Grrrrr...
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 20-10-04 22:30

Kører jo i en gammel Fiesta på arbejde i dag. På vejen er der et vejarbejde
hvor der er ca 15 meter med kun 1 spor farbart på alm lande vej. På begge
side står der skilte med sort og rød pil for hvem der har forkørsels ret.

3 gange på en uge har jeg nu oplevet at komme fra den side med forkørselsret
og oplevet fgl:

1. gang: nyere golf, ung mand, mobiltelefon-snakker, KØRER UD i
indsnævringen på trods af at jeg var tydeligt tæt på. Han synes jeg er en
idiot så han dytter vildt.

2. Samme scenarie dog udskiftet med en nyere Passat, en lidt ældre mand og
en fuck-finger i stedet.

3. Idag, Nyere Primera. ca 30-årig mand, IGEN mobiltelefon. Her var jeg
endda HELT henne ved indsnævringen så jeg måtte bremse helt op da jeg indså
at heller ikke ham her gad holde tilbage. Han kunne lige akkurat kante sig
udenom - med hornet i bund seføli.

Jeg tror sgu de tænker "Nå det er bare en lille orm i en old-fiesta" - " Det
er sikkert en gammel morfar så han stopper nok" - "Ellers får han jo bare
fingeren og hornet for jeg har en meget større og dyrere bil"
'
Næste gang kører jeg sgu ind i sporet og stopper så de ikke kan komme forbi.
Så må idioterne jo se om de kan finde bak-gearet. - Og holde øje med
skiltningen næste gang...

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 22:48

"Martin / Fårevejle" <Jadahva@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1. gang: nyere golf, ung mand, mobiltelefon-snakker, KØRER UD i
> indsnævringen på trods af at jeg var tydeligt tæt på. Han synes jeg er en

Han kører jo VW, så han har vel forkørselsret.......
Du kører jo trods alt kun Ford, de er jo placeret ret langt nede i
fødekæden.

> 2. Samme scenarie dog udskiftet med en nyere Passat, en lidt ældre mand og
> en fuck-finger i stedet.

Igen en VW...... erkend din plads i hierakiet.

> [...]
indså
> at heller ikke ham her gad holde tilbage. Han kunne lige akkurat kante sig

Tjahhh, jeg forstår din harme, jeg ville sq* heller ikke holde tilbage for
en Nissan.
Ikke engang i en Ford.

> [...]
forbi.
> Så må idioterne jo se om de kan finde bak-gearet. - Og holde øje med

*LOL* jeg kunne ikke dy mig.

Anyway, jeg færdes hver dag på vejene i jobbet, og ser desværre mange tåber
hverdag, mange med en en mobilos på øret, og desværre også mange +3500 kg.
(= livsfarligt våben) der kører med hjernen godt begravet i handskerummet.
Hvad skal jeg sige - boller fra Kohberg...

Jeg kan kun anbefale den lettere hovedrystende afventende/overbærende
attitude, for der er virkelig mange tåber der ude.
Pas på dig selv.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-10-04 23:04

> [...]
>
> Jeg kan kun anbefale den lettere hovedrystende afventende/overbærende
> attitude, for der er virkelig mange tåber der ude.

Nu færdes du vel også meget omkring idioternes holdeplads # 1 -
Limfjordstunnellen, ikke?

Der kommer man helt sikkert ikke igennem uden at se et utal af
mærkelige/farlige/forkerte handlinger. F.eks. bliver jeg næsten altid
overhalet når jeg inden tunnellen kører 90km/t som man må, for så senere at
overhale dem der lige har overhalet mig, når de når tunnellen og endeligt
opdager, at man kun må køre 90km/t, hvorefter de så kører 80 som
kompensation...

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 23:19

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4176e0de$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> overhale dem der lige har overhalet mig, når de når tunnellen og endeligt
> opdager, at man kun må køre 90km/t, hvorefter de så kører 80 som

Nåh ! jeg troede kun det var mig der havde bemærket det, sjældent er der
samlet så meget idioti på een gang, og så ovenikøbet hver morgen.
Og hvor er politiet så, her er virkeligt basis for lettjente penge, næsten
hver dag ser jeg en eller anden tåbe der holder stille på tilkørslen fra
Høvejen / Hjørring motorvejen og blinker til venstre for at komme ind over
fuldt optrukken istedet for at glide med flette banen.

Jaaaamen.

/Claus

Fra : Mogens

Dato : 21-10-04 17:43

> Han kører jo VW, så han har vel forkørselsret.......
> Igen en VW...... erkend din plads i hierakiet.

Dine antydninger gælder åbenbart ikke overalt i landet.
Hér hvor jég bor, er det heldigvis således, at VW'erne
har deres plads i højresporet!

> vwfanatic

Deri må man gi' dig ret! :)

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-10-04 22:51

Martin / Fårevejle wrote:
> [...]
> Næste gang kører jeg sgu ind i sporet og stopper så de ikke kan komme forbi.
> Så må idioterne jo se om de kan finde bak-gearet. - Og holde øje med

Det lyder da som nogle seriøse tåber du har mødt der i trafikken. Du
burde næsten prøve at gøre som du foreslår, men du skal nok være villig
til at få skrammet bilen lyder det til... :-/

Det er dog en kendt sag at folk som bevidst bryder reglerne gerne
optræder agressivt for at skræmme modparten. Det virker dog ikke altid
og så kan det vidst gå helt galt...

Hører dog gerne om hvad du finder på

mvh Bernhard

Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-10-04 22:56

> [...]
> er sikkert en gammel morfar så han stopper nok" - "Ellers får han jo bare
> fingeren og hornet for jeg har en meget større og dyrere bil"

Ja det er en pudsig stenalder/neandertaler-mentalitet, den der med at
færdselsloven gælder mest for dem med de mindst prestigefyldte biler. Gennem
de sidste to måneder har jeg kørt i en del forskellige biler og det er
pudsigt at observere, hvordan man lettere bliver kanøflet i en lille bil
fremfor når man kører i en stor.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-10-04 08:24

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
>. Gennem
> de sidste to måneder har jeg kørt i en del forskellige biler og det er
> pudsigt at observere, hvordan man lettere bliver kanøflet i en lille bil
> fremfor når man kører i en stor.

Subscribe!
Da jeg kørte rundt i en gammel passat st. car holdte folk pludselig tilbage
i rundkørslen istedet for at køre ud foran. Da jeg fik pegøjen tilbage var
problemet der igen - folk kører bare ud foran en igen..

Nogle gange ønsker jeg mig bare en gammel smadrekasse så jeg kunne være
fuldstændig ligeglad med buler - så kunne folk fandeme bare lære at holde
tilbage.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 08:46

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse

> Nogle gange ønsker jeg mig bare en gammel smadrekasse så jeg kunne være
> fuldstændig ligeglad med buler - så kunne folk fandeme bare lære at holde
> tilbage.

Eller en gl. beskidt 4x4, den har en høj "respekt-værdi" ;).

Fra : Robert Andersen

Dato : 21-10-04 10:14

> Eller en gl. beskidt 4x4, den har en høj "respekt-værdi" ;).
*G* ja, da jeg var udsendt til Kosovo opdagede jeg hvor bange folk kan
blive for en 4x4, i dette tilfælde forsvarets Merdedes GD (dejlig æske,
ku godt tænke mig en som legetøj en dag) Albanerne dernede kører oftest
i biler som er impoteret fra Tyskland (med eller uden den tyske ejers
godkendelse :o/ ) så kasko havde de jo ikke meget af, og 1,9 ton tysk
stål laver effektive buler.

/Robert Andersen

Fra : Robert Andersen

Dato : 21-10-04 10:19

så kasko havde de jo ikke meget af, og 1,9 ton tysk
stål laver effektive buler.

Hov, der løj jeg vidst, en GD vejer 2,7 ton (!!)
http://www.armyvehicles.dk/merc240gd.htm

OT: Hvor meget mon sådan en fætter går for på hærens auktion ? og hvad
kan afgiften løbe op i ? - bliver lige nostalgisk of får lyst til at
købe een

/Robert Andersen

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 21-10-04 11:41

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgiften løbe op i ? - bliver lige nostalgisk of får lyst til at købe een

Arrhhh....rolig nu, de smadderkasser er da ikke ret meget værd, når man nu
tænker på hvordan de er blevet kørt....?

Mvh Jacob
KFOR 9 - IRAQ 4

Fra : Robert Andersen

Dato : 21-10-04 11:49

> Arrhhh....rolig nu, de smadderkasser er da ikke ret meget værd, når
> man nu tænker på hvordan de er blevet kørt....?

Nøøh, der findes jo eksemplarer der _meget_ hærgede og nogle der er fine
nok, ved dog ikke i hvilken stand de er autkioneres bort er i.
Har kørt i een der havde kørt +500kkm, der stadig hang sammen, bevares
kunne se at der var skiftet nogle ting rundt omkring, men det meste af
bilen havde trillet den halve mio km.

/Robert Andersen
KFOR II + IV

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 21-10-04 13:02

> [...]
> Har kørt i een der havde kørt +500kkm, der stadig hang sammen, bevares
> kunne se at der var skiftet nogle ting rundt omkring, men det meste af

+500kkm ?? Det var sgu da en sjat alligevel......
Men jo, tænker man på hvordan de bliver kørt, holder de da rimelig
godt.......

Mvh Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-10-04 19:14

On Thu, 21 Oct 2004 12:48:51 +0200, "Robert Andersen"
<rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote:

> [...]
>Har kørt i een der havde kørt +500kkm, der stadig hang sammen, bevares
>kunne se at der var skiftet nogle ting rundt omkring, men det meste af

De bliver som regel auktioneret væk når at deres reparationsomkostninger
begynder at ahve nået et vidst niveau
Flemming Jacobsen

Fra : Jimmy

Dato : 21-10-04 12:31

> [...]
>
> OT: Hvor meget mon sådan en fætter går for på hærens auktion ? og hvad
> kan afgiften løbe op i ? - bliver lige nostalgisk of får lyst til at

Køb en Unimog, den flytter man sig for.

/J.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-10-04 16:23

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote in message
> så kasko havde de jo ikke meget af, og 1,9 ton tysk
> stål laver effektive buler.
>
> Hov, der løj jeg vidst, en GD vejer 2,7 ton (!!)
> http://www.armyvehicles.dk/merc240gd.htm

Og hele imponerende 72heste
Det var dælme ikke meget til sådan en bunke blik :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-10-04 14:24

En helt masse bits fra Robert Andersen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> OT: Hvor meget mon sådan en fætter går for på hærens auktion ? og hvad
> kan afgiften løbe op i ? - bliver lige nostalgisk of får lyst til at
> købe een

En af mine bekendte fik en der havde kørt på Bornholm for omkring 30kkr
(svjh). Den var i ret pæn stand, og da han havde hevet bagsædet ud og fået
den på gule plader og lavet lidt små reparationer mener jeg at han endte med
i alt at have postet ca. 60kkr i dyret.
Der er i øvrigt fantastisk stor forskel på køretøjerne fra forsvaret. Jeg fik
af en kørselsleder (en person der har ansvaret for reparation, brug m.m. for
flere køretøjer) på et tidspunkt at vide at man skal ungå de værnepligtstunge
steder i Hæren og holde sig til (især) Flyvevåbnet og Søværnet (især dem fra
Grønland og Færøerne) samt Bornholm. Desværre er HMAK ikke altid lige villig
til at oplyse hvor et givent køretøj har gjort tjeneste, men i mange tilfælde
skulle det ikke være umuligt at finde ud af.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Life is about dominating people"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 21-10-04 19:13

On Thu, 21 Oct 2004 09:24:08 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogle gange ønsker jeg mig bare en gammel smadrekasse så jeg kunne være
>fuldstændig ligeglad med buler - så kunne folk fandeme bare lære at holde

Det gør folk også når at man kører i firmabiler.
Flemming Jacobsen

Fra : Brizz

Dato : 21-10-04 09:37

>Gennem
> de sidste to måneder har jeg kørt i en del forskellige biler og det er
> pudsigt at observere, hvordan man lettere bliver kanøflet i en lille bil
> fremfor når man kører i en stor.

Ja jeg har tit heller ikke nogen problemer når jeg kommer i scaniaen. Når de
andre har vigepligten tøver jeg ikke med at køre frem og antyde jeg holder
ikke tilbage. Men det gør de andre så sandelig! men oplever tit det andet
når jeg kører i passaten. Tror sq snart jeg vil have mig en XC90

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Elbarto

Dato : 21-10-04 13:05

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4176dec9$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
> Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Størst kommer først
En ældre bil med lidt buler osv. i plejer folk at holde til bage for

Elbarto
OZ3BTO

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-10-04 20:03

> [...]

>de sidste to måneder har jeg kørt i en del forskellige biler og det er
>pudsigt at observere, hvordan man lettere bliver kanøflet i en lille bil

Så skulle du prøve at tøffe rundt i en gammel blå Opel Record - du ved
en typisk bedstefar_blød_hat bil

Folk tror de på motorvejen bare kan vifte sådan en ind til højre hvis
det passer dem - skide være med at højresporet er fyldt med lastbiler.

I morges blev jeg sgu' så gal på en spade (i en Passat) - at jeg
besluttede mig for at give idioten igen af samme mønt.

Jojo - temmeligt tåbeligt gjort, men hold kæft han blev nervøs, da jeg
med 175 "stadig hang fast i hans anhængertræk" (*1) , og blinkede med
lys/visker/vasker

Det var lidt synd for ham, at jeg også skulle til Sorø, og kom først
hen til motorvejsfrakørslen.

(*1 skal ikke tages *helt* bogstaveligt)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 22-10-04 20:26

> [...]
>

> Det var lidt synd for ham, at jeg også skulle til Sorø, og kom først
> hen til motorvejsfrakørslen.
>
> (*1 skal ikke tages *helt* bogstaveligt)

Ja det er sq en pudsig hjernedød mentalitet. Kan også huske en gang hvor jeg
netop havde passeret grænsen ved Padborg og var på vej nordpå. Det gik
afsted med 130km/t og jeg kom rask forbi alle de lastbiler, som fyldte op i
højre spor. En klovn i en Mondeo mente dog, at han havde mere ret til at
køre i venstre spor end jeg havde, så han blinkede og kørte med alt for kort
afstand. Så jeg trak ind, ud bag Mondeoen, lossede VTS'en i 4. gear og
skubbede klovnen hele vejen op ad næste frakørse . Ikke specielt korrekt,
men man er vel også kun et menneske?

Fra : Mogens

Dato : 22-10-04 20:41

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41795ed0$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> En klovn i en Mondeo

Sådan een mødte jeg også idag og han gav ikke op
før vi holdt hjemme i min "indkørsel" - og det først
efter at han havde tændt et blåt blink!

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-10-04 22:23

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev :

>Sådan een mødte jeg også idag og han gav ikke op
>før vi holdt hjemme i min "indkørsel" - og det først
>efter at han havde tændt et blåt blink!

Nåehhhh - sådan en som jeg kørte foran, og blev pisset over at jeg
tændte mit tåbebaglys ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 06:22

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Nåehhhh - sådan en som jeg kørte foran, og blev pisset over at jeg
> tændte mit tåbebaglys ?

Hvad havde du gang i?

Fra : Peter

Dato : 23-10-04 09:11

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad havde du gang i?

Og hvad havde *du* gang i?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 09:22

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad havde *du* gang i?

Jeg kørte for stærkt i en 70 km/t zone
(86 km/t jvf. betjenten).

Den sorte Mondeo var total anonym - ingen antenner,
kamera eller andre lignende kendetegn. Chaufføren
var i lys jakke, indtil han stoppede mig. Så havde han
uniform på!

Som altid sprang jeg ud af bilen med kørekortet i
hånden, og da jeg havde blæst i "ballonen", der viste

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-10-04 18:26

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> kamera eller andre lignende kendetegn. Chaufføren
> var i lys jakke, indtil han stoppede mig. Så havde han

En strømer på vej hjem fra arbejde måske?

> Som altid sprang jeg ud af bilen med kørekortet i
> hånden, og da jeg havde blæst i "ballonen", der viste
> en promille på 0.0, sagde han blot go' week-end :)

Dvs der blev heller ikke slidt på bødehæftet?

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM - nu med 266mm bremser

Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 18:45

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:417a943f$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> En strømer på vej hjem fra arbejde måske?

Nope - vi er ofte udsat for "deres" køren
frem og tilbage på vor lokale hig way.
Det ér deres job...

> Dvs der blev heller ikke slidt på bødehæftet?

Nix - dét gjorde der ikke :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-04 20:40

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> [...]
>
> Folk tror de på motorvejen bare kan vifte sådan en ind til højre hvis
> det passer dem - skide være med at højresporet er fyldt med lastbiler.

Din Rekord er simpelt hen for pæn, min ligner en jeg har stjålet, og jeg
oplever sjovt nok ikke helt det samme, eller måske ligner jeg bare ikke en
man lægger sig ud med.

Og dog, hvis jeg kører Scania, Setra eller noget andet stort, er folk LIDT
mere tilbageholdende

175 ? det må have været dækmonteringen

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-10-04 22:22

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Din Rekord er simpelt hen for pæn, min ligner en jeg har stjålet....

Pæn og pæn - well, den ser da sådan nogenlunde hel ud ;)

>og jeg oplever sjovt nok ikke helt det samme, eller måske ligner jeg bare ikke en
>man lægger sig ud med.

Se - det er jo svært at se når man kører bagved folk ;)

>Og dog, hvis jeg kører Scania, Setra eller noget andet stort, er folk LIDT
>mere tilbageholdende

Jeg ved ikke hvad der stikker folk ;(

Og min tese, om at folk ville tage blinklysreglen til sig, som en
slags frit_lejde, til bare at braldre ud i næste vognbane, den holder
vist fint stik iflg. de poliser jeg kender.....

>175 ? det må have været dækmonteringen

Hva' er det for babysutter ?

min GPS, har da klokket kassen til 180, på plan vej, det er jo ikke
den gamle maskine der ligger ombord mere.....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-04 22:35

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> min GPS, har da klokket kassen til 180, på plan vej, det er jo ikke
> den gamle maskine der ligger ombord mere.....

Det tror jeg nu også at min kunne vende, men jeg tør ikke prøve.
Det er stadig massere af kraft ved 135Km/h

Men dog stadigvæk 2L med karburator?

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-10-04 23:24

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Det tror jeg nu også at min kunne vende, men jeg tør ikke prøve.
>Det er stadig massere af kraft ved 135Km/h

>Men dog stadigvæk 2L med karburator?

joeh - men ikke std. knast - anden knast, og omdysning gav 15 hypper
ekstra

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-04 23:52

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> joeh - men ikke std. knast - anden knast, og omdysning gav 15 hypper
> ekstra

Aha, altså det samme som en 2,2I

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 11:49

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev

>Aha, altså det samme som en 2,2I

Ja - i ydelse.

Min plan var først at kyle en sekser i maskinrummet, men de er ganske
enkelt uøkonomiske, så det bliver nok en Omega maskine.

man får dem jo kastet i nakken alle vegne - maskinen holdetr, man
karossen - uff da ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 11:50

> Min plan var først at kyle en sekser i maskinrummet, men de er ganske
> enkelt uøkonomiske, så det bliver nok en Omega maskine.

Jep - de er meget økonomiske.
Jeg har i denne weekend listet omkring i det nord-
sjællandske for at se på brugte BMW E30 R6 til junior.
I den forbindelse har min Omega3.0i-24 kørt over 12 km/l !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-10-04 12:09

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> Ja - i ydelse.
>
> Min plan var først at kyle en sekser i maskinrummet, men de er ganske
> enkelt uøkonomiske,

>er du klar over hvor langt sådant et topstykke er? Da jeg så netop sådan et
for nyligt, gik tanken mere på amerikaner end tyskerbil.

> så det bliver nok en Omega maskine.

Jeps Omegaen er lidt mere økonomisk, men ligger nogte at det ikke også i en
lidt lavere CV værdi?

> man får dem jo kastet i nakken alle vegne

Hmm. hvor skal jeg vende nakken hen?

Forresten er der nu også den lille detalje med at strømfordeleren nemt
kommer til at blive aldeles utilgængelig, men nårh ja det er den jo også i
Omegaen.

- maskinen holdetr, man
> karossen - uff da ;)

Ja det er skræmmende eksempler jeg har set.

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 15:38

>for nyligt, gik tanken mere på amerikaner end tyskerbil.

Det er langt - meget langt ;)

>Jeps Omegaen er lidt mere økonomisk, men ligger nogte at det ikke også i en
>lidt lavere CV værdi?

Både deri, og i den elektroniske styring af motoren

Jeg ved jo hvor trælst en VaraJet II er at optimere, men kæler man for
den, er de 12-13 på literen hjemme (med min kørestil) - med en træls
VaraJet, snakker vi 7-8

>Hmm. hvor skal jeg vende nakken hen?

Jeg har lige fået en oppe i vendelbo'ernes land, for 3 flovmænd

>Forresten er der nu også den lille detalje med at strømfordeleren nemt
>kommer til at blive aldeles utilgængelig, men nårh ja det er den jo også i
>Omegaen.

Man piller sgu da bare autoradioen ud, og klarer det *den* vej ;)

> - maskinen holdetr, man

>Ja det er skræmmende eksempler jeg har set.

Jep - Der er sgu' flere Rekorder på vejene, end Omega'er snart -
Weird !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 20-10-04 23:03

> [...]
> side står der skilte med sort og rød pil for hvem der har forkørsels ret.

1. Det hedder ikke forkørselsret - men at de andre har vigepligt.

2. Hvis der på begge sider står skilte med sort og rød pil, er der noget
galt med skiltningen på stedet.
Det ene skilt skal være rundt med en sort pil nedad og rød pil opad. Det er
vigepligtstavlen der oplyser, at dem der kører hen i mod skiltet skal holde
tilbage for modkørende.
Det andet skilt skal være et blåt firkantet oplysningskilt med en rød pil
nedad og en hvid pil opad - skiltet oplyser, at modkørende færdsel skal
holde tilbage.

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=4875

Det er i øvrigt en "kendt fejl" at det runde vigepligtskilt bliver hængt op
på hovedet, så den røde pil vender nedad og den sorte opad. Hvem der skal
holde tilbage for hvem, bliver så lidt svært at afgøre, da begge bør holde
tilbage.

mvh
Bendt

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 21-10-04 20:17

> [...]
> Det andet skilt skal være et blåt firkantet oplysningskilt med en rød pil
> nedad og en hvid pil opad - skiltet oplyser, at modkørende færdsel skal

Det er fuldstændigt korrerkt, og det er også sådan de står. Skiltningen er
korrekt men folk fatter det ikke...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-10-04 17:38

"Martin / Fårevejle" wrote:

> [...]
> side står der skilte med sort og rød pil for hvem der har forkørsels ret.

Hvilken form har det skilt du møder, rundt eller firkantet? Man
har før hørt om at de har været placeret på hovedet og så viser
pilene ikke rigtigt.

--
Hygge..
Thomas