Fjernelse af rust, hvordan ??
Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 16-10-04 21:27

Jeg har en smule rust på min bil, i føre siden, lidt ved døren samt ved
taget.
Det er ikke tærret igennem, men det er formeget til at jeg vil sidde med
sandpapir og slibe.

Kan jeg bruge en mini håndafsliber?
Er der nogle gode råd?
Nogle der kender til gode sider, der giver råd til en total newbie på det
område.?

Jeg har købt en autolakspray med min bils farve, samt nogle zink grunder (
mener jeg han sagde jeg skulle bruge først).

Hjælp...
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Coach [4130]

Dato : 17-10-04 09:16

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hjælp...
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Det bedste ville være at få det sandblæst....så er du sikker på det bliver
helt rent.

Jeg mener du kan købe en lille elektrisk sandblæser hos Harald Nyborg.

Min er købt samme sted, men er til luft...og der virker perfekt til sådanne
småopgaver.
Den har forskellige gummistudser med så man kan begrænse området der
sandblæses.
Pris med sand og studser ca. 350,-

Hvis du sliber, skal du helst bruge vandslibepapir. Det er det nemmeste at
arbejde med.

mvh
Bri@n

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-10-04 10:54

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev :

>Hvis du sliber, skal du helst bruge vandslibepapir. Det er det nemmeste at
>arbejde med.

Øehhh .........

du skal dælme ikke bruge vandslibepapir til at slibe ned til bart
metal med da ...

(det bruges til at slibe lak/primer op med)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : PCTN

Dato : 17-10-04 11:07

> [...]
>
> Hjælp...
> --
> Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen

Det letteste er vel en stålbørste på en boremaskine.

Er det større områder, så en stålbørste på en vinkelsliber,
bedst på en af dem hvor man kan regulere omdrejningshastigheden.