Ford escort bremser
Fra : Michael

Dato : 18-10-04 22:18

jeg monterede nye skiver foran på min ford escort anno 1988 fordi de
var skæve. Men allerede efter et halvt år er de skæve igen.... nogen
der kender noget til det???

Fra : Thomas H.

Dato : 19-10-04 08:41

"Michael" <sutmichaels@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> jeg monterede nye skiver foran på min ford escort anno 1988 fordi de
> var skæve. Men allerede efter et halvt år er de skæve igen.... nogen
> der kender noget til det???

Hehe, det var vist et kæmpe problem dengang, jeg havde i hvert fald samme
problem på min gamle Mk.III, og alle sagde at sådan var det bare - evt.
kunne man køre den skæve og så dreje den af bagefter, for så var
spændingerne ude, men jeg synes ikke det hjalp det store

Fra : Carsten P

Dato : 19-10-04 11:32

> [...]
> jeg monterede nye skiver foran på min ford escort anno 1988 fordi de
> var skæve. Men allerede efter et halvt år er de skæve igen.... nogen

Hej
Jeg har haft en escort mk 4 i 3½år ( med ventilerede skiver )og jeg havde
aldrig problemer med at skiverne blev skæve. Og jeg køre ikke blød hat og
cigar stil. Jeg skiftede skiver en gang ( slidt ned + syn ) og det var med
skiver fra Onkel Høyer. Ingen problemer.

Du skal være opmærksom på at når du har haft en lang eller hård nedbremsning
skal du huske ikke at side med bremsen i bund, da klodser vil hvile mod
skiven vil det give skæv afkøling af skiven og dette kan give skæve skiver.

Vh Carsten