Vandre tur i Sydnorge
Fra : JDS

Dato : 15-05-01 10:47

Hej Gruppe

Er der nogen der kan oplyse mig om hvad der er af gode vandremuligheder i
det sydligste norge. Det skal helst være meget tæt på en af færgevejene, da
jeg som studerende kun får råd til at cykle derop. Hvis nogen evt. har gode
erfaringer/råd om vandring i Jotunheimen eller Hardanger vidda (evt.
www-steder) så er jeg også interreseret.

På forhånd tak

/JDS

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-05-01 12:22

Jeg kan anbefale Jotunheimen, området omkring Gjendesøen er rigtigt godt at
vandre i og der går busser lige derop, fra Oslo!

Check f.eks. disse sider:

http://lynx.uio.no/jotunheimen.html
http://www.ifi.uib.no/student/hf/erlend/jotunh.htm
http://www.willassen.no/guide/omraader/jotun/rute.en.html
http://www.compsoc.man.ac.uk/~anthonyd/norway/aug97/index.shtml
http://home1.dknet.dk/pcdata/vandretur/

Fra : Inger Buchard

Dato : 16-05-01 23:12

Du skal kende
http://www.turistforeningen.no/codeland/
Her kan du hente turforslag, DNTs busruter til bl.a. Jotunheimen fra Oslo,
råd om fjeldture.
Eller finde frem til de lokale turistforeninger, f.eks. http://www.kot.no/ i
Kristianssand med deres lokale rutenet.
DNT har udgivet en turguide Til Fots i Fjellet med gode oversigtskort og
rutebeskrivelser. Den får man, hvis man er medlem af DNT, men må kunne lånes
på biblioteket.
Jeg har en lille turberetning fra Rondane på
http://home4.inet.tele.dk/ibuchard/medrygsk.htm

Inger