Diesel st. car 300-400kkr.... (brugt)
Fra : Peder

Dato : 14-10-04 20:32

Hep

Længe siden jeg har bevæget mig rundt i gruppen, meeen biler har ikke
fyldt mest i mit liv.
Nu har jeg imidlertid besluttet mig for at se på en ny brugt karet.

Jeg kører ca. 35.000 km. pr. år, så umiddelbart virker diesel som godt
valg.
Jeg skal have plads til både barn og hund. Barnet er ikke kommet eller
i faste planer, meen der skal være plads.
Bilen skal ikke være meget ældre end 2001-2002 og den må koste mellem
300 og 400 kkr. selvom det ikke skader, hvis der skulle dukke noget
billigere op.

Følgende biler har jeg luret på:
Alfa 156 Sportwagon JTD
BWW 320 st.car 2,0 D
Audi a4 avant

Jeg synes ikke at kunne komme længere i alfabetet end B...

Biler jeg ikke er interesseret i af smagsmæssige årsager:
Mercedes
VW
Skoda

Og så spørgsmålet - hvad anser I for et godt køb?

Jeg ved godt at Alfa ikke har særlig meget plads, men jeg synes nu
engang at RST udgaven ser rigtig rar ud. Og så har jeg haft et par
Alfa'er, og overvejer at komme tilbage i folden.
Meeen Der kunne jo være andet der kunne friste.
--
Peder
R6 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 20:42

"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> BWW 320 st.car 2,0 D
> Audi a4 avant
> Og så spørgsmålet - hvad anser I for et godt køb?

BMW 3.0d st car eller Alfa 2.4 JTD
Jég ville aldrig vælge Bimmeren som 2.0d

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 21:02

> BMW 3.0d st car eller Alfa 2.4 JTD

Volvo V70?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 21:08

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Volvo V70?

Jep - helt enig!

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:17

On Thu, 14 Oct 2004 22:07:31 +0200, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jep - helt enig!

Hmm. Ja de er faktisk ret nydelige, men jeg syns de har kørt langt,
hvis jeg skal holde mig til budgettet

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 21:19

> Hmm. Ja de er faktisk ret nydelige, men jeg syns de har kørt langt,
> hvis jeg skal holde mig til budgettet

Importér een selv

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:10

On Thu, 14 Oct 2004 22:02:05 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Volvo V70?

Har jeg også luret på. Faktisk er jeg mere til v50, men jeg syns den
er for dyr. V70 er mig lidt stor

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:33

On Thu, 14 Oct 2004 21:41:54 +0200, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>BMW 3.0d st car eller Alfa 2.4 JTD
>Jég ville aldrig vælge Bimmeren som 2.0d

Min newsreader er sær, men nu fik jeg resten af posterne inkl.
Christian Ø's

3.0D virker som et rart valg, men synes uden for budgettet
Hvorfor ikke 2.0D`?

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 21:51

> 3.0D virker som et rart valg, men synes uden for budgettet

Jep - en stærk konstruktion.

> Hvorfor ikke 2.0D`?

4 cylindre

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 23:16

> BMW 3.0d st car eller Alfa 2.4 JTD
> Jég ville aldrig vælge Bimmeren som 2.0d

Er det fordi, den ikke er seksbenet..?

320d i den nye udgave er ikke meget sløvere end den 184 hk 330d - og en mere
moderne motor...der oven i købet nævnes som havende en meget fin gangkultur.

Umiddelbart ville den nye 320d med en chip heller ikke være dårlig, IMO.

.....men naturligvis ville det altid være federe med en 330d... det er jeg da
enig i..

---
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 20:42

> [...]

> Bilen skal ikke være meget ældre end 2001-2002 og den må koste mellem
> 300 og 400 kkr. selvom det ikke skader, hvis der skulle dukke noget

Hvorfor en brugt, når du kan få en sprit ny, komplet med 3 års garanti og
det hele:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4462

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 20:48

On Thu, 14 Oct 2004 21:42:28 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvorfor en brugt, når du kan få en sprit ny, komplet med 3 års garanti og
> [...]

Mjaeh. Jeg er heller ikke sååå vild med Toyota (igen noget med
personlig smag)
Og så skal jeg måske tilføje (uden relation til Toyotaen) at klima,
læder og sligt trækker en del, hvorfor nye versioner af de foretrukne
modeller er uden for rækkevidde.

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 20:50

> [...]
> Og så skal jeg måske tilføje (uden relation til Toyotaen) at klima,
> læder og sligt trækker en del, hvorfor nye versioner af de foretrukne

OG 116 hk/280 Nm høre jo fortiden til
(læs VAG...)

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:04

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> OG 116 hk/280 Nm høre jo fortiden til

Hvad har vi Thomas Landberg til?

> (læs VAG...)

Prisen Mogens, prisen....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-10-04 21:28

> Hvad har vi Thomas Landberg til?

Ikke til at tune Avensis'er....

Boksen til Avensis monteres med strømtyve som den eneste boks i hele mit
program. Nok ikke verdens bedste løsning på så dyr en bil med 3 års garanti.
I øvrigt er en Avensis fed, men jeg kan finde mange andre dieselmotorer som
jeg ville foretrække frem for en 116hk D4D. Mange af dem ligger i
VAG-biler...

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Nu også med Garmin navigation til super priser.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:39

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:416ee133$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ikke til at tune Avensis'er....
>
> Boksen til Avensis monteres med strømtyve som den eneste boks i hele mit
> program. Nok ikke verdens bedste løsning på så dyr en bil med 3 års
> garanti.

Ok, så må det jo bare blive en af de bokse Toyota-forhandleren sælger.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-10-04 21:48

> Ok, så må det jo bare blive en af de bokse Toyota-forhandleren sælger.

Tja, det kunne nu stadig godt være min.... Hvilken tænker du da på?

Fra : Anders Sørensen

Dato : 14-10-04 22:04

Den Thu, 14 Oct 2004 22:39:09 +0200, skrev "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk>:

>"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
>meddelelse news:416ee133$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>Ok, så må det jo bare blive en af de bokse Toyota-forhandleren sælger.

Sælger Toyotaforhandleren tuningsbokse?
Har du prøvet en Yaris (Verso) med boks?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 22:35

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:rcqtm096n9mu4p63sm9iineklscaf8r1lf@4ax.com...

> Sælger Toyotaforhandleren tuningsbokse?

Nogle gør - bl.a. hér i byen.

> Har du prøvet en Yaris (Verso) med boks?

Nope...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:07

On Thu, 14 Oct 2004 21:49:53 +0200, "Mogens"

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 20:56

"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mjaeh. Jeg er heller ikke sååå vild med Toyota (igen noget med
> personlig smag)

Uanset smag, så tag en tur i én.

> Og så skal jeg måske tilføje (uden relation til Toyotaen) at klima,
> læder og sligt trækker en del, hvorfor nye versioner af de foretrukne
> modeller er uden for rækkevidde.

Den viste Avensis SOL, har 2-zone klima, regnsensor, aut-nedblænding af
bakspejl, kørecomputer m.m.m. Og læder vil nok kunne fåes også, og stadig
holde sig under de 400k.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:09

On Thu, 14 Oct 2004 21:55:35 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Den viste Avensis SOL, har 2-zone klima, regnsensor, aut-nedblænding af
>bakspejl, kørecomputer m.m.m. Og læder vil nok kunne fåes også, og stadig

Mja. Det ku være jeg skulle prøve en. Måske kan jeg overtales.
Jeg har bare altid haft et lidt religiøst forhold til Toyota - altså
på den dårlige måde. Ikke fordi jeg har dårlige erfaringer med dem -
de har bare aldrig tændt mig.
Og transportmidler til 300+ kkr skal for mig være mere end fra a til
b.

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 20:53

> "Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor en brugt, når du kan få en sprit ny, komplet med 3 års garanti
> [...]

Hvorfor er alle så hooked på Toyota?
Er man da gået 112% i Bruce-mode?
Se da lidt på Europas egen bilproduktion.
Peugeot laver faktisk nogle ganske gode biler, også som stationcar.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5395
- er mit bud på en rigtig god familiebil, og der er plads til svigermor
i bagagerummet. ;0)

Mvh. J.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:01

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er alle så hooked på Toyota?

Måske fordi de gennemsnit går mindre i stykker.
Måske fordi man under alle omstændigheder får 3 års garanti.

> Se da lidt på Europas egen bilproduktion.

Ja, tju-hej hvor det går......eller også gør det ikke.

> Peugeot laver faktisk nogle ganske gode biler, også som stationcar.
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5395

Måske derfor at de har afsætningsproblemer.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 21:09

> [...]
>
> Ja, tju-hej hvor det går......eller også gør det ikke.

> Måske derfor at de har afsætningsproblemer.

Toyota kommer ikke til at sælge mig hverken Carina, Avensis eller noget
andet, bortset fra Lexus.
Jeg har kørt flere af Peugeots nyere modeller, både som lejebil og
firmabil, og jeg er aldrig blevet skuffet.
Jo, skuffet er jeg dog blevet..da jeg måtte aflevere bilen.. ;0)

/J.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:04

> [...]

> Se da lidt på Europas egen bilproduktion.
> Peugeot laver faktisk nogle ganske gode biler, også som stationcar.

Nu var det så en diesel der blev spurgt efter, så du mener vel denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5365

Og den er dyrere end Toyota'en. Og sjovt at du nævner at der er plads til
svigermor i bagagerummet, for på bagsædet er der sgutte...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 21:21

> [...]
>
> Og den er dyrere end Toyota'en. Og sjovt at du nævner at der er plads
> til svigermor i bagagerummet, for på bagsædet er der sgutte...

Du har måske forsøgt? ;0)
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5396
Denne holder sig inden for beløbet.
Men lad nu manden selv, Hr. Peder, tage en prøvetur med familien.

Hvis den nye 407´er ikke falder i mandens smag, så er der heldigvis
andre biler fra samme bilproducerende land.
307´eren kommer også i en HDi stationcar-udgave.
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=3888
Og så koster den mindre end Toyota´en.

Til Peder; tag nu bare en prøvetur...
Held og lykke med din jagt..

/J.

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:34

>Hvis den nye 407´er ikke falder i mandens smag, så er der heldigvis
>andre biler fra samme bilproducerende land.
407'eren falder afgjort i min smag. Jeg mener bare at den er ret dyr.

Jotak :)
Det er jo meget sjovt at kigge

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:38

> Du har måske forsøgt? ;0)

Ja, var nær aldrig kommet ud igen......nåh ja, og så virkede det halve af
det eldrevne førersæde ikke....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:07

On Thu, 14 Oct 2004 21:53:25 +0200, "Jimmy"
<J-man@what-is-micro-and-soft.com> wrote:

> [...]
>http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5395
>- er mit bud på en rigtig god familiebil, og der er plads til svigermor

Mmmm.
Den er jeg også lidt lun på. Men en anden grund til at jeg søger
brugt, er for at få andre til at æde den værste afskrivning.
Og pøgotten lanceres først officielt om 14 dage...
Rar model iøvrigt - men heller ikke helt billig

Fra : Christian Østergaard

Dato : 14-10-04 21:01

> [...]
> Alfa'er, og overvejer at komme tilbage i folden.
> Meeen Der kunne jo være andet der kunne friste.

Jeg ville vælge BMW'en. Den har super køreegenskaber, super godt
rustbeskyttet fra fabrikken, super god motor. Der er ikke super meget plads
i den, men det er præcis det samme i Alfaen og Audien. BMW'en har også visse
praktiske detaljer som et bagklapvindue man kan åbne seperat fra hele
bagklappen, smart hvis du skal pakke meget grej! Desuden har den er rigtigt
fedt design og er også ret driftsikker (meget bedre end de lidt ældre
modeller E36). Og sidst, men ikke mindst scorer BMW topkarakter i
brugertilfredshedsundersøgelser, dvs. allerbedst.

Alfaen er også superfed designmæssigt og køreegenskabsmæssigt, men husk på
at en Alfa i bund og grund kun er en "smart Fiat" (uha nu får jeg tæsk) =
dårligt elektriske kredsløb og andre småfejl.

Audien er også superfed og har pumpedyse diselmotor i.f.t. BMW'en som kører
med commenrail. Det betyder at den larmer lidt mere, men til gengæld er der
også rigtig godt skub i den.

Mvh

Christian Ø

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 21:11

"Christian Østergaard" <virvl@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ældre modeller E36). Og sidst, men ikke mindst scorer BMW topkarakter i

Og super dyrest i serviceomkostninger/dele.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Peder

Dato : 14-10-04 21:20

On Thu, 14 Oct 2004 22:10:41 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Christian Østergaard" <virvl@privat.dk> skrev i en meddelelse

Øv jeg kan ikke se dit indlæg i original form

>Og super dyrest i serviceomkostninger/dele.
Er de det? Ja jeg ved det ikke. Alfa er ikke speciel billig, og Audi
det heller ikke.
P.t. har jeg VW og Nissan - der får jeg heller ikke delene i nakken. I
hvert fald ikke uden at have betalt en formue for dem.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-10-04 21:22

> [...]
> Alfa'er, og overvejer at komme tilbage i folden.
> Meeen Der kunne jo være andet der kunne friste.

Til ca. 400k er der penge nok til at hente en BMW 330D stationcar med en del
ekstraudstyr et stykke syd for grænsen. Prøv at tage et kig og se hvad der
findes. En 330D fra 2001 med 80.000km på klokken findes til under 20.000
euro og så lidt afgift, så nærmer du dig 400.000dkr. Sådan en fætter kører
godt og er den eneste diesel jeg lige kan komme i tanke om som lyder
decideret godt. Sådan en sjover får relativt let 210hk og 500nm og så vil
den altså fremad.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-10-04 19:46

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> til under 20.000 euro og så lidt afgift, så nærmer du dig 400.000dkr.
> Sådan en fætter kører godt og er den eneste diesel jeg lige kan komme

Jeg var i sommers ude at køre i en Chevrolet Silverado (pickup) med en 6,0
liters V8'er og 300HK (som standard).
Den slår (IMHO) BMW 330'eren på lyden med flere længder

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-10-04 21:48

> Jeg var i sommers ude at køre i en Chevrolet Silverado (pickup) med en 6,0
> liters V8'er og 300HK (som standard).
> Den slår (IMHO) BMW 330'eren på lyden med flere længder

Jamen det skal jeg ikke kunne afvise. Jeg kan ikke beskrive lyden af en bil
jeg aldrig har hørt om. Men BMW'en har jeg prøvet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-04 08:19

Thomas Landberg wrote:

> Jamen det skal jeg ikke kunne afvise. Jeg kan ikke beskrive lyden af
> en bil jeg aldrig har hørt om. Men BMW'en har jeg prøvet.

Du kan se Chevy'en her:
http://www.newcars.com/model.php?detid=410777&make_id=7&model_id=496
Maskinen er dog på 6,6 liter og ikke "kun" 6,0 liter, som jeg havde skrevet.
Når det er sagt, så har jeg ikke selv prøvet BMW's 330D jeg har kun hørt
den.
Jeg er også godt klar over, at de 2 biler ikke kan sammenlignes, da de jo er
lige så forskellige som ild og vand
Men den lyder satanedme godt, den 6,6 liters V8'er

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens

Dato : 16-10-04 09:53

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> lige så forskellige som ild og vand
> Men den lyder satanedme godt, den 6,6 liters V8'er

Jep - oplevede een for fuldudblæsning i torsdags. Manden
blve irriteret over en forankørende blondine, som skulle
til venstre i et T-kryds. Da der blev frit, floorede han
speederen. WAUW for en lyd - skutte meget diesel over dén!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-04 10:46

Mogens wrote:

> [...]
> til venstre i et T-kryds. Da der blev frit, floorede han
> speederen. WAUW for en lyd - skutte meget diesel over dén!

Nope og så bliver man presset helt pænt tilbage i sædet, når der floores
Og med hensyn til udstyr, så er der ikke mange europæere der kan være med.
Og så er den bare voldstor, næsten en helt lille lastbil

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henning

Dato : 15-10-04 15:55

On Thu, 14 Oct 2004 21:31:54 +0200, Peder
<peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> wrote:

>Hep
>
>Længe siden jeg har bevæget mig rundt i gruppen, meeen biler har ikke
>fyldt mest i mit liv.
>Nu har jeg imidlertid besluttet mig for at se på en ny brugt karet.

Hvorfor brugt? For den pris får du en ny Mazda6 stationcar diesel i
sportsudgave med alt i udstyr. Ok, ikke alt, jeg har fået
eftermonteret bak- og regnsensor
Kører superduperlækkert, en tur til det jyske og hjem igen - 800km,
snuppes på en dag uden at være træt når jeg kommer hjem om aftenen

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peder

Dato : 16-10-04 18:18

On Fri, 15 Oct 2004 16:54:57 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>Kører superduperlækkert, en tur til det jyske og hjem igen - 800km,
>snuppes på en dag uden at være træt når jeg kommer hjem om aftenen

Brugt fordi jeg har set mig lun på BMW, Audi og Alfa
Og fordi jeg ikke ønsker at tage den første store afskrivning selv,
hvis jeg kan gå fri...
Men Mazdaen er heller ikke tosset.