4x4 - hvad holder?
Fra : BBC

Dato : 16-10-04 23:12

Jeg vil gerne ha' en 4x4 til at trække en hestetrailer - brugt og muligst billig.
Men hvad er godt og hvad er skidt? Hvad må de trække med/uden trailerkort?
Er der nogen der kan råde mig - eller henvise mig til hvor jeg finder råd??

Mvh
BBC

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.197.21.118)

Fra : Who now

Dato : 17-10-04 08:58

Nissan Patrol 3,3TD, er en stærk god bil i mine øjne

--
Venlig Hilsen
SBC

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-10-04 10:40

> Jeg vil gerne ha' en 4x4 til at trække en hestetrailer - brugt og muligst
billig.

Alt er relativt, en ekstrem gammel og billig 4x4 vil koste mere at holde
kørende, og du skriver intet om hvilken prisleje du ligger på.

En ældre Toyota, Nissan eller Mitsubishi
en lidt nyere Susuki Grand vitare

Har du brug for lavgear ?
ellers er der jo Toyota Rav eller Hyundai Santafee

> Men hvad er godt og hvad er skidt?

Ovenstående i nævnte rækkefølge syntes jeg er godt.
skidt er efter min mening eks. en gammel landrøver.

>Hvad må de trække med/uden trailerkort?

Hvad er total vægten på din heste trailer ?

De større 4x4 må som regel trække 2800 kg. og opad.
men du løber meget hurtigt ind i BE kort
Bil total vægt + trailer total vægt = eller større end 3500 kg = BE

> Er der nogen der kan råde mig - eller henvise mig til hvor jeg finder
råd??

Her

Hilsen Jørgen

Fra : BBC

Dato : 17-10-04 11:53

Ugh - og foreløbig tak for svar

Totalvægten på traileren er 2000 kg.
Og hvis jeg skal ha' B/E kort - så må jeg jo bare ta' det; det er selvfølgelig
4000,- oven i hatten, men så er der da ikke noget at komme efter!

RAV4 er lækker - men for dyr!

Jeg skal nok regne med maks. 80-100.000,- inkl. bytte for mit lille batmobil *s*
Har foreløbig kigget mest på Toyota Hi-Lux (som jeg synes er sjov at køre markfræs
i) - men mener ikke den er stor nok.
Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol er selvfølgelig oplagte, men jeg har ikke set
mange der ikke enten er for dyre eller kørt helt i smadder.
Hyundai Santafee??? Er det ikke en selvmodsigelse i sig selv? *g* Troede kun de
lavede sæbekassebiler!?

BBC

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.66.179.194)

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-10-04 12:44

Der er jo selvfølgelig også den ægte 4x4 Land Rover den kan med garanti
trække din trailer hvor hen det skal være.
Der findes flere brugte af slagsen på Dansk Land Rover klubs hjemmeside
www.dlrk.dk

Jesper

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-10-04 13:54

> [...]
> trække din trailer hvor hen det skal være.
> Der findes flere brugte af slagsen på Dansk Land Rover klubs hjemmeside

Ja men de er ikke sjove at bruge til normal kørsel + det er nødvendigt at
skrue en del på dem.
Jeg kender en del der sådan nogle, og det er en livstil for dem, men hold da
helt op hvor går de tit i stykker, og det er ikke ret sjovt at køre langt i
sådan en kasse.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 17-10-04 13:52

"BBC" <bzybeedk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
selvfølgelig
> 4000,- oven i hatten, men så er der da ikke noget at komme efter!

Ja det kommer du ikke ud over.

> RAV4 er lækker - men for dyr!

Ja det er de, men den må heller ikke trække så meget, 1600 kg.

> [...]
batmobil *s*
> Har foreløbig kigget mest på Toyota Hi-Lux (som jeg synes er sjov at køre

Sådan bruger min søster til deres store hestetrailer, og det klare den fint.
(de har en rideskole i Jylland)

> Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol er selvfølgelig oplagte, men jeg har
ikke set
> mange der ikke enten er for dyre eller kørt helt i smadder.

Ja jeg er jo til Toyota landcruiser hvis jeg skulle vælge

> Hyundai Santafee??? Er det ikke en selvmodsigelse i sig selv? *g* Troede
kun de
> lavede sæbekassebiler!?

Nej den trækker fint men har ikke lav gear, som er rart nå man skal have
traileren rundt i mudrede områder som der jo kan være

Hilsen Jørgen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 17-10-04 14:44

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej den trækker fint men har ikke lav gear, som er rart nå man skal have
> traileren rundt i mudrede områder som der jo kan være

En 2-tons on-road-trailer efter en 2-tons bil i mudder!? Det lyder da som en
katastrofe, der venter på at ske.

NS

Fra : Paw Jensen

Dato : 17-10-04 17:24

> markfræs
>
> Sådan bruger min søster til deres store hestetrailer, og det klare den
fint.
> (de har en rideskole i Jylland)

En Hi-Lux 2,4D er en ren katastrofe uden trailer.
Med en 2t trailer, kan den dårligt trække i 4.

Paw

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-10-04 18:13

Paw Jensen telepaterede følgende til sin PC:
> En Hi-Lux 2,4D er en ren katastrofe uden trailer.
> Med en 2t trailer, kan den dårligt trække i 4.

Enig. Der skal turbo til...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 14:16

On Sun, 17 Oct 2004 14:51:55 +0200, "Jørgen L."
<Noemail@stopspamspam.dk> wrote:

>"BBC" <bzybeedk@yahoo.com> skrev i en meddelelse

>selvfølgelig
>
>Ja det kommer du ikke ud over.

Med mindre at han kan finde en bil på under 1500 kilo som må trække 2000
Kg.

Eller også så gør han bare som så mange andre. Nemlig skide på det
grænser og så bare spænde det bagefter man nu kan, og kan bilen så
trække det så er det nu fint nok. Og det uden hensynstagen til hvad der
står på indregistreringsattesten.

*Ryster på hovedet*
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 17:00

Thunderbird [7100] telepaterede følgende til sin PC:
> Med mindre at han kan finde en bil på under 1500 kilo som må trække
> 2000 Kg.

Tvivler på, at han kan finde en bil med en totalvægt på under 1.500 kg og
som må trække 2.000 kg... Men hvis han kan finde en bil, som har en
totalvægt på 2.025 kg, som må trække 1.425 kg, og har en egenvægt på 1.375
kg, skal han ikke have kortet... Dette overholder min egen Pajero...

Ang. dit "råd" så er jeg enig. Og først gang man bliver stoppet ville kortet
have tjent sig ind...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 17:22

meddelelse news:4173e897$0$77016$14726298@news.sunsite.dk...

> Tvivler på, at han kan finde en bil med en totalvægt på under 1.500 kg og
> som må trække 2.000 kg... Men hvis han kan finde en bil, som har en

Det er tæt på: 1375 kg og 1800 kg trækvægt.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 17:30

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> Det er tæt på: 1375 kg og 1800 kg trækvægt.

Totalvægt på 1.375 kg?

Er du helt sikker på, at det ikke er egenvægten...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 17:41

meddelelse news:4173ef79$0$77006$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
>
> Totalvægt på 1.375 kg?
>
> Er du helt sikker på, at det ikke er egenvægten...

*DOH* Det er det med at læse, hvad der egentlig står........nu skal jeg nok
holde kæft...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 19:46

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> *DOH* Det er det med at læse, hvad der egentlig står........nu skal
> jeg nok holde kæft...

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-10-04 17:30

> Det er tæt på: 1375 kg og 1800 kg trækvægt.

Er du ikke sikker på at de 1375 er egenvægt ?
i så fald hvilken bil snakker vi om

Hilsen Jørgen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-10-04 15:58

BBC telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol er selvfølgelig oplagte, men jeg
> har ikke set mange der ikke enten er for dyre eller kørt helt i

Du kan da sagtens finde en fin Mitsubishi Pajero fra 1993-1995 til de penge,
du snakker om...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 14:14

On Sun, 17 Oct 2004 11:40:24 +0200, "Jørgen L."

> [...]
>en lidt nyere Susuki Grand vitare
>
>Har du brug for lavgear ?
>ellers er der jo Toyota Rav eller Hyundai Santafee

RAv er da ikke 4X4 er den?. For har da set en der ikke kunne finde ud af
at kører bil som holdte i et lyskryds som gav fuld gas. Kombinationen af
våd vej og så fuld gas gjorde at den "trak en "koger"" over hele
krydset, men kunne ikke se andet end at den var forhjulstrukket.
Flemming Jacobsen

Fra : BBC

Dato : 18-10-04 15:20

> [...]
> våd vej og så fuld gas gjorde at den "trak en "koger"" over hele
> krydset, men kunne ikke se andet end at den var forhjulstrukket.

RAV4 få's - som flere andre modeller - både til "show off" som 2x4 og "for real"
som 4x4.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 17:23

> RAV4 få's - som flere andre modeller - både til "show off" som 2x4

Ikke længere, den findes nu kun som 4x4...

og "for real" som 4x4.

Skal vi ikke blive enige om "for NÆSTEN real". )

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-04 21:12

> [...]
> Men hvad er godt og hvad er skidt? Hvad må de trække med/uden trailerkort?
> Er der nogen der kan råde mig - eller henvise mig til hvor jeg finder

Jeg ville købe noget i retning af denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=506700158&page=1

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 05:59

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg ville købe noget i retning af denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=506700158&page=1

Sikkert en fin bil, men overholder ikke helt 80-100.000 kr., som er kommet
til senere i tråden....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BBC

Dato : 18-10-04 12:44

Jeg har fået foreslået en Ford Maverick TD, 1994 med ca. 140.000 km. på bagen - er
der nogen af jer der kan bedømme det tilbud?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 17:05

BBC telepaterede følgende til sin PC:

> Jeg har fået foreslået en Ford Maverick TD, 1994 med ca. 140.000 km.
> på bagen - er der nogen af jer der kan bedømme det tilbud?

Svjh er det en Nissan Terrano i Ford look...
Bilen er med en 2,7 TD, ik?

Nissan laver gode 4x4 og jeg har ikke hørt noget negativt om Terrano'en.

Tilbudet er svært at kommentere uden at kende prisen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : BBC

Dato : 18-10-04 20:03

> Ikke længere, den findes nu kun som 4x4...
> og "for real" som 4x4.
> Skal vi ikke blive enige om "for NÆSTEN real". )

*LOL* har læst noget der antyder du har ret!!

>Svjh er det en Nissan Terrano i Ford look...
>Bilen er med en 2,7 TD, ik?

Jo det er...

> Nissan laver gode 4x4 og jeg har ikke hørt noget negativt om Terrano'en.
> Tilbudet er svært at kommentere uden at kende prisen...

Den koster 95 - og jeg synes, efterhånden som jeg har kigget lidt rundt og forhørt
mig, at den er et kig værd.

Og så lige for dem der ikke skulle ha' "grebet den" så er BBC altså en kælling!
*bøh*!!

;op
BBC

"Morten Fruergaard" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse
"Re: 4x4 - hvad holder?"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-10-04 20:08

"BBC" <bzybeedk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Og så lige for dem der ikke skulle ha' "grebet den" så er BBC altså en
> kælling!
> *bøh*!!

Jeg kondulerer....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 20:45

meddelelse news:417414a6$0$77011$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kondulerer....

*ROFL*

--
M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 20:46

> *LOL* har læst noget der antyder du har ret!!

Jep, det er "automatisk" 4x4, altså ikke noget med spær og forskellige
former for reguleringsmuligheder. Derudover er 1. gearet en smule højt til
at køre med tunge trailere. Og den må slet ikke slæbe 2000 kg.

--
M.v.h.