Gule plader og bagsæder
Fra : P. D. Andersen

Dato : 13-10-04 18:09

Kan man forlange og få bagsæderne med, når man køber en bil på gule plader?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-10-04 20:17

"P. D. Andersen" <pda@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man forlange og få bagsæderne med, når man køber en bil på gule
plader?

Tænker du nye biler ?

Prisen er vel basseret på at der som udgangspunkt IKKE følger
bagsæder med - en anden ting er vel så hvad man kan forhandle
sig frem til

Det samme gælder el-ruder i bagdørene - det er jo heller ikke
med på en gulplade bil - lidt ærgeligt at tænke på at importøren
mange gange er nødt til at skille helt nye biler ad, for at fjerne
ekstraudstyr - så som el-ruder i bagdørene - blokere soltag
i varerummet osv. Typisk dansk

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 13-10-04 20:44

"P. D. Andersen" <pda@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man forlange og få bagsæderne med, når man køber en bil på gule
> plader?

En Toyota Sportsvan bliver bygget "færdig" på fabrikken i England - "færdig"
som den leveres i DK dvs
der bliver aldrig leveret bagsæder og andet med.

JJ

Fra : Neser

Dato : 13-10-04 21:50

> En Toyota Sportsvan bliver bygget "færdig" på fabrikken i England -
"færdig"
> som den leveres i DK dvs
> der bliver aldrig leveret bagsæder og andet med.

Modsat en Mercedes ML - Der mener jeg den bliver leveret som
"hvid-plade-bil" og derfor laves den om til gul-plade og sælges incl. sæder
osv.

Men betaler sikkert også for at få den lavet om til gul-plade så...

- Neser

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-10-04 16:09

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"færdig"
> som den leveres i DK dvs
> der bliver aldrig leveret bagsæder og andet med.

En Sportsvan årg 1999 blev leveret med el-ruder bagi som blev blendet
af hos importøren her i landet (Fredericia, vist?)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-04 16:31

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En Sportsvan årg 1999 blev leveret med el-ruder bagi som blev blendet
> af hos importøren her i landet (Fredericia, vist?)

I middelfart, hvor klargøringen tidligere lå..

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 08:25

On Wed, 13 Oct 2004 19:08:36 +0200, "P. D. Andersen" <pda@esenet.dk>
wrote:

>Kan man forlange og få bagsæderne med, når man køber en bil på gule plader?

Du kan ikke forlange - nu har jeg ikke lige linket, men et eller andet
sted i bekendtgørelsen står der, at sæderne IKKE må følge bilen, de
skal destrueres. Jeg har så ladet mig fortælle, at nogle mærker er det
muligt at få sæderne udleveret, men det er ikke noget, der skrives ned
i salgspapirer o. l.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1.4 i SX.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-10-04 18:58

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> skal destrueres. Jeg har så ladet mig fortælle, at nogle mærker er det
> muligt at få sæderne udleveret, men det er ikke noget, der skrives ned

Hos VW sagde sælgeren specifikt at læderbetrukne bagsæder blev leveret
sammen med Touareg.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 20:13

On Sat, 23 Oct 2004 19:58:23 +0200, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Hos VW sagde sælgeren specifikt at læderbetrukne bagsæder blev leveret
>sammen med Touareg.

Jamen så har jeg jo nok læst/hørt forkert - for VW gør da ikke noget
ulovligt. Det bliver selvfølgelig først et problem, hvis man monterer
skidtet
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Ole Thomsen

Dato : 25-10-04 18:03

Ivan Madsen wrote:

> Jamen så har jeg jo nok læst/hørt forkert - for VW gør da ikke noget
> ulovligt. Det bliver selvfølgelig først et problem, hvis man monterer
> skidtet

Manden nævnte også at det var fint at de fulgte med, hvis man nu skulle
beslutte sig for at skifte farve på sine plader.

Men det har jeg uden held forsøgt at finde en god (økonomisk) anledning
til at man skulle.

Ole Thomsen