Toyota Camry Stationcar 1987-1991, hvad sk~
Fra : Frederik

Dato : 26-10-04 12:28

Skal bruge en stor og billig stationcar.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=525533&page=1

Udover det almindelige, er der så noget, man skal være opmærksom på her?

Nogle der kan anbefale den?

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 14:33

Check for rust.
Check de såkaldte "kødben". Slid afsløres ved tydelige bankelyde ved kørsel
på ujævn/hullet vej (burde være i orden hvis den er nysynet).

Har selv haft en. Rigtig dejlig og helt problemfri bil.
Havde kørt 280.000 km da jeg solgte den. Brugte ikke olie.
Min vurdering er at bilen snildt kan køre det dobbelte antal km. Og så har
den jo relativt mange kræfter.

mvhOle

Fra : Frederik

Dato : 26-10-04 13:51

280.000 X 2?

Så er der vel ingen problemer, med et velplejet eks. der står på 200?

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 26-10-04 13:52

> [...]
> Havde kørt 280.000 km da jeg solgte den. Brugte ikke olie.
> Min vurdering er at bilen snildt kan køre det dobbelte antal km. Og så har

Undskyld...

Kødben?

Mvh.

Frederik

Fra : Martin P.

Dato : 26-10-04 18:32

> Undskyld...
>
> Kødben?

Jeg ville checke den for rust og så ellers bare købe den. Ja motoren er jo
knap nok kørt til

Med "kødben" menes krængningsstabilisatorer.

- Martin

Fra : ham-der

Dato : 26-10-04 19:00

> Undskyld...
>
> Kødben?

Det er stabilisatorens forbindelse til støddæmperne i bag, og til bærearmene
i for, men de er ikke særlig kostbare, ellers er der rust i tårnene i bag og
så køleren, for nogle år siden havde jeg en 87' 2,0 benzin der havde kørt
324.000 km. da jeg solgte den, sidst jeg så den havde den kørt 410.000 km.
ham der købte den var ikke særlig god ved den, så den så forfærdelig ud, og
er vist blevet skrottet nu

Fra : Frederik

Dato : 26-10-04 20:23

"ham-der" <ham-der@virker.ikke> wrote in message

> [...]
> ham der købte den var ikke særlig god ved den, så den så forfærdelig ud,

Hvordan er den komfortmæssigt ved 130 på motorvejen, støj og lignende?

Lever den op til disse forbrugstal?

Toyota Camry 2000 XLi St.car 1991

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
248,997 kr.

Karrosseritype :
Stc

Antal døre :
5

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
633 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
1300 liter

Længde :
453 cm

Bredde :
171 cm

Højde :
144 cm

Vendediameter :
10.6 m

Egenvægt :
1250 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
500 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1250 kg

Acceleration 0-100 km/t :
9.7 s

Tophastighed :
185 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1,997 ccm

Effekt :
121 HK

Drejningsmoment :
176 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
12.0 km/l

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-04 00:31

Så vidt jeg husker havde min 135 HK og en topfart (ifølge instruktionbogen)
på lidt over 200 km/h.
Forbrug ved alm. kørsel ca 10,5-11 km/l.

mvh Ole