Kolding-Vejle problem
Fra : phk

Dato : 12-10-04 18:38

Hej rødder,

Kommer man sydfra på motorvejen E45 deler vejen ud i 3 vognbaner vest for
Kolding. Hvad praktiserer Kolding kørelærer der - skal man holde til højre
eller skal man køre i midterste vognbane, hvis man ikke vil dreje fra imod
bl.a. Esbjerg?

Fortsætter man længere nordfra får man igen muligheden for at holde til
højre eller køre i midterste kørebane, når man har muligheden for enten at
køre til venstre mod Vejle eller til højre mod Fyn/Fredericia. Hvad
praktiserer kørelærerne der?

Også midt imellem de 2 ovennævnte steder, ved Brandrupdam, er der
valgmulighed mellem midterste og højre kørebane. Hvad praktiserer
kørelærerne der?

Er der nogen der ved om der er nogle generelle retningslinjer for
ovenstående? Hvornår må man køre over i midterste vognbane?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 19:08

> Er der nogen der ved om der er nogle generelle retningslinjer for
> ovenstående? Hvornår må man køre over i midterste vognbane?

Hold til højre! Det gør jeg selv. Og skal jeg følge vejen til venstre,
f.eks. mod Vejle, sker det først indenfor de sidste 500 meter at jeg trækker
ud i den midterste bane.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 19:17

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>sker det først indenfor de sidste 500 meter at jeg trækker
>ud i den midterste bane.

Ak ak - kan du ikke lige komme til Tåstrup, og dressere de lastbiler,
der i klovtofte grenen, planter sig i midterbanen 1.2 km før vejen
deler sig ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 12-10-04 19:58

> Ak ak - kan du ikke lige komme til Tåstrup, og dressere de lastbiler,
> der i klovtofte grenen, planter sig i midterbanen 1.2 km før vejen
> deler sig ?

Ak ak - det lyder ikke som om du selv kører lastbil(*1) til daglig - for
så ville du vide at hvis man ikke trække ud i mere end god tid -
ja så er der sgu ikke nogen som lukker dig ud / ind igen.
Personligt trækker jeg ud når der er hul til det om det er 1 eller 2 km før
udfletningen er underordnet.
Hvis jeg viste at de hurtigtkørende biler ville give mig en chance senere
ville jeg hellere end gerne vente med at skifte bane til 3-500 m før.

(*1) Mener ellers at have set et billede af dig en en busuniform på
www.dkfritidbil.dk
men det kan være en af de andre som er afbilledet der eller mig som slet
ikke kan huske mere.

Mvh. Allan

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 20:23

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev :

>Ak ak - det lyder ikke som om du selv kører lastbil(*1) til daglig - for
>så ville du vide at hvis man ikke trække ud i mere end god tid -
>ja så er der sgu ikke nogen som lukker dig ud / ind igen.

Deri har ud skam ret - det er brormanden, der er bussemanden i
familien.

>Personligt trækker jeg ud når der er hul til det om det er 1 eller 2 km før
>udfletningen er underordnet.

Det er jo dit eget valg, omend det ikke er korrekt at gøre det, hvis
højrebanen er fri.

En af kammeraterne (som er politier) fortæller at de ofte ønsker at
tildele en billet på *den* konto, men ikke gør det, da det ikke
fjerner problemet, og inderst inde ved de jo godt, at det opfordrer
andre til at overhale højre om

Jeg har da også den uvane at fløjte højre om, især når jeg er
sydgående fra Ballerup mod Køge - så har man nemlig en hob lastbiler,
der hygger sig i midterbanen, altså dem der skal mod Kbh

>Hvis jeg viste at de hurtigtkørende biler ville give mig en chance senere
>ville jeg hellere end gerne vente med at skifte bane til 3-500 m før.

Hmmmmm...... Tænk, jeg troede de fleste var mere bange for buler i
bilerne end lastbilgutterne er ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 12-10-04 20:23

> Hmmmmm...... Tænk, jeg troede de fleste var mere bange for buler i
> bilerne end lastbilgutterne er ;)

Jeg kunne da også bare vælge at blinke og derefter trække ud - så må
de bagfrakommende stå på bremsen - men vores ry er ikke for godt
hvis jeg gjorde det ville det nok ikke blive bedre.
Bare her i gruppen er der en del indlæg om "vanvittige" lastbilchauffører -
til trods for at de fleste herinde burde kunne se sagen fra begge sider.

Og ja jeg ved at der er mange lastbilchauffører som køre mindre pænt - andre
decideret vanvittigt og det er jeg som sådan ked af.

Mvh. Allan

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 20:57

> [...]

>de bagfrakommende stå på bremsen - men vores ry er ikke for godt
>hvis jeg gjorde det ville det nok ikke blive bedre.

Det kunne du - og så burde folk satme da udvise dig (jer!) det hensyn,
at give jer plads - sålænge "man2 ikke falder i fristelsen at tro at
et signal med blinklyset er et frit lejde til bare at vælte over i en
anden vejbane

Det prøvede en dum hollænder forleden på amagermotorvejen - og tro
mig, jeg kan flere hollandske bandeord end de fleste ;)

Han troede han bare kunne blinke af, og trække ind i den bane jeg
kørte i - hold kæft stodderen blev fornærmet.

>Bare her i gruppen er der en del indlæg om "vanvittige" lastbilchauffører -
>til trods for at de fleste herinde burde kunne se sagen fra begge sider.

Der er da også en del af "rødderne" der lever i det fag, som rask væk
fortæller - og fint nok med det - men flertallet ved jo ikke ret meget
om hvordan tingene ser ud fra dne anden side.

Når jeg er højt til vejrs, korser jeg mig da også tit over hvordan
folk tror de kan té sig - de tænker jo ikke en skid over at 30+ ton
ikke sådan bare lige stopper.

>Og ja jeg ved at der er mange lastbilchauffører som køre mindre pænt - andre
>decideret vanvittigt og det er jeg som sådan ked af.

Det er jo kerneproblemet overalt - de få ødelægger det for de mange.

Nu kan du jo ikke vide det, men her i familien, er der både en
buschaufut, en der har kørt turistbus (langfart) og en der kører
sværtgods - samt den store tøs, der er lige ved at få stort kort - så
bladet chaufføren, er fast inventar her - og når jeg lige sådan tænker
på det, kniber det nok lidt internt rødderne mellem, at holde lidt
selvjustits - bevares - er der en der torsker sig, kan de andre jo
også finde på at give ham det glatte lag over radioen

apropos det
http://www.froerup.dk/jan/fucsel/lastbilen.jpg

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-04 20:34

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Ak ak - kan du ikke lige komme til Tåstrup, og dressere de lastbiler,
> der i klovtofte grenen, planter sig i midterbanen 1.2 km før vejen
> deler sig ?

Jeg prøver, jeg prøver....

På bakken syd for Kolding er der også et krybespor = 3 baner. Mange
lastbiler med læs bliver sgu i midterbanen. Når jeg så kommer kørende (tom),
må jeg trække forbi indenom - må jo ikke komme i 3. spor - og så får de
kompressorhornet hele vejen forbi.......narhoveder....!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 12-10-04 21:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>og så får de
>kompressorhornet hele vejen forbi.......narhoveder....!

Så kan de fatte det - ka' de ;)

(og månen er lavet af grøn ost)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : phk

Dato : 13-10-04 07:17

> [...]
> må jeg trække forbi indenom - må jo ikke komme i 3. spor - og så får de
> kompressorhornet hele vejen forbi.......narhoveder....!

Ved du hvad ??

Det er så spørgsmålet om de kan det!

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-04 17:18

> (tom),
>
> Ved du hvad ??
>
> Det er så spørgsmålet om de kan det!

Kan hvad? Trække ind i krybesporet?

--
M.v.h.

Fra : phk

Dato : 13-10-04 21:03

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan hvad? Trække ind i krybesporet?

Nej - lære at trække ind.

Sorry - jeg var vist confus da jeg læste det :)

--
Per, Esbjerg