Billigere billeje, i forbindelse med arbej~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 16:00

Hey Folkens

Jeg tænkte på om det ikke var muligt at leje en bil billigt på en anden
måde. Og undskyld hvis at jeg er OT. Synes dog ikke at nogle af de andre
grupper passer godtnok :(

Problemet er nemlig at jeg i forbindelse med mit niværende arbejde, også
arbejder som vikar på nogle af mine fridage. Problemet er dog at jeg
nogle gange bliver tilbudt arbejde et godt stykke fra hvor jeg bor. I
sagens natur bliver jeg nødt til at takke nej tak da mit nuværende
transport middel kun er en cykel.

Jeg har dog længe haft overvejt at kasst emig over en lejebil. Problemet
med dette er dog bare at hvis at jeg skulle kaste mig ud i dette at så
ville mere eller mindre størstedelen af min løn gå til lejeudgiften på
denne bil.

Er der ikke en eller anden måde hvorpå at man kan få gjort denne her
udgift mindre, fx ved at lade vikarbureauet leje bilen ex moms og så fx
kun tage prisen ex af ens løn, før skat (Selvom at dette stadig ville
være godt dyrt). Eller andre metoder som man kunne benytte sig af som
ville gøre det mere praktisk at leje sig til en bil istedet for bare at
melde nej??

Men er der nogle af jer der kender en metode/løsning der kunne bruges
til at gøre dette muligt, eller er det umuligt at komme billigt om denne
løsning, medmindre at man kaster sig ud i det projekt der hedder at få
sin egen bil (som så godtnok er dyr i starten på grund af
anskaffelse,forsikring mm.).

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael L

Dato : 25-10-04 16:12

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Hey Folkens

Hey.

måske dette er en mulighed. http://www.delebil.dk/

Mikael

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-10-04 16:22

> måske dette er en mulighed. http://www.delebil.dk/

Præcist min tanke.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 18:38

On Mon, 25 Oct 2004 17:11:31 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Hey.
>
>måske dette er en mulighed. http://www.delebil.dk/

Virker faktisk rigtigt godt. Men desværre har de ikke en afdeling i
Vejle. Men melder mig nu ind alligevel, og så vil jeg prøve at skrive og
spørge om de har overvejet at lave en afdeling her i Vejle.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 16:14

> [...]
> nogle gange bliver tilbudt arbejde et godt stykke fra hvor jeg bor. I
> sagens natur bliver jeg nødt til at takke nej tak da mit nuværende

Køb da en bil til dig selv og så afregn med kilometerpenge når du kører
ærinde i forbindelse med dit arbejde.
Det er vel nærmest indforstået med mange job at man har sin egen bil

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 17:34

On Mon, 25 Oct 2004 17:14:04 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Køb da en bil til dig selv og så afregn med kilometerpenge når du kører
>ærinde i forbindelse med dit arbejde.
>Det er vel nærmest indforstået med mange job at man har sin egen bil

Det skal så lige siges at det ikke er fast arbejde vi snakker om, men
virkararbejde. Tvivler påat jeg kan bonge vikarbureauet kilometerpenge
for kørsel frem og tilbage til de forskellige arbejdspladser.
Flemming Jacobsen

Fra : G.B.

Dato : 25-10-04 21:39

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i meddelelsen

> Det skal så lige siges at det ikke er fast arbejde vi snakker om, men
> virkararbejde. Tvivler påat jeg kan bonge vikarbureauet kilometerpenge
> for kørsel frem og tilbage til de forskellige arbejdspladser.

Der er vel et ligningsmæssigt kilometerfradrag, hvis du kører tilstrækkelig
langt, og kan dokumentere det?

Prøv at spørge i news:dk.videnskab.jura

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 22:00

On 25 Oct 2004 20:38:57 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i meddelelsen

>Der er vel et ligningsmæssigt kilometerfradrag, hvis du kører tilstrækkelig
>langt, og kan dokumentere det?

Problemet er bare at jeg rent effektivt nok ikke kommer til at kører
over 24 km om dagen generelt set.
Flemming Jacobsen

Fra : G.B.

Dato : 26-10-04 00:00

> Problemet er bare at jeg rent effektivt nok ikke kommer til at kører
> over 24 km om dagen generelt set.

Hvad så med en god cykel?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 23:59

On 25 Oct 2004 23:00:01 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i meddelelsen

>Hvad så med en god cykel?

Har ikke lige lysten til at skulle stå op ca 2 timer før at jeg skal
møde for at kunne være der til tiden. Og så har jeg aldrig brudt mig
særligt meget om at cykle i regnvejr eller om vinteren.

Nogle ville kalde mig magelig. Men der er visse ting jeg helst gerne vil
undgå.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-10-04 00:54

Thunderbird [7100] wrote:

> Det skal så lige siges at det ikke er fast arbejde vi snakker om, men
> virkararbejde. Tvivler påat jeg kan bonge vikarbureauet kilometerpenge
> for kørsel frem og tilbage til de forskellige arbejdspladser.

Hvis ikke de vil det skulle du måske overveje at finde et andet vikarbereau
at arbejde for.

Kender en som bonner ca. 25000 km. om året for det stunt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-10-04 20:24

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Og undskyld hvis at jeg er OT.

Det har da vist været værre...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Mark Sandberg

Dato : 25-10-04 22:29

"Thunderbird [7100]" skrev i en meddelelse:

> [...]
> nogle gange bliver tilbudt arbejde et godt stykke fra hvor jeg bor. I
> sagens natur bliver jeg nødt til at takke nej tak da mit nuværende

Problemet er nok nærmere magelighed

> [...]
> med dette er dog bare at hvis at jeg skulle kaste mig ud i dette at så
> ville mere eller mindre størstedelen af min løn gå til lejeudgiften på

Hvis du har overvejet cykel, knallert, scooter, motorcykel, bil, bus, tog,
taxa eller fælleskørsel med andre. Og du stadig ikke mener der er en løsning
på dit transportproblem, må du jo blive hjemme på dine fridage.

> [...]
> være godt dyrt). Eller andre metoder som man kunne benytte sig af som
> ville gøre det mere praktisk at leje sig til en bil istedet for bare at

Den eneste måde det kan blive billigere på, er ved at lade andre betale for
din private transport. Da skattevæsnet og dermed os andre ikke vil, må du
selv til lommerne.

> [...]
> løsning, medmindre at man kaster sig ud i det projekt der hedder at få
> sin egen bil (som så godtnok er dyr i starten på grund af

Hvis det nøvendigvis ikke skal være en bil, kunne du jo overveje en
45-knallet eller en lille motorcykel på ansvarsforsikring. Indtil du har
optjent nogle års ancenitet til en billigere bilforsikring.

Ting tager tid og alle fordelene hjemmefra har også taget dine forældre
mange år at opbygge.

> På forhånd tak for hjælpen.

Selv tak.

/Mark.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-10-04 23:08

On Mon, 25 Oct 2004 23:29:14 +0200, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Problemet er nok nærmere magelighed

Tja, hvis du har lyst til at cykle 10-15 km eller mere på arbejde og
derved skal op 2 timer før at du skal møde så skal du være velkommen ;).

>Hvis du har overvejet cykel, knallert, scooter, motorcykel, bil, bus, tog,
>taxa eller fælleskørsel med andre. Og du stadig ikke mener der er en løsning
>på dit transportproblem, må du jo blive hjemme på dine fridage.

MC, og deslige lader sig ikke gøre da jeg kun har kørekort til bil. Bus
er overvejet men mange gange passer den ikke ret godt sammen med
arbejdstiderne. Og skal jeg til at tage en taxa ender jeg med at give så
meget at jeg lige så godt kan blive hjemme :).

Men Scooter er da værd at overveje, desværre ligger de bare i 18-19.000
kr klassen og derved uden for min umiddelbare kapacitet.

>Den eneste måde det kan blive billigere på, er ved at lade andre betale for
>din private transport. Da skattevæsnet og dermed os andre ikke vil, må du
>selv til lommerne.

Tænkte nu mere på om der ikke var nogle regler,tilskud eller fradrag man
kunne drage nytte af. Ikke nødvendigvist at nogle skulle betale for mig
som sådan. Hertz Delebils konceptet passer faktisk fint ind i mit
problem. Desværre skal jeg så til Odense/Ålborg for at hente bilen og så
er den ide sårn lidt ude igen.

>Hvis det nøvendigvis ikke skal være en bil, kunne du jo overveje en
>45-knallet eller en lille motorcykel på ansvarsforsikring. Indtil du har
>optjent nogle års ancenitet til en billigere bilforsikring.

Som skrevet foroven, Har ikke lige 18-19.000 som jeg kan binde i en
Scooter og har ikke MC kørekort så den duer heller ikke :(. Ellers så
ville det være en oplagt mulighed.

Men ender nok med at falde tilbage på Hertz Delebil hvis at jeg skal
være afsted over en længere periode, ellers så må jeg sætte min lid til
at virkarbureauet kan finde en jeg kan kører sammen med.
Flemming Jacobsen

Fra : G.B.

Dato : 26-10-04 00:06

> Tja, hvis du har lyst til at cykle 10-15 km eller mere på arbejde og
> derved skal op 2 timer før at du skal møde så skal du være velkommen
> ;).

Jeg har lige været ude for at bruge tre til tre½ times (tur-retur)
transporttid med offentlige transportmidler for at møde på en 4-timers
tjans.

Så købte jeg bil, og nu tager det 20 minutter hver vej. Og det koster altså
ikke en herregård i 95 blyfri - og jeg kender folk, som cykler betydelig
længere hver eneste dag (det skulle endda være sundt, siger de)...

Desuden sparer jeg nu ca. 250.- mdl, da jeg har opsagt mit HT-abonnement.

Iøvrigt står jeg i forvejen op 2 timer før jeg skal møde - jeg kan godt
lide at få et brusebad og spise morgenmad i fred og ro...

Fra : anders majland

Dato : 26-10-04 07:41

> Tja, hvis du har lyst til at cykle 10-15 km eller mere på arbejde og
> derved skal op 2 timer før at du skal møde så skal du være velkommen
> ;).

Er det tid til en tudekiks ?

Det er rigtigt mange der cykler de afstande eller bruger timer på
offenlig transport. Biler/mc'er er brandbeskattede her i landet og der
findes ingen billige løsninger på at blive kørende i eget køretøj....

> Men Scooter er da værd at overveje, desværre ligger de bare i
> 18-19.000 kr klassen og derved uden for min umiddelbare kapacitet.

Hvem siger den behøver at være så dyr ? En thansen med 2års
reklamationsret koster da vist kun 10000 - fra ny. Geely er andet
billigmærke der også kan køre dig fra A-B.

I 1997 var jeg som dig blevet tilstrækkeligt træt af at køre 20km/dagen
til arbejde på cykel (eller bruge små 2 timer med bus/s-tog) at jeg
købte en knallert. I 1998 tog jeg så mc-kørekort og købte en lille mc.
Efter godt 60000km på den skiftede jeg den i 2003 ud med en lidt større
og jeg kører pt ~25000km årligt på mc.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-10-04 21:02

Som 45'er?
Flemming Jacobsen

Fra : JS

Dato : 26-10-04 09:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, hvis du har lyst til at cykle 10-15 km eller mere på arbejde og
> derved skal op 2 timer før at du skal møde så skal du være velkommen ;).

Det tager max. ½ time afhængig af terræn, lyskryds m.m.? Hvis du skal alt
andet end vest for Vejle, er der selvfølgelig en bakke der skal forceres
inden du kan komme op i fart...
Men som nogen siger, hvad med en scooter? Grim, dårligt image, men billig!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-10-04 21:03

On Tue, 26 Oct 2004 10:54:32 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>inden du kan komme op i fart...
>Men som nogen siger, hvad med en scooter? Grim, dårligt image, men billig!

Tja cykler dagligt ud til Industri syd og hjem igen. Tager mig ca 30 min
hver vej. g i forbindelse med mit vikar arbejde kan jeg godt forvente at
komme til at skulle cykle længere.
Flemming Jacobsen