/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er hurtigst 30-70 mph BMW E39 528i, E~
Fra : Frederik


Dato : 20-10-04 22:42

I gearene ikke i fast gear.

Mvh.

Frederik



 
 
[3630]Matrix (20-10-2004)
Kommentar
Fra : [3630]Matrix


Dato : 20-10-04 23:04


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
news:4176dbbc$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>I gearene ikke i fast gear.
>

ups BMW 528i



[3630]Matrix (20-10-2004)
Kommentar
Fra : [3630]Matrix


Dato : 20-10-04 23:03

>I gearene ikke i fast gear.
>

BMW



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 07:27

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4176dbbc$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>I gearene ikke i fast gear.
>

30-70 mph lyder da som en disciplin der bare skal overståes i 2. gear ;)

Hvilke tider køre de store?


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Frederik (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-10-04 09:18


"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
news:417755f1$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:4176dbbc$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >I gearene ikke i fast gear.
> >
>
> 30-70 mph lyder da som en disciplin der bare skal overståes i 2. gear ;)
>
> Hvilke tider køre de store?
>
>
> --
> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A CDX '94
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
>

Tiderne er

7,0
7,2
6,5

Så skal vi bare have placeret dem...

Mvh.

Frederik



Anders Thorup (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 21-10-04 10:09

Frederik wrote:
>
> 7,0
> 7,2
> 6,5
>

6,5 = Alfa 156
7,0 = BMW 530D
7,2 = BMW 528i

Bare et gæt. Jeg tror Alfaen er hurtigst fordi den er vægtmæssigt den
letteste af de tre, og deres JTD motoren kan altså godt mase

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 10:27

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:417770a0$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Tiderne er
>
> 7,0
> 7,2
> 6,5
>
> Så skal vi bare have placeret dem...

48-112 km/t.... Hmmm.... Jeg tror jeg bliver nødt til at prøve efter i dag
:)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
- Nu med boardcomputer!
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Thomas H. (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 21-10-04 12:38


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4176dbbc$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> I gearene ikke i fast gear.

....det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
plejer da at være testen



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 14:01

> ...det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
> plejer da at være testen

Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.

Hvis man finder "ens gear" i bilerne, så vinder BMW´en uden tvivl med sine
overlegne præstationer. Men hvis man kvæler BMW´en i et gear, der er markant
højere end Alfa´ens, så vinder Alfa´en.

Jeg afskriver fuldkommen 528´eren, hvis det er højgears-acceleration, det
handler om.

530´eren er med sine 58 km/t ved 1000 o/min i sjette gear noget højere
gearet end Alfa´en der kun kører 51 km/t i sjette gear. Men BWM´en har et
bedre vægt/effektforhold ved både høje og lave omdrejninger, end
Alfa´en...så alt andet lige er den hurtigst..

Spørgsmålet er så bare, om alt andet så vitterligt ER lige - det er det
formentlig ikke, da BMW´en er højere gearet........

...men jeg tror alligevel på BMW´en.

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 14:27


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:4177b30e$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> ...det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
>> plejer da at være testen
>
> Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
> totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.

Som skrevet i et andet indlæg i denne tråd:

-------------
Tiderne er

7,0
7,2
6,5

Så skal vi bare have placeret dem...
-------------

Jeg kunne ikke forestille mig at det var i højeste gear - for så er det
dælme godt nok hurtigt...

Jeg har mere tendens til at tro at der er gearet ned så det er bilens
absolutte maxacceleration der er afgørende her... :)

Jeg synes også det virker underligt at lave en test fra 7-8-900 rpm til
21-2200 rpm...

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
- Nu med boardcomputer!
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Frederik (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-10-04 14:36


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4177b30e$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > ...det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
> > plejer da at være testen
>
> Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
> totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.
>
> Hvis man finder "ens gear" i bilerne, så vinder BMW´en uden tvivl med sine
> overlegne præstationer. Men hvis man kvæler BMW´en i et gear, der er
markant
> højere end Alfa´ens, så vinder Alfa´en.
>
> Jeg afskriver fuldkommen 528´eren, hvis det er højgears-acceleration, det
> handler om.
>
> 530´eren er med sine 58 km/t ved 1000 o/min i sjette gear noget højere
> gearet end Alfa´en der kun kører 51 km/t i sjette gear. Men BWM´en har et
> bedre vægt/effektforhold ved både høje og lave omdrejninger, end
> Alfa´en...så alt andet lige er den hurtigst..
>
> Spørgsmålet er så bare, om alt andet så vitterligt ER lige - det er det
> formentlig ikke, da BMW´en er højere gearet........
>
> ..men jeg tror alligevel på BMW´en.
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Hej

I testen er det ikke angivet som 4. eller 5., det måler de senere.

Det er vel så 2. og 3. gear, tænker jeg.

Alfaen bruger 7,2 sek.

BMW'erne bruger 6,5 og 7,0

Den hurtigste er 528'eren, hvilket egentlig overrasker mig lidt.

Til gengæld ændrer det sig jo lidt i fast gear.

E39 528i

How fast?
0-30mph 2.4 sec
0-60mph 6.8 sec
0-100mph 18 sec
0-150mph no data
0-200mph no data
30-70mph 6.5 sec
0-400m 15.3/93 sec/mph
0-1000m 27.3/119 sec/mph
30-50mph in 3rd/4th 5.2/7.8 sec
40-60mph in 4th/5th 7.5/10.3 sec
50-70mph in 5th 10.1 sec
60-0mph no data
Top speed 142 mph
Noise at 70mph 68 dbA

E60 530D

How fast?
0-30mph 2.6 sec
0-60mph 7.2 sec
0-100mph no data
0-150mph no data
0-200mph no data
30-70mph 7 sec
0-400m 15.7/90 sec/mph
0-1000m 27.5/119 sec/mph
30-50mph in 3rd/4th no data/no data
40-60mph in 4th/5th no data/no data
50-70mph in 5th no data
60-0mph no data
Top speed no data
Noise at 70mph 68 dbA

Alfa Romeo 156 2,4 JTD


How fast?
0-30mph 3.2 sec
0-60mph 7.6 sec
0-100mph 20.4 sec
0-150mph no data
0-200mph no data
30-70mph 7.2 sec
0-400m 16.4/90 sec/mph
0-1000m 29.2/114 sec/mph
30-50mph in 3rd/4th 2.8/4.5 sec
40-60mph in 4th/5th 4/5.8 sec
50-70mph in 5th 5.5 sec
60-0mph 2.8 sec
Top speed 134 mph
Noise at 70mph 68 dbA

Skægt de alle larmer lige meget...

Mvh.

Frederik




Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 15:03

> Den hurtigste er 528'eren, hvilket egentlig overrasker mig lidt.

Det må være en fejl.

> E39 528i
> How fast?
> 0-60mph 6.8 sec

6,8 sekund..?

--
/Jan W Nielsen



Frederik (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-10-04 16:30


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4177c178$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Den hurtigste er 528'eren, hvilket egentlig overrasker mig lidt.
>
> Det må være en fejl.
>
> > E39 528i
> > How fast?
> > 0-60mph 6.8 sec
>
> 6,8 sekund..?
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Har set den måling i mange britiske og amerikanske blade. Kan den ikke have
et andet gear der går til 96 km/t.

Her kommenterer de tiderne:

http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076

Der er et eller andet ved den 528i, det var en af mine yndlingsbiler i
gymnasiet da den kom ud, 1996 tror jeg.

Måske skulle man hoppe på sådan en engang.

Kommentarer?

Mvh.

Frederik





Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 19:29

> Har set den måling i mange britiske og amerikanske blade. Kan den ikke
have
> et andet gear der går til 96 km/t.

Jo, det kan den godt - men den står til at være langsommere end den nye 530d
i alle accelerationsdiscipliner. Samtidig har den kun lidt mere end halvt så
meget drejningsmoment.

Jeg forstår derfor ikke opgivelserne - og at 528´eren skulle være hurtigere.

> Der er et eller andet ved den 528i, det var en af mine yndlingsbiler i
> gymnasiet da den kom ud, 1996 tror jeg.

Ja, det er en hamrende lækker bil - uden tvivl.

> Måske skulle man hoppe på sådan en engang.

Jep - det kunne jeg selv finde på.

> Kommentarer?

Fed vogn - men 530d´eren er at foretrække til enhver tid.

--
/Jan W Nielsen



Frederik (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-10-04 19:58


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4177ffdd$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Har set den måling i mange britiske og amerikanske blade. Kan den ikke
> have
> > et andet gear der går til 96 km/t.
>
> Jo, det kan den godt - men den står til at være langsommere end den nye
530d
> i alle accelerationsdiscipliner. Samtidig har den kun lidt mere end halvt

> meget drejningsmoment.
>
> Jeg forstår derfor ikke opgivelserne - og at 528´eren skulle være
hurtigere.
>
> > Der er et eller andet ved den 528i, det var en af mine yndlingsbiler i
> > gymnasiet da den kom ud, 1996 tror jeg.
>
> Ja, det er en hamrende lækker bil - uden tvivl.
>
> > Måske skulle man hoppe på sådan en engang.
>
> Jep - det kunne jeg selv finde på.
>
> > Kommentarer?
>
> Fed vogn - men 530d´eren er at foretrække til enhver tid.
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Som sagt er autocar selv overraskede, hvis du finansierer, kan vi da finde
ud af det...

Mvh.

Frederik



Frederik (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 21-10-04 20:15


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in message
news:4177ffdd$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Har set den måling i mange britiske og amerikanske blade. Kan den ikke
> have
> > et andet gear der går til 96 km/t.
>
> Jo, det kan den godt - men den står til at være langsommere end den nye
530d
> i alle accelerationsdiscipliner. Samtidig har den kun lidt mere end halvt

> meget drejningsmoment.
>
> Jeg forstår derfor ikke opgivelserne - og at 528´eren skulle være
hurtigere.
>
> > Der er et eller andet ved den 528i, det var en af mine yndlingsbiler i
> > gymnasiet da den kom ud, 1996 tror jeg.
>
> Ja, det er en hamrende lækker bil - uden tvivl.
>
> > Måske skulle man hoppe på sådan en engang.
>
> Jep - det kunne jeg selv finde på.
>
> > Kommentarer?
>
> Fed vogn - men 530d´eren er at foretrække til enhver tid.
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>

Angående opgivelser og målinger:

http://www.autozeitung.de/vergleichstest/3er_vergleich/vergleichstest3_2.php
?id=743&tb=8&current=2

Bemærk hvor tætte de 3 er. Det er helt vildt. Illustrerer godt, hvordan en
bil laves til at passe i et segment

Og se så hvor meget hurtigere Bimsen er på banen.

Mvh.

Frederik



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 21:44

> Bemærk hvor tætte de 3 er. Det er helt vildt. Illustrerer godt, hvordan en
> bil laves til at passe i et segment

Enig..

> Og se så hvor meget hurtigere Bimsen er på banen.

Jep - imponerende....!

--
/Jan W Nielsen



Thomas H. (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-10-04 07:31


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:41780a9b$0$249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og se så hvor meget hurtigere Bimsen er på banen.


Det er bimmerne næsten altid i sammenligningstest, de bliver altid betragtet
som de mest sporty, mens mercerne vinder som mest komfortable, og jeg tror
det er farligt for dem at lave om på det, for deres kundegrupper VIL nok ha'
det sådan



[8260]Anders Olesen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 21-10-04 19:26

> > Den hurtigste er 528'eren, hvilket egentlig overrasker mig lidt.
>
> Det må være en fejl.
>
Hvorfor egentlig?
Det er jo en diskussion der har været i gruppen flere gange, men jeg er
ihvertfald af den overbevisning at det eneste der betyder noget for hurtig
acceleration er effekt, og ikke moment. En benzinbil med et højere
vægt/effekt forhold end en diesel er (igen så vidt jeg ved) også hurtigere
end diesel'en, det kræver bare at man gider geare ned når man skal overhale.
Mvh
Anders O



Ukendt (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-04 07:58

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4177bb45$0$214$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> E39 528i
>
> How fast?
> 0-60mph 6.8 sec
> 0-100mph 18 sec
> 30-70mph 6.5 sec
> 0-400m 15.3/93 sec/mph
> Top speed 142 mph
>
> E60 530D
>
> How fast?
> 0-60mph 7.2 sec
> 30-70mph 7 sec
> 0-400m 15.7/90 sec/mph
>
> Alfa Romeo 156 2,4 JTD
>
> How fast?
> 0-60mph 7.6 sec
> 0-100mph 20.4 sec
> 30-70mph 7.2 sec
> 0-400m 16.4/90 sec/mph
> Top speed 134 mph

0-60mph - 7,7s
0-100mph - 18,0s
30-70mph - 7,1s
0-400m - 16,0/91 sec/mph
Top speed 145mph / 147 mph

Hvad skal man så med en stor dyr fin ny bil, når ens gamle skrammel kasse
næsten kan følge med? ;)

--
Mvh Bjørn, legebarn
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Frederik (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 22-10-04 09:20


"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
news:4178aee1$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:4177bb45$0$214$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > E39 528i
> >
> > How fast?
> > 0-60mph 6.8 sec
> > 0-100mph 18 sec
> > 30-70mph 6.5 sec
> > 0-400m 15.3/93 sec/mph
> > Top speed 142 mph
> >
> > E60 530D
> >
> > How fast?
> > 0-60mph 7.2 sec
> > 30-70mph 7 sec
> > 0-400m 15.7/90 sec/mph
> >
> > Alfa Romeo 156 2,4 JTD
> >
> > How fast?
> > 0-60mph 7.6 sec
> > 0-100mph 20.4 sec
> > 30-70mph 7.2 sec
> > 0-400m 16.4/90 sec/mph
> > Top speed 134 mph
>
> 0-60mph - 7,7s
> 0-100mph - 18,0s
> 30-70mph - 7,1s
> 0-400m - 16,0/91 sec/mph
> Top speed 145mph / 147 mph
>
> Hvad skal man så med en stor dyr fin ny bil, når ens gamle skrammel kasse
> næsten kan følge med? ;)
>
> --
> Mvh Bjørn, legebarn
> Opel Vectra A CDX '94
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
>

Overleve?



Ukendt (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-10-04 10:27


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4178c2b0$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> news:4178aee1$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Hvad skal man så med en stor dyr fin ny bil, når ens gamle skrammel kasse
>> næsten kan følge med? ;)
>>
>
> Overleve?
>

Bare rolig - jeg har airbags ;)


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Frederik (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 22-10-04 19:52


"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
news:4178d1aa$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:4178c2b0$0$237$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
> > news:4178aee1$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> >> Hvad skal man så med en stor dyr fin ny bil, når ens gamle skrammel
kasse
> >> næsten kan følge med? ;)
> >>
> >
> > Overleve?
> >
>
> Bare rolig - jeg har airbags ;)
>
>
> --
> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A CDX '94
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
>

Ellers en rimelig undseelig bil, du må da overraske nogle stykker?

Mvh.

Frederik



Ukendt (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-04 15:11


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:417956e8$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> > --
> > Mvh Bjørn,
> > Opel Vectra A CDX '94
> > http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
> Ellers en rimelig undseelig bil, du må da overraske nogle stykker?

Det er lige præcis dét jeg synes er sjovt

Jeg har før haft biler hvis "udseende overstråler motorens egenskaber", har
da også overvejet at gejle Vectraen en del - men det bliver ved tænkerne og
kronerne bliver nok lagt under motorhjelmen i stedet, hvis jeg da
overhovedet kommer i gang


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1






Thomas H. (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 21-10-04 14:38


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:4177b30e$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> 530´eren er med sine 58 km/t ved 1000 o/min i sjette gear noget højere

Og 69 i automatgearversionen



[8260]Anders Olesen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 21-10-04 19:29

> > ...det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
> > plejer da at være testen
>
> Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
> totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.
>
Personligt synes jeg nærmere det er de her "in-gear" tests, der er
underlige. Det der interresserer mig er hvor hurtigt jeg kan komme forbi en
lastbil, ikke om det foregår i 2., 3., 4. eller 5. gear. De meget
almindelige accelerationsmålinger i topgear synes jeg er lidt ubrugelige,
jeg kunne aldrig finde på at overhale på landevej i 5. gear.
Mvh
Anders O



Martin Vollert (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-10-04 02:35


"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> wrote in message news:41780005$0$22697$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>> > ...det var da en underlig test, sikker på du ikke mener i 5. gear, det
>> > plejer da at være testen
>>
>> Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
>> totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.
>>
> Personligt synes jeg nærmere det er de her "in-gear" tests, der er
> underlige. Det der interresserer mig er hvor hurtigt jeg kan komme forbi en
> lastbil, ikke om det foregår i 2., 3., 4. eller 5. gear. De meget
> almindelige accelerationsmålinger i topgear synes jeg er lidt ubrugelige,
> jeg kunne aldrig finde på at overhale på landevej i 5. gear.

Lige præcis, det er kun det diesel fanatiker snakker om, og om jeg skal gå en pin
eller to ned i en overhalning betyder ikke en skid, men det er der jeg stikker fra
div diesel biler.
Men det er nok fordi diesel folk er så nærige at de ikke tør skifte gear, tænk hvis
deres gennemsnit kom under 15 km/l.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16442
Ford klub Danmark Medl:2113.



Henrik B. (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-10-04 08:33


"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:41780005$0$22697$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

>> Det må det være - hvis ikke dieselbilerne er så højt gearet, at de kvæles
>> totalt i 5. gear ved så lav hastighed, så vinder de´uden tvivl.
>>
> Personligt synes jeg nærmere det er de her "in-gear" tests, der er
> underlige. Det der interresserer mig er hvor hurtigt jeg kan komme forbi
> en
> lastbil, ikke om det foregår i 2., 3., 4. eller 5. gear. De meget
> almindelige accelerationsmålinger i topgear synes jeg er lidt ubrugelige,
> jeg kunne aldrig finde på at overhale på landevej i 5. gear.

Det gør jeg 9 ud af 10 gange. Hvorfor gear'e ned, når det alligevel er
overstået hurtigere end ved alm. familiepotter.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-04 08:44

On Sat, 23 Oct 2004 09:33:04 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>
>"[8260]Anders Olesen" <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en meddelelse
>news:41780005$0$22697$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
>> lastbil, ikke om det foregår i 2., 3., 4. eller 5. gear. De meget
>> almindelige accelerationsmålinger i topgear synes jeg er lidt ubrugelige,
>> jeg kunne aldrig finde på at overhale på landevej i 5. gear.
>
>Det gør jeg 9 ud af 10 gange. Hvorfor gear'e ned, når det alligevel er
>overstået hurtigere end ved alm. familiepotter.

Hvis man nu er nødt til at geare ned, så gør man da bare det
Saxoen skulle da et eller to gear ned, hvis ikke der var meget god
plads. Nu skal jeg nok vænne mig til noget andet Jeg tror at
årsagen til, at man lægger så meget vægt på, om bilerne kan overhale i
højgear er, at rigtig mange bilister ikke skifter ned. Det har jeg
såmænd selv oplevet, at sætte efter en A6 2,4 i en overhaling med
Saxoen og så være nødt til at slippe igen, fordi der enten ikke blev
givet gas eller mere sandsynligt ikke gearet ned. Så hurtig var
Saxoen nemlig heller ikke
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Ukendt (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-10-04 15:15


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:417a092c$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > jeg kunne aldrig finde på at overhale på landevej i 5. gear.
>
> Det gør jeg 9 ud af 10 gange. Hvorfor gear'e ned, når det alligevel er
> overstået hurtigere end ved alm. familiepotter.

Personligt gearer jeg også ned - helt klart....

Du har mere moment end mig, og du behøver ikke geare ned for at fange det -
min skal helst over 4.000 rpm...

Jeg har en kammy, der også kører Vectra - hans elastik er strammet lidt
op... Han rykker mig med lethed, sidste weekend jordede han mig og en anden
kammy der kører Vectra 4x4 Turbo (204hk)... Turboen blev flået ned i gear,
og der blev trykket godt til... Kim, der kører den anden Vectra gearede end
ikke ned, men stak fra fra 160 og opefter...

Dælme en flad fornemmelse at sidde med 200hk, flå i gearstangen, og må vinke
farvel ud af forruden...

Jeg har heller ikke lagt mærke til at Kim gearer ned endnu... - og jeg vil
SÅ gerne have en kopi af hans motor :)


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1






Henrik B. (24-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 24-10-04 17:33


"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
news:417a6756$0$22678$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

>> Det gør jeg 9 ud af 10 gange. Hvorfor gear'e ned, når det alligevel er
>> overstået hurtigere end ved alm. familiepotter.
>
> Personligt gearer jeg også ned - helt klart....
>
> Du har mere moment end mig, og du behøver ikke geare ned for at fange
> det -
> min skal helst over 4.000 rpm...



--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Ukendt (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-04 12:39


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:417bd934$0$60123$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> news:417a6756$0$22678$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>> Personligt gearer jeg også ned - helt klart....
>>
>> Du har mere moment end mig, og du behøver ikke geare ned for at fange
>> det -
>> min skal helst over 4.000 rpm...
>
>

Hvad ligger din af nm std?


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Henrik B. (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-10-04 13:08


"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
news:417ce512$0$84705$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>>> Du har mere moment end mig, og du behøver ikke geare ned for at fange
>>> det -
>>> min skal helst over 4.000 rpm...
>>
>>
>
> Hvad ligger din af nm std?

Opgivet 330 Nm, målt 370 Nm. Og det ved 2400 rpm.

--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste