. Jeg har fået stillet en bil til
> rådighed af forhandleren og er sådan set kørende, men vil da helst have
> min egen. Lånebilen stiller mig også i lidt af et dilemma, for jeg vil
> heller ikke bare være en lort og køre ud og aflevere lånebilen og finde en
> ny bil et andet sted.
> Forhandleren er udeladt, da jeg normalt er mægtigt godt tilfreds, men nu
> begynder jeg snart at tvivle lidt....

Til orientering kan jeg med sorg fortælle, at farcen fortsætter. Onsdag tog
jeg kontakt til forhandleren, der kunne vise på computerskærmen, at bilen
var blevet hentet hos importøren tirsdag, så den kunne lande når som helst.
Jeg har stadig intet hørt... Jeg har da ærlig talt meget svært ved at blive
ved med at tro på denne histrorie. IMO lyder det særdeles mærkeligt, at en
vognmand skulle hente en bil tirsdag for derefter at køre rundt med den
resten af ugen uden at få den læsset af igen rette sted.
Det ender nok med at jeg må derud mandag og sige "tak for forsøget" og finde
mig en anden bil.


--


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad



Ukendt (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-04 08:11



> Det ender nok med at jeg må derud mandag og sige "tak for forsøget" og
> finde mig en anden bil.

Så bør du nok se på en Ford i stedet for ))

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste