Så er der billeder af en garages "fødsel"
Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 22:58

Hejza folks...

Jeg har ikke været så meget herinde på det sidste - hvis I vil vide
hvorfor skal i bare klikke her :
http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm

Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende
opdateret.

Det tager ca. 1½minut at loade den med en 256Mbit forbindelse.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : BJ

Dato : 23-10-04 23:02

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det tager ca. 1½minut at loade den

Nope, ca. 1 til 2 sekunder.

Bjørn Jørvad

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 23:15

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nope, ca. 1 til 2 sekunder.

Hmmmm - det går også pænt stærkt her , men første gang jeg åbnede den
tog det en del længere tid.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : BJ

Dato : 23-10-04 23:23

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmmmm - det går også pænt stærkt her , men første gang jeg åbnede den
> tog det en del længere tid.

Enten har du klumper i strømmen eller dine ledninger/kabler er endnu ikke
kørt til...)

Bjørn Jørvad

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 23:27

> [...]
>
> KLIP

> Enten har du klumper i strømmen eller dine ledninger/kabler er endnu

Nu har jeg fundet fejlen :
Jeg sad med den ene fod på mellemgasfordeleren

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-10-04 08:08

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Nope, ca. 1 til 2 sekunder.

Også hér, men det var desværre en "403 - Access Denieed" side :(

\Mandal

Fra : John Sahl

Dato : 23-10-04 23:29

Brian Sørup wrote:
> Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende
> opdateret.

De der gulvplader på væggene, hvad siger brandmyndighederne
til dem? Er det ok? (Spørger kun fordi jeg er i tvivl)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 23:35

> De der gulvplader på væggene, hvad siger brandmyndighederne
> til dem? Er det ok? (Spørger kun fordi jeg er i tvivl)

Jeg tror sgu de er ligeglade - hele overetagen på huset var beklædt med
spånplader.
Der er mig bekendt kun krav til brandvægge i fyrrum og ved sammenbyggede
huse/ejendomme.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-10-04 23:30

Brian Sørup wrote:

> http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm
> Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende
> opdateret.

Det ser godt ud. God garage-/arbejdsplads kan man ikke få for meget af

> Det tager ca. 1½minut at loade den med en 256Mbit forbindelse.

Ja, siden med billeder (1152 x 872) fylder jo ca 2 MB. Gør billederne
mindre.

--
Mvh. Lars

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 23:36

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ser godt ud. God garage-/arbejdsplads kan man ikke få for meget af

Det er nemlig rigtigt.

> Ja, siden med billeder (1152 x 872) fylder jo ca 2 MB. Gør billederne
> mindre.

Det kommer når/hvis jeg får tid - lige nu drejer det sig om at få den
færdig til vinteren.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Allan Møller

Dato : 24-10-04 09:19

> Det kommer når/hvis jeg får tid - lige nu drejer det sig om at få den
> færdig til vinteren.

Æehh - hvordan kommer i ind på den side ?

Her er der bare access denied !

Mvh. Allan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-10-04 09:38

Allan Møller wrote:

> Æehh - hvordan kommer i ind på den side ?
> Her er der bare access denied !

Snuppet fra 403'eren

"Årsagen hertil er sikkert at den pågældende bruger har overskredet sin
trafikgrænse. Hvis dette er tilfældet vil siden automatisk blive genåbnet i
morgen."

Den er simpelthen for populær

--
Mvh. Lars

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 13:02

> Den er simpelthen for populær

Taaark for det

Nu har jeg scalet billederne ned til ca. 400x300 pixel - det skulle
reducere siden med ca. 75%

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Leonard

Dato : 24-10-04 13:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Nu har jeg scalet billederne ned til ca. 400x300 pixel - det skulle
>reducere siden med ca. 75%

OK, så kom du mig lige i forkøbet
- så må vi jo bare vente til efter midnat eller hvornår det nu er at
trafiktælleren nulstilles ...

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 16:14

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> OK, så kom du mig lige i forkøbet

Jeg har lige smidt den op på en server uden trafikbegrænsning :
www.cruisingfreaks.dk/garage.htm
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Leonard

Dato : 24-10-04 13:05

Lars Jørgensen <no@email.invalid> wrote:

>Den er simpelthen for populær

Det bør måske være et hint til indehaveren om at resize og komprimere
billederne lidt, så siden kan vises flere gange før den når
trafikgrænsen.

--
Leonard

Fra : Peter C:\\>

Dato : 23-10-04 23:23

> [...]
> hvorfor skal i bare klikke her :
> http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm
>
> Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende

Ser sgu lækker ud.
Må man spørge hvad sådan en herlighed er budgetteret til at koste ?
(Jeg kunne nemlig godt bruge en magen til

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-10-04 23:58

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ser sgu lækker ud.
> Må man spørge hvad sådan en herlighed er budgetteret til at koste ?
> (Jeg kunne nemlig godt bruge en magen til

Det må du da gerne spørge om......
<

Den er budgetteret til 85000,- og det er faktisk kun materialer, der har
indtil videre ikke været behov for at bruge håndværkere.

Du får lige de største poster :
Færdigbeton til sokkel og gulv + fundablokke + flamingo ca. 15K
Mursten, mørtel og cement ca. 10K
Tag,lægter og spær ca. 15K
2 porte med automatik og fjernbetjening ca. 15K
Isolering + vægbeklædning ca. 5K
Dør + vinduer, tagrender, el-installation er ikke regnet med i
ovenstående.

Dertil kommer en guds velsignelse af skruer, søm, beslag, maling,
fugemasse og alt muligt mærkeligt.

Jeg har ladet mig fortælle at den koster i nærheden af 250K hvis man
ikke vil røre en finger selv.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Peter C:\\>

Dato : 24-10-04 12:59

> Den er budgetteret til 85000,- og det er faktisk kun materialer, der har
> indtil videre ikke været behov for at bruge håndværkere.

Takker....det var netop noget i den retning jeg havde forestillet mig.
(80-100.000) Rart at høre fra anden side at man er "på rette spor"

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 11:53

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Hejza folks...

>http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm

Herligt syn !

god fornøjelse videre , jeg skal selv igang med at flå den lille
garage ned, og bygge nyt op - Spirilen skal jo i tørvejr, inden
vinderen

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 16:15

Fra : Leonard

Dato : 24-10-04 16:29

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende
>opdateret.

Dejligt, hvad er røret til i hjørnet af gulvet, som ses på billedet
med det nystøbte gulv?

Når du nu isolerer den så flot, hvad så med varme?

--
Leonard

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 16:44

> Dejligt, hvad er røret til i hjørnet af gulvet, som ses på billedet
> med det nystøbte gulv?

Det var et vi glemte at pille op......

Nope - spøg til side - det er til at trække El, netværk og vand/kloak
ind gennem soklen - røret går ca. en meter ned og er så ført ca. ½m ud
gennem soklen, så er det nemt at trække installationer bagefter.

> Når du nu isolerer den så flot, hvad så med varme?

Drømmen går ud på at lave "rigtig" varme med solfangere på taget og rør
ind til huset, men det er økonomien ikke til lige nu.
Der bliver hængt 2 eller 3 el-radiatorer op (min elektriker siger
50W/m²) der skal bare holdes 6-8° konstant temperatur.
Det er også fint nok til at arbejde i kortere perioder, hvis man skal gå
derude en hel weekend er det jo bare at stille termostaten op på 15°.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Leonard

Dato : 24-10-04 17:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Nope - spøg til side - det er til at trække El, netværk og vand/kloak

Husk at der er noget med kloak fra garage/værksted og krav om
olieudskiller. Jeg kender ikke reglerne 100% men ville undersøge dem,
hvis jeg var dig.

>Drømmen går ud på at lave "rigtig" varme med solfangere på taget og rør
>ind til huset, men det er økonomien ikke til lige nu.

Skulle der så ikke have været varmerør i gulvet?
- solvarme er vidst bedst til gulvvarme ...

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 17:02

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm
> Det bliver en dobbeltgarage på 48 M² - siden vil blive løbende
> opdateret.

Er dette projket dit mål?
http://members17.clubphoto.com/scott709213/1735430/guest.phtml

Fra : John Sahl

Dato : 24-10-04 17:04

Mogens wrote:
> Er dette projket dit mål?
> http://members17.clubphoto.com/scott709213/1735430/guest.phtml

Argh, Mogens ikke igen, *savle*

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 17:10

> Argh, Mogens ikke igen, *savle*

Jep - Brian kender det ikke!

:)

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 18:59

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er dette projket dit mål?
> http://members17.clubphoto.com/scott709213/1735430/guest.phtml

Nope - jeg syntes ligesom der mangler noget......

........en million på min bankbog

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 00:44

> .......en million på min bankbog

En enkelt kan vist ikke gøre det (med indhold).

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-10-04 17:14

> [...]
> opdateret.
>
> Det tager ca. 1½minut at loade den med en 256Mbit forbindelse.

Så tør jeg slet ikke at gå ind på dit link, for jeg har kun en 512 KBit
forbindelse, så det vil jo tage en halv krig at loade siden

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 19:00

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> Så tør jeg slet ikke at gå ind på dit link, for jeg har kun en 512
KBit
> forbindelse, så det vil jo tage en halv krig at loade siden

Hrrmphhh - du har ret, det er en 256 KBit forbindelse jeg mener...

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 20:12

> Hrrmphhh - du har ret, det er en 256 KBit forbindelse jeg mener...

Hvvaaaeeee Brian, hvornår får du betalt for dit internet-abonement, så vi
kan komme ind og se siden?

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 20:27

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvvaaaeeee Brian, hvornår får du betalt for dit internet-abonement, så
vi
> kan komme ind og se siden?

Pfffffferrrrrrrrrrrrtttttttttttzzxxxxhhhhhhhhhhhhhhhh!!!

Prøv at tjekke www.cruisingfreaks.dk/garage.htm
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 20:32

> vi
>
> Pfffffferrrrrrrrrrrrtttttttttttzzxxxxhhhhhhhhhhhhhhhh!!!
>
> Prøv at tjekke www.cruisingfreaks.dk/garage.htm

Så må du jo lade være med at poste denne adresse:

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 21:14

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må du jo lade være med at poste denne adresse:
> http://hjem.get2net.dk/brian_sorup/garage.htm

Jepz - jeg havde ikke taget højde for *trafik-reguleringen* på
serveren - cruisingfreaks-serveren er med ubegrænset trafik.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-10-04 23:18

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev

> Så tør jeg slet ikke at gå ind på dit link, for jeg har kun en 512 KBit
> forbindelse, så det vil jo tage en halv krig at loade siden

NU forstår jeg så godt at Ghettonet mente der var lidt voldsomt meget trafik

Mvh.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-04 23:35

Prøv www.cruisingfreaks.dk/garage.htm