Støddæmpere?
Fra : HKN

Dato : 20-10-04 12:26

Hej,

Konens bil, en Peugeot 405 fra -91, virker en smule træt i affjedringen
efterhånden. Jeg er blot i tvivl om det er bøsningerne, eller
støddæmperne/fjedre som er problemet.

Det kommer især til udtryk når der skiftes fra vinterdæk (185/65/14) til
alufælge (195/50/15). Det føles faktisk som om der slet ingen affjedring er!
Kører man bare over en rist, så føles det som om man kører henover en
kantsten - meget hårdt og kontant. Jeg er klar over at den lavere profil på
sommerdækket betyder noget, men ikke det hele i dette tilfælde.

Jeg skiftede bagbroen og bageste støddæmpere for 20k km siden, men det føles
ikke sådan! Det er selvfølgelig værst foran.

Mvh
Henrik