Så kan i godt skifte til diesel...
Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 18:39

Hockenheim, kleiner Kurs 1.20,2 min
Grundpreis 49.300 Euro (09/2004)
Testwagenpreis 68.770 Euro

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 19:01

news:416eb9a5$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ...også Mogens K...
> BMW 535dA E60 - 2004 (Serie)
> Motorart R 6, Hubraum 2993 ccm, Aufladung BiTurbo
> PS - UMin 272 PS - 4400/Min, Nm - UMin 560 Nm - 2000/Min

Jow, jow - vi har jo vendt emnet :)

Fra : Peter

Dato : 14-10-04 19:10

> ...også Mogens K...
>
> BMW 535dA E60 - 2004 (Serie)
>

> Motorart R 6
> Hubraum 2993 ccm
> Aufladung BiTurbo

Betyder det, at du overgiver dig?

Mogens - gider du kontakte mig på mail?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 19:15

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Betyder det, at du overgiver dig?

Hvem mig? Nope.....gider sgutte at skifte gear for hver 10 meter.
Se bare den lille film jeg har postet link til herover - han laver ikke
andet end at skifte...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 19:56

> Hvem mig? Nope.....gider sgutte at skifte gear for hver 10 meter.
> Se bare den lille film jeg har postet link til herover - han laver ikke
> andet end at skifte...

Hvis du har seks gear, der rækker fra 0-280 km/t, så skal der vel ikke
skiftes gear flere gange fra 0-280 km/t, end der skal i en tilsvarende
benzin....eller hvad..??

Spænd i omdrejningstal pr gear er naturligvis mindre, men til gengæld er
udvekslingen højere.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 20:21

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Hvis du har seks gear, der rækker fra 0-280 km/t, så skal der vel ikke
> skiftes gear flere gange fra 0-280 km/t, end der skal i en tilsvarende
> benzin....eller hvad..??

Nej, men nu findes der vist ikke ret mange diesellaer der løber over 200-220
km/t.

Derudover er der jo turbotøven, som på mange dieselbiler er lige så voldsom,
som på de første generationer af benzinturbo'er. Dengang blev biler
kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag
accepterer man det, blot der hældes diesel i tank - man undres...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-10-04 21:01

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:416ed1b3$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Dengang blev biler kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag accepterer man det, blot der hældes diesel

Det kunne jo skyldes at turbobenzin biler oftest ses som sports-
lige modeller, men turbodiesel snarere er en nødvendighed for
at få en diesel til at flytte sig bare nogenlunde fornuftigt.
I dag er turbodiesel vel nærmest allemandseje med mellem
præstationer - det er benzinturboer endnu ikke.

/Jakob
m. tdi

Fra : Niels Skaaning

Dato : 14-10-04 22:52

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I dag er turbodiesel vel nærmest allemandseje med mellem
> præstationer - det er benzinturboer endnu ikke.

Det forstår jeg egentlig ikke, for en turbo forbedre jo virkningsgraden for
motoren. Det skal selvfølgelig også stå i forhold til den mængde råstoffer
og energi, der bruges på at producerer turboen og alt dens tilbehør. Hvis
det så står i turboens favør burde alle biler have en mindre motor, med
turbo i stedet for en stor uden turbo.

NS

Fra : Thomas Johansen

Dato : 15-10-04 08:48

> og energi, der bruges på at producerer turboen og alt dens tilbehør. Hvis
> det så står i turboens favør burde alle biler have en mindre motor, med
> turbo i stedet for en stor uden turbo.

Det kommer.. det kommer.. Med det miljø krav som bilproducenterne er under
efterhånden er turbo vejen frem i benzin biler.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-10-04 15:41

"Thomas Johansen" <tjo[NO SPAM]@hehe.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer.. det kommer.. Med det miljø krav som bilproducenterne er under
> efterhånden er turbo vejen frem i benzin biler.

Tjah, det er vi jo nogen der har vidst i 20 år.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 22:47

On Thu, 14 Oct 2004 21:21:23 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kritiseret voldsomt for dette af den samlede motorpresse, men i dag
>accepterer man det, blot der hældes diesel i tank - man undres...

Har faktisk haft kørt i en diesselbil med en dejlig og fornuftig
"tubotøven". Jeg bemærkede det ikke de første par gange hvor at jeg
kørte i den. Når at turboen træder ind så sker det blidt og behageligt
og ikke så at det føles som om at man bliver tæsket med et baseballbat i
baghovedet og det giver et ryk i hele bilen, som jeg har vætet ude for i
nogle biler.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 22:55

> [...]
> og ikke så at det føles som om at man bliver tæsket med et baseballbat i
> baghovedet og det giver et ryk i hele bilen, som jeg har vætet ude for i

Det lyder da ikke så godt. En turbo bil skal da helst rykke

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-10-04 19:50

On Thu, 14 Oct 2004 23:55:15 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det lyder da ikke så godt. En turbo bil skal da helst rykke

Synes bare ikke at det er særlig fedt når at det føles som om at bilen
er ved at blive revet fra hinanden.
Flemming Jacobsen