Blinkende håndbremsekontrollampe på Golf I~
Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 20-10-04 17:45

Hej gruppe

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Min Golf III fra '94 er begyndt at flimre/blinke/lyse periodisk på
kontrollampen for håndbremsen, jeg synes ikke at massage af håndbremsen
ændrer på adfærden.
Er det en typisk fejl? og i så fald hvad?

Gode råd modtages inden jeg begynder at slagte hele bilen. (Det er s....
irriterende, især når det er mørkt).

På forhånd tak

Svend Åge

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 17:50

Svend Åge Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Gode råd modtages inden jeg begynder at slagte hele bilen. (Det er
> s.... irriterende, især når det er mørkt).

Ja, irriterende, men det er for din egen sikkerhed.

Det betyder nemlig, at bremsevæsken standen er for lille. Grunden til at den
blinker er, at den ligger lige på grænsen. Så se at få hæld noget
bremsevæske på, og du slipper med 99% sikkerhed for blinkeriet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian

Dato : 20-10-04 17:56

Hejsa

Morten Fruergaard skrev:

> [...]
> at den blinker er, at den ligger lige på grænsen. Så se at få hæld
> noget bremsevæske på, og du slipper med 99% sikkerhed for

Mon ikke det er lampen der lyser når håndbremsen er trukket, der lyser ?
Trods alt, har en Golf vel 2 seperate lamper

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 18:22

Brian telepaterede følgende til sin PC:
> Mon ikke det er lampen der lyser når håndbremsen er trukket, der
> lyser ? Trods alt, har en Golf vel 2 seperate lamper

Det ved jeg ikke. Jeg har da set mange biler fra efter Golf 2, som genbruger
denne lampe...

VED du, at den har to lamper?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 18:40

meddelelse news:41769ea1$0$77018$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian telepaterede følgende til sin PC:
>
> Det ved jeg ikke. Jeg har da set mange biler fra efter Golf 2, som
> genbruger denne lampe...
>
> VED du, at den har to lamper?

jeg ved det ikke (

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 20-10-04 18:45

Hejsa

Morten Fruergaard skrev:

> Det ved jeg ikke. Jeg har da set mange biler fra efter Golf 2, som
> genbruger denne lampe...

Har jeg så ikke. Det er noget uhensigtmæssigt at placere en oplysningslampe
i samme pære som en advarselslampe.

> VED du, at den har to lamper?

Nope.

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 19:06

Brian telepaterede følgende til sin PC:
> Har jeg så ikke. Det er noget uhensigtmæssigt at placere en
> oplysningslampe i samme pære som en advarselslampe.

Jeg tror nu, at det er meget normalt...
Det er ligefør jeg tror, at din også har, hvis du kigger efter i
instruktionsbogen..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian

Dato : 20-10-04 19:21

Hejsa

Morten Fruergaard skrev:

> Jeg tror nu, at det er meget normalt...
> Det er ligefør jeg tror, at din også har, hvis du kigger efter i
> instruktionsbogen..

Det har den ikke. Lampen for bremsevæske er en cirkel med
parantes udenom, og et ! inden i. Håndbremsen er magen til, men
med et P indeni cirklen.....

Det er jo så også en Opel, de har altid været gennemførte... både på
den positive og negative måde

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 19:37

Brian telepaterede følgende til sin PC:
> Det har den ikke. Lampen for bremsevæske er en cirkel med
> parantes udenom, og et ! inden i. Håndbremsen er magen til, men
> med et P indeni cirklen.....

OK.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-10-04 20:13

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev

> [...]
> med et P indeni cirklen.....
>
> Det er jo så også en Opel, de har altid været gennemførte... både på

Hmm. jeg skal åbenbart altid være anderledes, på min Rekord er der byttet om
på de 2 symboler.

Mvh.

Fra : Brian

Dato : 20-10-04 20:26

Hejsa

Uffe Ravn skrev:

> Hmm. jeg skal åbenbart altid være anderledes, på min Rekord er der
> byttet om på de 2 symboler.

Sådan er det også på mine forældres Astra, men det virker nu mere
korrekt at parkeringsbremsen er markeret med et P.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 22:33

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Sådan er det også på mine forældres Astra, men det virker nu mere
> korrekt at parkeringsbremsen er markeret med et P.
>
> /Brian

Det var dog en masse udenomsnak om Golf II og Opel Astra - manden spurgte
til en Goller III - skam jer.

Tjek bremsevædsken hvis den er for lav så efterfyld og tjek utætheder ved
bremseslanger capiler og bremsecylyndere.
Du har sikkert en utæthed som ikke skal ignoreres.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Paw Jensen

Dato : 21-10-04 05:54

> bremseslanger capiler og bremsecylyndere.
> Du har sikkert en utæthed som ikke skal ignoreres.

Eller også er klodserne ved at være slidt ned, så stemplerne skal længere
ud, hvilket "koster" vædske.
Hvis han efterfylder, hvad sker der så når nye klodser monteres ?
Korrekt, når stemplerne trykkes tilbage, så løber vædsken over, ud på
lakken, med lakskade til følge.

Paw

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 21-10-04 16:37

Hej Morten (og de andre)

Det hjalp at hælde en sjat bremsevædske på, tak for hjælpen!

Svend Åge

meddelelse news:41769725$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-04 22:09

Svend Åge Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Hej Morten (og de andre)
>
> Det hjalp at hælde en sjat bremsevædske på, tak for hjælpen!

Selv tak. Og skulle det være en anden gang...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : so

Dato : 23-10-04 09:50