Beklædning
Fra : Frederik

Dato : 15-05-01 11:09

Jeg har lige fået min cykel, og kører faktisk stadig rundt i hverdagstøj
(dvs. vindjakke og jeans :/). Det er selvfølgelig ikke noget man føler sig
sikker ved, men jeg har ikke rigtig kunnet finde den rigtige kombination af
pris, kvalitet osv.
Selvom der ikke bliver vildt varmt herhjemme er der dog en vis forskel i
temperaturen, men kan det alligevel ikke lade sig gøre at benytte samme
mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?
Kan nogen anbefale et mærke, en model eller noget at gå efter? Jeg kom til
at købe en rimelig dyr hjelm, som har vist sig at have lidt meget vindstøj
(tror jeg nok, har kun prøvet få andre hjelme men de havde mindre), så jeg
har ikke lyst til at lave endnu et fejlkøb når det gælder tøj.
Sidste spørgsmål: Hvad gør i mht. ørepropper? De gule skumfiduser fra
apotekerne synes ikke at yde beskyttelse nok.
Vi ses derude! ;)

--
Frederik
Honda CB500

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-05-01 11:36

"Frederik" <dev@null.com> wrote in message
> [...]
sig
> sikker ved, men jeg har ikke rigtig kunnet finde den rigtige kombination
[ snip ]
> Kan nogen anbefale et mærke, en model eller noget at gå efter?

Frank Thomas, MotoLine eller Difi er prisbillige mærker, men af udmærket
kvalitet. Har lige købt bukser og jakke (Cordura - og begge dele med
udtageligt for, CE-beskyttelse på skuldre knæ og ) til min kæreste hos
Haasum MC for 3.000,-

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-05-01 11:40

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kvalitet. Har lige købt bukser og jakke (Cordura - og begge dele med
> udtageligt for, CE-beskyttelse på skuldre knæ og ) til min kæreste hos

Ups, jeg blev ikke helt færdig... here goes:

Frank Thomas, MotoLine eller Difi er prisbillige mærker, men af udmærket
kvalitet. Har lige købt bukser og jakke (Cordura - og begge dele med
udtageligt for, CE-beskyttelse på skuldre, knæ og albuer, samt skumgummi på
hofterne) til min kæreste hos Haasum MC for 3.000,-

Ørepropper:
Jeg købte nogle hos ear-care på messen i Herning og dem er jeg utrolig glad
for. De er lidt dyre, men er formstøbte og passer derfor perfekt til dine
ører. Læs mere på http://www.ear-care.dk

--
Adam
SV650S

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 15-05-01 19:48

> [...]
glad
> for. De er lidt dyre, men er formstøbte og passer derfor perfekt til dine

Hvad er dyrt ?

--

Claus
XJ600N '94

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Adam Christensen

Dato : 16-05-01 07:37

"Claus Lorentzen" <Lorentzen@xprivat.dk> wrote in message
> glad
>
> Hvad er dyrt ?

Ca. 800,-

--
Adam
SV650S

Fra : Thomas

Dato : 15-05-01 12:02

<cut>
> Selvom der ikke bliver vildt varmt herhjemme er der dog en vis forskel i
> temperaturen, men kan det alligevel ikke lade sig gøre at benytte samme
> mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?

Min oplevelse er at hvis du bare kører hele tiden og ikke holder i lange
køer eller vader rundt i byen, så kan det samme mc tøj bruges både sommer og
vinter.
Bevares.. det er måske lidt lunt om sommeren, men kører man bare 50 kmt, så
synes jeg ikke det er generende.

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-05-01 13:33

> [...]
> temperaturen, men kan det alligevel ikke lade sig gøre at benytte samme
> mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?
*snip*

Harj Frederik.
Først et stort tillykke med din nye cykel

Dernæst: Se at få muldvarpeskindet op af lommen, så du ikke kommer ind og
får salt i såret på sygehuset, hvis du vælter....

Arj - det jeg vil sige er, at se efter at få købt noget mc-kluns i en fart.
Jeg så ude hos Aagesen i sidste uge, at de har 3 forskellige Dainese
læderdragter hængende på tilbud endnu til 5.000.

Selv var jeg på udkig efter støvler derinde, men fandt desværre ikke noget
interessant - heller ikke hvad handsker angår :-/

Hvis du vælger Dainese går du ikke forkert i byen - har dog hørt lidt
dårligt om Frank Thomas med deres syninger. Ellers er Spidi, Spyke og IXS
gode alternativer.

Held & Lykke med handlerne

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 15-05-01 14:14

"Morten Christensen" <mochr@worldonline.dk> skrev i en meddelelse n
> Hvis du vælger Dainese går du ikke forkert i byen - har dog hørt lidt
> dårligt om Frank Thomas med deres syninger.

Jeg har et Frank Thomas- sæt og køber ikke det mærke igen. Jeg har bla
problemer med syninger og lynlåse, men FT er da bedre end en vindjakke
/cnn

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-05-01 15:09

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et Frank Thomas- sæt og køber ikke det mærke igen. Jeg har bla
> problemer med syninger og lynlåse, men FT er da bedre end en vindjakke

Jeg har FT bukser, handsker og jakke, og det er ikke bare lavpris, det er
urimeligt ringe. Jakken gik i stykker allerede få timer efter jeg havde købt
den, så den turde jeg ikke vælte med.
Frank Thomas er noget lort. Men det er selvfølgelig bare min mening...

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 15-05-01 15:58

On Tue, 15 May 2001 16:08:52 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Frank Thomas er noget lort. Men det er selvfølgelig bare min mening...

Næh også min )....Personlig tror jeg kun det er så udbredt fordi
det er Reinhardt der har importen,og tit indgår i pakkeaftaler,for så
billigt er det altså heller ikke.Af en eller anden grund er mærket
meget udbredt i UK forøvrigt og de er rimelig glade for det.Jeg har
haft 3 FT-ting, altsammen noget lort,så jeg tror næppe det bliver til
mere...

-M

Fra : Jesper FA

Dato : 15-05-01 19:57

Michael K.S. wrote:

> Næh også min )....Personlig tror jeg kun det er så udbredt fordi

Så er det ikke kun mig. Noget lort vil jeg dog ikke helt kalde det, men det
har da ikke levet op til mine forventninger eller hvad jeg har haft før af
andre mærker.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Christian Jensen

Dato : 16-05-01 12:15

Claus Rittig wrote:

> [...]
> den, så den turde jeg ikke vælte med.
> Frank Thomas er noget lort. Men det er selvfølgelig bare min mening...

Jeg har haft en FT jakke i 3½ år nu, og den er stadig vandtæt og hel i
alle syninger etc. Eneste problem har været velcroen, som måtte skiftes
nogle steder efter 2 år. Men jeg har også brugt den jakke stort set hver
dag i over 3 år = 1000 dage * af og på flere gange dagligt. Så jeg er
udmærket tilfreds med holdbarheden.

Christian Jensen

Fra : Rune Larsen

Dato : 16-05-01 13:50

"Christian Jensen" <chrjen@cphling.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft en FT jakke i 3½ år nu, og den er stadig vandtæt og hel i
> alle syninger etc.

Et familiemedlem havde et sæt "vandtætte" handsker fra FT.
Efter en længere tur i regnvejr var hans hænder ikke bare våde, men også
farvede fint mærkeblå... Og de holdt ganske glimrende farven de næste par
dage, til stor morskab for os andre

/Rune

Fra : Niels Drewes

Dato : 15-05-01 19:11

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.dk> wrote in message

> Jeg har et Frank Thomas- sæt og køber ikke det mærke igen. Jeg har bla
> problemer med syninger og lynlåse, men FT er da bedre end en vindjakke

> /cnn

Jep Frank Thomas er noget skod, jeg køber aldrig det mærke igen
Rukka derimod er godt, desværre lidt dyrt (R-Tech), blødt med aftagligt foer
i både bukser og jakke

Vh

Niels

Fra : Christian R

Dato : 15-05-01 13:48

Hej Frederik!

Hvor i landet er du fra? Hvis du er fra det jyske synes jeg du skal slå et
smut forbi Leo Mortensen (www.leomortensen.dk)... Jeg købte alt mit udstyr
der (hjelm, handsker, bukser, jakke og støvler) for lidt over 7000... og det
er absolut kram... :)

Ørepropper kender jeg ikke lige noget til.... (men skal nok se at komme til
det)...

mvh Christian

*suk* min lækre MC er på 'hospital'... vil ikke starte... og det er ikke
tændrør, manglende benzin/strøm eller andet simpelt... *hyl*

Fra : Jonas Holt

Dato : 15-05-01 15:39

> [...]
> der (hjelm, handsker, bukser, jakke og støvler) for lidt over 7000... og det

Han sælger bl.a. mærket dane. Jeg har et sæt (bukser + jakke) med udtageligt for
så det kan bruges både sommer og ydersæsoner.
Og så er servicen bare i orden hos ham

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-01 16:17

Jonas Holt wrote:

> Han sælger bl.a. mærket dane. Jeg har et sæt (bukser + jakke) med
> udtageligt for så det kan bruges både sommer og ydersæsoner.
> Og så er servicen bare i orden hos ham

Jeps, jeg har også selv købt alt mit grej hos ham, og servicen er rigtigt
nok helt i top, og priserne er meget rimelige Og så bor jeg jo kun 3 km
derfra
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-01 16:15

Frederik wrote:
-klip-
> Selvom der ikke bliver vildt varmt herhjemme er der dog en vis forskel i
> temperaturen, men kan det alligevel ikke lade sig gøre at benytte samme
> mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?

Du skal bare få dig noget kluns med udtageligt foer og en eller anden
goretex membran (kopi er lige så godt har jeg erfaret). Mit tøj (akito
jakke og motoline bukser (ikke topkvali)) kan man fint køre med i frostvejr
uden at fryse, og her om sommeren kan man sagtens klare sig, hvis bare man
holder sig over 50 km/t.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-01 16:33

Jes Vestervang wrote:
> Mit tøj (akito
> jakke og motoline bukser (ikke topkvali)) kan man fint køre med i
^^^^^^^^^^^
Måske lidt dårligt formuleret, for kvaliteten synes jeg er i orden, men det
er heller ikke helt som de dyre mærker (syninger som kan slides over ved
styrt etc.).

Fra : Adam Christensen

Dato : 15-05-01 16:41

"Frederik" <dev@null.com> wrote in message

[snip - intet mc-tøj = ]

Kom lige i tanke om at Haasum MC havde nogle Dane goretex-jakker hængende
til næsten halv pris (nedsat fra 3.600,- til 2.000,-) - et rigtigt godt køb
hvis man kan finde en størrelse der passer (der var vist alt andet end
SMALL).

--
Adam
(always with the gear, the whole gear and nothing but the gear, so help me

Fra : Frederik

Dato : 15-05-01 20:33

> [...]
> Adam
> (always with the gear, the whole gear and nothing but the gear, so help me

Hvor ligger det henne i landet? Hvis der bare er en XL eller en XXL tilbage
(eller str. ca. 60) gad jeg da godt lige tage et kig. Btw, kan det betale
sig at bestille fra f.eks. Tyskland (hvis man f.eks. kigger på modellen i en
forretning først)? Jeg så louis havde noget kluns til hvad der så ud som
ret rimelige priser. De skal jo heller ikke tjene ind på gyngerne hvad de
taber på karrusellerne ligesom herhjemme... :(

Mvh Frederik

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-05-01 23:59

> Hvor ligger det henne i landet? Hvis der bare er en XL eller en XXL
tilbage
> (eller str. ca. 60) gad jeg da godt lige tage et kig.
Det ligger på Ålekistevej i Vanløse, 100m fra Jyllingevejen.

Men de findes da også på nettet
www.haasum-mc.dk

> Btw, kan det betale sig at bestille fra f.eks. Tyskland (hvis man f.eks.
kigger på modellen > i en forretning først)?

Ikke hvis der er udsalg herhjemme ihvertfald.
Jeg tror ikke at døjet og chancen for forkert handel kan opveje det hele i
det sparede - men har ikke undersøgt priserne.
Går skidtet i stykker skal man jo til at døje med at køre derned (eller
sende med posten) igen - og hvad er besparelsen så? (Siger manden, der selv
har importeret sin mc fra Tyskland

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jesper P \(RD350\)

Dato : 15-05-01 18:09

> [...]
> mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?
> Kan nogen anbefale et mærke, en model eller noget at gå efter?

Jeg kører med Dainese læder dragt og er godt tilfreds - dog er midter
lynlåsen gået til (den der samler bukserne med jakken) - nu hænger de
permanent sammen, hvilket ikke gør mig noget da jeg aldrig skiller dem ad
alligevel.

Det er ikke 100% vandtæt (ingen goretex eller lign. bare ren læder), men
holder da til et kvarters tid i øsende regnvejr uden problemer. Desuden tror
jeg mere på læders holbarhed frem for syntetiske produkter (det er vist et
spørgsmål om religion).

Lige et ret godt råd - lad være med at købe alt i sort selv om det da ser
smart ud. Dels bliver du ikke så let set i trafikken og dels er de pi***
varmt når solen står direkte på det!!

/Jesper
Ymer RD350 og den nye stolte ejer af en FZS600 Fazer

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 15-05-01 20:30

On Tue, 15 May 2001 12:08:37 +0200, "Frederik" <dev@null.com> wrote:

>Jeg har lige fået min cykel, og kører faktisk stadig rundt i hverdagstøj
>(dvs. vindjakke og jeans :/).

Argh

> Selvom der ikke bliver vildt varmt herhjemme er der dog en vis forskel i
>temperaturen, men kan det alligevel ikke lade sig gøre at benytte samme
>mc-tøj hele sæsonen uden at hhv. fryse eller svede ihjel?

Jeg fik at vide, at læder var irriterende - enten for varm eller for
koldt. Det er *ikke* min erfaring. Tværtimod har det været en
fornøjelse at skifte fra Gore-tex: Ingen støj, køligt om sommeren
(ikke hvis du holder stille længe i byen :) og varmt nok om foråret /
efteråret.

> [...]
>(tror jeg nok, har kun prøvet få andre hjelme men de havde mindre), så jeg
>har ikke lyst til at lave endnu et fejlkøb når det gælder tøj.

Mit er købt hos Hein-Gericke i Dyskland til ca. 4.000 for et sæt. Jeg
har ikke prøvet at tilte med det, men syninger og lynlåse har holdt
fint i 2 sæsoner indtil videre.
Synes fornuftigt nok
--
Peder
m/Mille

Fra : Pemo

Dato : 15-05-01 22:31

Jeg har også lige købt en ny Suzuki GS500 (jubiii !), og skal have købt
noget tøj.
Jeg har været inde på www.louis.de, som har nogle ret gode tilbud, f.eks.
Probiker Lederkombi (som en læderheldragt åbenbart hedder på tysk) til 599
DM - +12,50 DM i forsendelse.
Jeg snuser stadig lidt rundt, men er lige på nippet til at bestille via
nettet.
Så vidt jeg kan forstå, så er der 14 dages returret - uanset grunden til at
returnere - og de betaler returportoen !
Er der nogen, der har erfaringer med at handle med Louis ???

Peter Morell

Frederik <dev@null.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dqvai$8ov$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-05-01 00:06

"Pemo" <ukendt_bruger@yahoo.com> wrote in message
> [...]
at
> returnere - og de betaler returportoen !
> Er der nogen, der har erfaringer med at handle med Louis ???

Tillykke med din nye maskine

Well - my opinion... Brug lige mindst de 200 mark mere, og køb den farvede -
så er du 17 gange nemmere at få øje på i trafikken, og døjer heller ikke så
meget med varmen, hvis du holder stille midt inde i byen (Og så er der
vist også mere beskyttelse i den model...)

Jeg tror nu nok, at Louis.de er ret gode at handle med - de løber ikke nogen
steder.
Har ikke selv handlet der - men efter hvad jeg har hørt er det ganske OK -
og også god service osv.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Jesper P \(RD350\)

Dato : 16-05-01 16:47

> Er der nogen, der har erfaringer med at handle med Louis ???

Jeg købte nogle Daytona støvler ved Louis. Ingen problemer med det - der gik
nogle dage og så var de her - betalt med Visa dirrekte på nettet.

Der var vist nogle formularer og noget med hvis det skulle byttes. Mit tyske
er ikke så stærkt mere og jeg skulle ikke have det byttet så jeg smed det
bare ned i rodekassen.

Jesper
RD350 og Fazer