[Teori] Billigere at købe en bil i udlande~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 22:11

Jeg har gået og overvejet noget.

Hvis man nu importerede en bil fra udlandet så skal den jo synes før at
man må kører på vejen med den.

Men hvis man så får den synet og betaler afgift, får man så den afgift
som man har haft betalt tilbage hvis at man så senere tuner bilen og
skal betale afgift igen, eller bliver den afgift der allerede er betalt
modregnet?.

For hvis den ikke gør det er det da i det "lange løb" da billigere og
nemmere at købe bilen i udlandet, så få lavet ændringerne og så få bilen
synet i fx England (da de jo efter signende skulle være mere
åbensindede)

For hvis at man var smart så købte man fx en bil, fik den tunet og
stillede til syn med den i fx England. Og fik man den så godkendt der,
er de så ikke tvunget til også at godkende den i DK også`?

For hvis man kan det så er det da en måde at få sin tuning "godkendt" på
såfremt at man ikke lige har den store lyst til at punge ud til en CO2
undersøgelse med mere.

Eller er der noget jeg ikke lige tager med i mine overvejelser.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-10-04 23:44

Thunderbird [7100] wrote:

> Eller er der noget jeg ikke lige tager med i mine overvejelser.

Ja rigtig meget..

En importeret bil har ikke nogen dansk typegodkendelse. Så derfor er
udgangspunktet et fuldt syn efter dansk lovgivning, uanset hvad andre lande
specifikt tillader af narrestreger kan du aldrig omgåes denne lige meget
hvor meget du har synet køretøjet i udlandet.

I øvrigt er den danske miljøgodkendelse efter EU normer, så den bør være på
samme niveau i andre EUlande.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg