Hvad varsler denne lampe? (Audi 100)
Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-10-04 09:48

Er der nogen der ved, hvad denne (grønne) lampe indikerer?
http://www.mercefreaken.com/lampe2.jpg
Den tænder straks når tændingen kommer på, og der er ingen forskel på
hvorvidt lygterne på bilen er tændt eller ikke.

Bilen er en 1994 Audi 100 2.6 E aut., importeret fra Belgium e.l. med
instruktionsbog på fransk = håbløst for mit vedkommende :)

På forhånd mange tak!

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 10:44

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved, hvad denne (grønne) lampe indikerer?
> http://www.mercefreaken.com/lampe2.jpg
> Den tænder straks når tændingen kommer på, og der er ingen forskel på
> hvorvidt lygterne på bilen er tændt eller ikke.

Den indikerer at lyset er tændt. Så hvis det er lige meget, hvordan
lyskontakten står, må det være fordi der er automatisk kørelys på bilen.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-10-04 10:48

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
>
> Den indikerer at lyset er tændt. Så hvis det er lige meget, hvordan
> lyskontakten står, må det være fordi der er automatisk kørelys på bilen.

Hm... det er dét, der er så sært - der er nemlig ikke automatisk kørelys på
den.

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 10:57

> Hm... det er dét, der er så sært - der er nemlig ikke automatisk kørelys
> på den.

Kan der have været
--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-10-04 08:47

> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Kan der have været

Det tvivler jeg på, men ved det ikke.
Det sære er at AIRBAG-lampen har lyst lææænge (ref. tape , men i det
sidste (efter at denne grønne lampe begyndte at lyse) har AIRBAG-lampen
slukket.
Jeg tror det skete efter at jeg skiftede en pære i instrumentpanelet,
omtrent bagved der hvor gearvælgerindikatoren for automatgearet befinder
sig. Jeg synes dog det er mærkeligt, at det skulle ske på grund af det - det
eneste jeg har gjort er at skru løs instrumentpanelet, trække det såpas ud,
at jeg kom til denne pære, og så skiftet den ud.
En "Audi-guru" fortalte mig, det skulle være en 1,2 W pære, så det er det
jeg brugte (på den gamle pære var tallet efter "1," selvsagt ikke
synligt...)
Hvis jeg kan finde den gamle pære, skal jeg forsøge at sætte den i igen -
for at se om der er nogen forskel.

Mon der kan være en dårlig kontakt et sted? Lyset i displayet til AC kommer
og går, i det sidste har halve panelet være belyst Lyset i knapperne til
el-vinduerne blinker en gang imellem som et juletræ.
Og udetemperaturmåleren er så dårlig belyst, at den kun kan sees når der er
mørkt.

Måske jeg hellere skulle spraye løs på hele bilen med kontakspray

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : alexbo

Dato : 25-10-04 10:56

"Michael Nielsen" skrev

> Er der nogen der ved, hvad denne (grønne) lampe indikerer?
Kontrollampe for lys, hvis du tænder lyset uden tænding bør den lyse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus

Dato : 25-10-04 20:57

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> wrote in message
> [...]
>
> Bilen er en 1994 Audi 100 2.6 E aut., importeret fra Belgium e.l. med
> instruktionsbog på fransk = håbløst for mit vedkommende :)

Er det ABS lampen der sidder bag det stykke tape??

mvh
Rasmus

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-10-04 08:39

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> Er det ABS lampen der sidder bag det stykke tape??

Nope, det er AIRBAG lampen Min søsters måde at udbedre fejl på bilen

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Allan Bojesen

Dato : 25-10-04 22:16

Michael Nielsen wrote:
> [...]
>
> Bilen er en 1994 Audi 100 2.6 E aut., importeret fra Belgium e.l. med
> instruktionsbog på fransk = håbløst for mit vedkommende :)

Lampen lyser ved tændt positionslys og tænding tilsluttet. Ordret citeret
fra instruktionsbog til Audi 80, årg. 93 - på dansk

Allan Bojesen