mærkelige lyde ved mondeo
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 23-10-04 15:25

hej

jeg er ejer af en mondeo 94 den siger "tikke lyde" når man køre, det kommer
fra omkring venstre forhjul......?

jeg har i mideligertid fundet ud af at lyden forsvinder når jeg kobler ud
men pedalen skal være i bund bare jeg løfter den 2-4cm begynder lyden igen.

hvad kan det være, for mig lyder det dyrt måske gearkasse eller kobling?

bilen har kun kørt 160.000Km så der er mange km i den endnu, jeg tror ikke
det er noget farligt men lyden driver mig til vanvid..

ANDERS

Fra : phk

Dato : 23-10-04 18:41

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg har i mideligertid fundet ud af at lyden forsvinder når jeg kobler ud
> men pedalen skal være i bund bare jeg løfter den 2-4cm begynder lyden

Siger bilen noget når den holder stille?

Har du mulighed for at køre bilen i en testbænk og få pejlet din ind på
støjen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 23-10-04 20:14

bilen siger ikke noget når den holder stille...

det med testbænk det ved jeg ikke, aner ikke hvad det er ?!?!?!?

Fra : phk

Dato : 24-10-04 07:25

> bilen siger ikke noget når den holder stille...
>
> det med testbænk det ved jeg ikke, aner ikke hvad det er ?!?!?!?

Sådan en der måler HK. Du kan så køre en tur i den mens en anden leder efter
lyden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 24-10-04 22:12

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
lyden igen.

> hvad kan det være, for mig lyder det dyrt måske gearkasse eller

Lige umiddelbart lyder det som om det er udrykkerlejet der er slidt
ned.

når bilen holder stille i tomgang, er lyden der så når koblingen er
sluppet og forsvinder når du jokker pedalen ned? så er det
udrykkerlejet og koster en ny kobling. tager 2-4 timer på et værksted.

/Bo