Motorstyring Mondeo
Fra : sorte

Dato : 20-10-04 18:12

Hej

Jeg har en Mondeo '99 med 1,8 zetec motor.

Når det har regnet eller været meget fugtigt i vejret har jeg problemer med
at motoren tager flere omdrejninger end nødvendigt. Ved opstart har den højt
omdrejningstal i tomgang og ved gearskift falder motoren ikke i omdrejninger
når jeg kobler ud - ret generende.

Er der nogen som har ideer til hvad problemet kan være (indtrængende fugt?)
?

På forhånd tak

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 18:37

"sorte" <mh4444@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omdrejninger
> når jeg kobler ud - ret generende.
>
> Er der nogen som har ideer til hvad problemet kan være (indtrængende

Det er IKKE fugt, men derimod en fejl ved motorstyringen. Det skyldes
sikkert en af sensorerne som leverer signaler til styringen. Hvis bare ET af
disse svigter så går den i nødprogram som netop får motoren til at køre op
på 3.000 RPM i hvert lyskryds (og folk tror at man er idiot).
En tur på værkstedet kan hurtigt afsløre hvilken af sensorene der fejler

--
Tom

Fra : sorte

Dato : 20-10-04 20:29

Tak for oplysningen, det må jeg få fikset ved næste værkstedsbesøg !

Hvordan kan det være at problemet kun opstår når det regner eller jeg har
været i vaskehal ?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 20:38

> Tak for oplysningen, det må jeg få fikset ved næste værkstedsbesøg !
>
> Hvordan kan det være at problemet kun opstår når det regner eller jeg har
> været i vaskehal ?

Det er vel fordi der kommer fugt i et af stikkene så den elektriske
forbindelse bliver dårlig.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 20:40

> "sorte" <mh4444@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel fordi der kommer fugt i et af stikkene så den elektriske
> forbindelse bliver dårlig.

hehe, det er lidt i strid med hvad jeg skrev først

--
Tom

Fra : sorte

Dato : 20-10-04 21:04

lidt fedt omkring sikket og så skulle det problem løst !?

er det er sted man selv kan komme til at smøre eller kræver det et
værkstedsbesøg ?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 21:18

> lidt fedt omkring sikket og så skulle det problem løst !?
>
> er det er sted man selv kan komme til at smøre eller kræver det et
> værkstedsbesøg ?

Hmm de er ikke så lette at komme til, men stikket til lambdasonden og
gaspot. samt luftmængdemåler kan man da godt prøve selv at gå efter.
Ellers mener jeg computeren logger de sidste fejl der har været så
værkstedet hurtigt kan sige hvilken der har fejlet.

--
Tom,

Fra : sorte

Dato : 20-10-04 21:30

Mange tak for hjælpen, værkstedet for lov at fikse fejlen ved næste besøg

Fra : Brian

Dato : 20-10-04 20:47

Hejsa

Tom skrev:

> hehe, det er lidt i strid med hvad jeg skrev først

Schhh... det er der sgu ingen der opdager

/Brian